Gå til innhold

kan noen gi meg råd?? (Litt lang historie).

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at dere som leser dette skal forstår situasjoenen min, så må jeg bare fortelle:

Jeg er student. Studere litt på kveldstid nå. Er alene med en sønn som ikke har fått nytt bhg plass etter at vi byttet kommune. Så i 2 mnd nå har jeg vært hjemmeværende.

Jeg hadde en jobb før jeg fikk barn, men pga jobbtiden, kunne jeg ikke beholde jobben. Jobbet fra 3 om ettermiddag til 3-4-5 om natten.

Da sønnen min fikk bhg plass like før han fylte 2 år, benyttet jeg sjansen til å gå tilbake til skolebenken og ta opp fag og forbedre noen av karakterene mine. Trengte bare å forbedre karakter på to fag og ta opp 2 nye fag for å kunne søke på høyskole.

Jeg tok 3 fag på et semester, og hadde da bare 1 fag igjen nå i år. Planen min var da å bare gå på skolen 1-2 dag i uken og jobber resten. Men så måtte vi flytte, og det endte med at jeg fant en bra leilighet til en bra pris i nabokommunen. Måtte da si opp bhg plassen. (var ingen som var spes. intr. i å ha en alenemor som er student i den gamle kommunen, derfor ble det nabokommunen).

Konklusjon er da at sønnen min går bare hjemme, jeg har ikke mulighet til å søke noe jobb siden gutten ikke har bhg plass. Dagmamma kan jeg bare glemme, for det er absolutt ingen her som er dagmamma. Har hengt opp lapper i butikken, t.o.m spurt venner av meg om dem har mulighet til å være dagmamma til gutten min, men aller er opptatt.

Så nå er jeg veldig fortvilet. Os min går ut i juli, og etter det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre om gutten ikke får bhg plass slik at jeg kan gå ut i jobb igjen.

Håper dere som har lest gjennom, kan gi meg noen råd? Kanskje ser/finne en løsning som jeg selv har oversett? Jeg har grublet på dette helt siden vi måtte flytte og gutten mast bhg plassen sin. Sover så dårlig om natten, at jeg blir så sliten om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor bor du da, siden det er vanskelig i både nabokommunen og nye kommunen.