Gå til innhold

uke 32 og jenten veier 2200g....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelpemeg!!! jeg var for å måle lille jenten i dag og hun veide allerede 2200 og jeg er bare i uke 32.

Lurer fælt på hvor stor hun kommer til å bli ved fødsel... forige gang ble det KS men da var gutten bare 3300 så det var jo perfekt. Men nå gruer jeg meg veldig til å føde ettersom hun kommer til å bli stor. Noen andre med store babyer som har hatt en fin fødsel alikevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert hun blir så ekstremt stor da... er det ikke ca 200-230g i uka de skal legge på seg nå de siste ukene? 230g på 8 uker er vel ca 1,8 kg og da blir hun ca 4kg pluss minus da.. Ikke så altfor galt det syns jeg :)

Skrevet

hvordan måler de det?

Skrevet

Du skal ikke alltid tro på hva de sier når det gjelder vekta på babyen. Kenner ei som de målte vekta på babyen noen timer før fødsel.Hun fikk beskjed at babyen kom til å være over 3900g,men når babyen ble født var hun ikke mer enn 2900g

Skrevet

hvordan vet de at babyen din er 2200 g? hvordan kan de måle det? kan jordmor gjøre det?

Skrevet

Forstår "angsten" din, fikk selv beskjed om at småtten var 1,5 kg i uke 26/27. Jeg går for å skvise han ut litt tidligere jeg ;-)

På UL nå sist fikk jeg beskjed om at småtten ville veie minst 4,5 kg til termin. Men hverken jeg eller legen kan forstå at det er mulig da søskna har hvert så mye mindre. Så han mente jeg var 4 uker lengre enn antatt.

Har hatt innlegg her ang dette og fått ca samme svar som deg.

Men småtten her kommer før termin, før han er så stor at jeg revner fra hals til nakke.... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...