Gå til innhold

Same procedure....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, så skjedde akkurat det samme som forrige måned: 35 dager siden forrige mens, metallsmak i munnen, trøtt, litt kvalm...Håpet var lysegrønt fram til i morges, da fant tanta på å komme. Faen og.

Lurer igjen på om dette var en tidlig SA, siden jeg aldri pleier å ha sånne symptomer før mensen. Eller kan det vært bare psykisk? Har kroppen virkelig begynt å legge seg på sykluser rundt 35 dager - jeg som alltid har ligget på rundt 28? Lurer på om jeg stresser meg opp med tankene på dette og dermed forskyver EL og dermed tantebesøket - noen som har opplevd det? Merkelig og lite morsomt sammenfall at kroppen begynner å bråke rett etter at vi har begynt å satse for fullt på familieforøkelsen.

Liker ikke dette. Trist og lei og veit ikke hva jeg skal finne på. Nå blir jeg ikke tobarnsmamma i år, som meningen var da jeg laget nicket mitt. Nå tipper det uansett over i 2009.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre. Har selv mistet tidligere så føler med deg.

Skrevet

Hei!

Uff, så trasig da. Begynner å minne litt om meg for et par år siden, før jeg ble gravid med førstemann. Fikk skikkelig trøbbel med syklusene - ble lenger og lenger, og så stabiliserte de seg på 35 dager. Har også alltid hatt 28 dager. Tror nok at det var en MA sommeren 2005 som utløste det, eller muligens stress i forbindelse med det. Følte at jeg hadde ingen tid å miste mtp alder, og ble mer og mer stresset ettersom prøveperiodene kom og gikk. Gikk iallefall til gynekolog etter noen mnd og fikk pergotime. Dette gjorde susen - ble gravid på første forsøk etter det.

Mitt råd er; ta deg en tur til en flink gynekolog og sjekk om det er noe hun/han kan gjøre. Gi ikke opp iallefall! Hvis det er tidlige SA du har hatt, så blir du iallefall gravid, og det er jo bra!

Masse masse lykke til - håper jo å se deg på gravid moden alder snart :-)))

Skrevet

Takk for det, Octobaby. Tror jeg må¨ta meg en tur til en lege snart. Har jo ikke prøvd så lenge, det er ikke dét, men merker at dette fort kan bli et negativt mønster. Og så er det så frustrerende å ikke ha kontroll på kroppen. Æsj.

Men går det bra med deg?

Skrevet

Hm.. høres ut som en tidlig SA kanskje... men da får du tenke at du sikkert blir fort gravid igjen for det er det visst mange som blir etter en SA..

Skrevet

Hei igjen!

Det går kjempefint med meg - er i uke 17 allerede, og nå begynner buksene å stramme alvorlig over magen :) Har tatt duotest med kjempefint resultat, kvalmen og trettheten er i ferd med å slippe taket, så nå går jeg vel inn i den beste perioden av graviditeten. Formen er veldig bra!

Selv om du ikke har prøvd så lenge, så vet jeg at det føles tungt. Tiden går liksom i fra oss - tenker jo på den alderen hele tiden. Dette hadde jo vært annerledes om vi var i 20-årene og hadde mange år fremover å finne ut av det på. Men når man er 40 så må det vel være lov å søke hjelp tidligere. Gjør det! Kan jo hende at bare det å bestille en time hos lege eller gynekolog får deg til å slappe mer av og vips så sitter'n!

Stå på - lykke til :)

Klem

Skrevet

Jeg synes det er drøyt å anta at dette har vært en SA. Syklusene påvirkes VELDIG av psyken. Så bare det at man intenst prøver, kan gjøre at det blir mer urgm. Har aldri prøvd å bli gravid før i 2007, da begynte syklusene å bli helt ville selv om de tidligere har vært helt rgm. Nå er de igjen rgm. Ingen god forklaring, så jeg tror det var stresset med prøvingen. På Stork bekreftet de at veldig mange får urgm syklus når de begynner å tenke på inseminasjon, ta EL-tester osv.

Men lykke til videre! Med eller uten hjelp fra gynekolog

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...