Gå til innhold

Skal søke om utdanningsstønad..Hjelp!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det hva skal jeg bli, og hvor kan jeg studere for å bli akkurat deeet!?

På møte med Nav i dag fikk jeg beskjed om å gå hjem å søke på nettet hvor de hadde offentlig godkjent voksenopplæring...Noen som vet hvor jeg kan starte?

Har veldig lyst å jobbe med folk,helst barn..er utadvendt og liker å snakke;p

Min skolegang er en helt annen retning enn det jeg ønsker, og er 5 år siden jeg satt på skolebenken..

Noen som kan peke meg litt i riktig retning??

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sniker meg inn her å spørr hvor er det du søker på det??

Jeg å skal, men trodde man gjorde det nmår man begynte på skolen?

Skrevet

Det står helt sikkert noe om utdanning på nettsidene til fylket eller kommunen du bor i, eller så kan du jo søke på privatskoler o.l på gule sider f.eks.

Jeg skal begynne på skole til høsten, privatskole, ta de fagene jeg mangler for å få studiekompetanse. Det koster litt da, men Nav og lånekassen skal dekke det opp til slutt.

Har kjempelyst til å bli førskolelærer jeg da, så satser på å begynne med det fra neste høst igjen. Blir tøft, men er så lei av å ikke "være" noe!!!

Lykke til :)

Skrevet

Utdanningsstønad får man fra Nav trygd.

Skrevet

Hva er kriteriene for utdanningsstønad?

Skrevet

okey...ja har lest på nav.no og vert på møte, men fikk liksom i oppgave å finna utav hvor jeg kunne ta utdanningen henn, og det måtte være offentlig for at de skulle dekke det, inntil 3 år...(kriteriene er vel enslig forsørger,hvertfall mitt grunnlag-sikkert annet å søke på om du ikke er det også) Enig, jeg er også lei av å ikke "være" noe mer...og det er jo et utrolig bra tilbud som ikke får gå meg forbi:p

Lurer egentlig på om det er noen der ute med erfaring fra omtrent samme situasjon som meg?som vet gangen i ting?

Kjempe glad for masse svar!

:)

Skrevet

Det at det må være offentlig for at Nav skal dekke det er bare tull!!

Som jeg skrev over her, fylket/kommunen vet hvor du kan finne utav utdanning, ihvertfall de du må kontakte hvis du skal ha offentlig utdanning.

Skrevet

Hvor bor du da? Fylke/kommune?! Så skal jeg finne det for deg jeg!!

Skrevet

hihi, okey:p Rogaland, sandnes kommune!

Skrevet

Her er link til fylkeskommunens side om utdanning :

http://www.rogfk.no/modules/module_123/proxy.asp?D=1&C=18&I=0&mid=17&sid=37&pid=17

Og her en til gule sider, søket er for hele Rogaland, men i venstre marg kan du velge kommuner osv...

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?drill=fxcounty%3ARogaland%7C&showAllGeo=3&offset=0&q=skole+rogaland

Håper du finner noe der :)

At det skal være en offentlig godkjent udanning/skole betyr ikke at den må være offentlig. De aller, aller fleste private skoler er offentlig godkjent for støtte både fra Nav og lånekassen!! :)

Skrevet

ååå, det visste jeg ikke...takktakktakk:))

årg er så rusten på dette, men skal nok få gang på ting, takk for hjelp:)

Skrevet

Heheh, baaaare hyggelig!!! :)

Stod veldig fast selv, alltid greit med litt starthjelp da ;)

Bare en iten tlf nå, så tenker jeg mye er gjort for deg jeg!

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...