Gå til innhold

Hei - trenger noen synspunkter her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Jeg er litt i villrede og håper dere kan komme med noen innspill her.

Saken er at jeg for to dager siden testet positiv med CB digital graviditetstest, tre dager før ikm (Hurra!). I dag har jeg vært hos legen min (for noe annet) og på hcg-testen (strips) der var testen negativ. Legen sa at det kunne vært for tidlig for utslag men jeg ble likevel usikker.

Hva tror dere? Hvor stor sjanse er det for at digitaltesten er feil?

Jeg skal selvfølgelig teste igjen i morgen men i mellomtiden hadde jeg blitt glad for svar fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eg veit at testane ikkje er 100% sikre, men eg trur det er sånn at du kan få negativ test sjølv om du er gravid, men viser den positivt så er det 100% sikkert...

Skrevet

Takk for det! Jeg håper du har rett :-)

Skrevet

Håper også for din del det! Lykke til! ;)

Skrevet

Tror du kan stole på at du er gravid. Det er mye enklere at en test viser negativ når man er gravid, enn positiv - det skal ganske mye til! Det skal en del HCG verdier til for å slå ut og CB er jo kjent for å være veldig pålitelig.

Skrevet

Jeg tok en CB digital og den var positiv, en stund etterpå tok jeg en sånn to stripe test og der kom det to striper, enn om teststripen var litt svak, men men, jeg har ikke vært til kontroll hos lege ennå, men en fagkyndig jeg snakket med sa at når man har fått positiv test er det veldig liten sjanse for å få negativ, så jeg kunne bare innstille meg på å være gravid :)

Skrevet

eg testa positivt med cb digital dagen etter at mensen skulle ha komt. bare for gøy tok eg og en billigtest som eg hadde liggende fra forrige svangerskap, men den ble negativ. så du kan nok stole på cb. det gjor eg, og nå er eg 11+5 :)

Skrevet

CB er helt garantert til å stole på!! Ihvertfall hvis du fikk en tykk strek før det var gått 10 min.. men..det som kan ha skjedd er at du kan ha hatt en kjemisk graviditet..Håper ikke det, men det skjedde meg for 2 mnd siden..Da fikk jeg positive tester før ikm, men dagen før ikm og ikm dagen var de negativ..og mensen kom 3 dager på overtid. Satser på at det ikke er det som har skjedd deg, men det kan jo være greit å forberede seg litt mentalt. Når det er sagt så tror jeg nok CB digital viser tidligere positive enn legekontorets tester..

Krysser fingrene for deg!!!

Skrevet

Hei igjen og tusen takk for alle innspillene.

Jeg klarte ikke å vente og tok likesågodt en CB digitaltest til og den ble positiv nesten før jeg fikk tisset ferdig :-) Så da er det vel ingen tvil! Jeg er faktisk gravid! Jippi!

Ønsker oss alle lykke til på ferden og gratulerer til alle med spire i magen!

Skrevet

Det var godt å høre:-) Lykke til videre på ferden!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...