Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har ei kusine som er skikkelig ustabil, og som jeg har kutta kontakten med helt. For å gjøre en lang historie kort... Hun har anoreksia, og driver med narkotika, piller og alkohol, samtidig. Har prøvd å hjelpe henne i flere år, men er ikke noe som funker. Det eneste jeg får tilbake er problemer. Hun setter ut rykter om meg, sjikanerer meg, prøver seg på sambo, har trua meg på livet flere ganger osv. Kunne ramsa opp masse mer, men det får holde. P.g.a. alt dette, har jeg valgt og rett og slett kutte henne ut. Vi har ei jente på 22 mnd, og får ei til i mai. Jeg har rett og slett nok å tenke på selv, og jeg tørr ikke ta sjansen på hva hun kan finne på når hun er rusa. Vesla mi går før ALT, og jeg må tenke på henne. Mamma mener alt dette er bare tull, og hver gang hun er her på besøk (hun bor et stykke unna, så hun overnatter hver gang gang hun er her), så oppsøker hun kusina mi. Jeg har sagt klart i fra at jeg ikke vil ha kusina mi her, for jeg vil ikke ha henne i nærheten av jentungen. Mamma syns dette er utrolig teit av meg, og vi har krangla gud vet hvor mange ganger om dette! For 2 uker siden, var jeg og sambo i Riga mens mamma var her og passa snuppa. I ettertid har jeg funnet ut at kusina mi var her hver dag mens vi var borte..! Jeg blir så utrolig sint, skuffa og lei meg! Føler at mamma ikke respekterer meg og mine meninger, og at hun setter kusina mi før meg. Jeg er livredd for at kusina mi skal gjøre noe med snuppa for å hevne seg på meg, for det er hun faktisk i stand til når hun er rusa. Hvorfor kan ikke mamma forstå dette??? Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg, annet enn å nekte mamma å passe henne... Noen her som noen gang har opplevd noe lignende?
Sivalur Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Har ikke opplevd noe lignende, heldigvis. Vet ikke annet du kan gjøre enn som du selv sier, ikke bruke moren din som barnevakt mer...
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Jeg ville nekta moren din å passe. Respektløst og uansvarlig. Jeg vil gå så langt som å si at moren din i dette tilfellet er både dum og naiv, og hun kommer nok til å gå på en smell....
melkekua™ Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Æsj...så ekkel situasjon da! Du burde snakke med din mor, en skikkelig alvorsprat. Og ha noen grunnregler for pass av snuppa deres. Lykke til!
Sivalur Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Høres ikke ut som det nytter med grunnregler overfor denne moren da..
Venezia 1 Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Har ikke opplevd noe lignende, men vil bare si at jeg forstår godt at du er skuffa. Jeg hadde blitt veldig forbannet. Du har blitt truet og er redd for at kusinene din skal utgjøre en trussel mot datteren din. Det at moren din ikke respekterer det syns jeg faktisk er ganske grovt. En ting er at hun selv har kontakt med henne, men at hun inviterer henne inn i ditt hus når datteren din er der syns jeg er totalt uakseptabelt. Jeg tror jeg hadde tatt en skikkelig oppgjør med moren min og sagt at om hun ikke kan respektere dette så får hun ikke lov å være alene med barna. Du kan jo ikke stole på henne når hun går bak ryggen din på denne måten. Det er leit ift at dere kan miste en barnevakt og at det er synd for forholdet deres og datteren deres, men barnas sikkerhet må komme først uansett. Dette er ingen enkel sak - lykke til!
melkekua™ Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Ville jo ha hatt denne alvorspraten selv om hun vet at moren ikke vil følge den, da har hun blitt advart. Hvis hun da ikke følger det som har blitt blitt så ville jeg inndratt muligheten til å være barnevakt. Det er jo hennes egen mor det er snakk om.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 Har prøvd å snakke med henne flere ganger som sagt, men hun forstår det ikke. Som hun sier; hun er jo syk, stakkar! Da er tydeligvis alt lov...
Tjobing! Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Da funker bare å være hard. Ikke la henne passe jenta mer. Vis det tydelig i handling, ikke bare med ord, at du ikke finner deg i at hun ikke respekterer dine ønsker. Ord går rett gjennom hos enkelte, og da må man ty til tydeligere "tale".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå