Gjest Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 vi var med på en budrunde rett før påske og ga oss 100 tusen over takst. Nå ringte de som har kjøpt huset for de klarer ikke å betale det! Hva driver folk med lurer jeg....... kjøper et hus uten å ha finansiering i orden. Jeg nektet mannen og si at vi kan overta til vårt siste bud. Det var kun vi og dem som bød på huset så det blir jo helt feil. Venter bare på en tlf fra megler jeg nå......
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hadde nok vært greit å ha pengene i orden før man byr på et hus:o) Ha is i magen. Lykke til.
melkekua™ Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Såpass ja! Må være utrolig kjedelig for dem som kjøpte det, men flaks for dere ;o)
Sivalur Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Kanskje dere får hus likevel?? Is i magen ja, ikke la de slippe unna lett!!
Sjefsmegga Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Trodde ikke folk fikk lov til å by uten at banken ga grønt lys jeg??? Merkelig opplegg...men får dere huset så er jo det flott da, men forberd dere på at det KAN bli langt ut på nytt og med ny budrude. Deres bud kan umulig være bindene nå så lenge etter.
Sivalur Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Du kan by til du blir blå hvis du vil, men det er jo de færreste som godtar et bud hvor megler ikke har fått lånetilsagn av banken... vil jo si at de som solgte har vært litt dumme også her da. LOTP sitt bud er selvsagt ikke bindende på noen som helst måte.
(0_o) Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Hehe, de ble vel litt overivrige, da men det blir jo feil at dere skal overta dems bud... Da må de selge dere huset til deres bud eller ta en ny budrunde.. Lykke til:o)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Vårt bud er jo ikke bindene. Så alternativet slik jeg ser det er ny budrunde eller at vi får det får takst. Mannen ville tilby vårt siste bud, men for meg blir det helt feil hehehe vil flytte vil ikke flytte..... Vårt første bud var 50 tusen under takst og det var de som bød over. Så jeg er ikke interessert til å gi mer enn jeg nødvendigvis må. Mannen fikk lov til å gå 50 tusen over min grense. Selv sett i sammenhengen er 50 tusen mye penger:)
Sivalur Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Ja hold deg kald nå!! Enten ny budrunde eller dere får det til takst. Selvsagt skal dere ikke nå gå med på 100 000 over takst!!
AnneM. Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Kjøpet er bindene, slik at selger kan kreve hele kjøpssummen fra kjøper. Dersom dere vil ta over, kan dere tilby å ta over til en pris dere er villige å gi, og la kjøper som trekker seg dekke resten. Snakk med megler, og lykke til. I alle fall ikke gi mer enn dere var villige til sist. :-)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Ja det er jo de som uansett må dekke kostnader ved et nytt salg så kanskje de er villige til å betale hva fadesen har kostet dem. Det var kjøper som ringte mannen og ikke megler så vi får se hva som skjer. Beliggenheten er helt feil for meg, men plassen i huset har jeg drømt om i flere uker. Oh her vi bor nå tror jeg ikke vi har råd til et på tilsvarende str dessverre.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Ja om det blir flytting gjenstår jo å se:) Huset ligger i Fredrikstad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå