stabeist Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Har en blandingshund-riezenschnauser og golden retriver som er litt over 2 år. Han er lik en schnauser men har lynnet til en retriver...altså verden største kose -og familiehund MEN han er en ********* dritthund når jeg er ute på tur med han...han trekker og trekker el stopper akkurat når det passer han (det er sabla irriterende når en er ute og jogger!) Vi har vært på dressurkurs med han (han ble en av de beste på kurset pga han er så lærevillig). Når jeg trener han i hagen, altså at ham går på sia meg når jeg har noe godt i hånda, fungerer det kjempefint, men så fort jeg er ute på veien med han......så trekker han Noen som har et godt råd for at han skal slutte med å trekke? Jeg har holdt meg til den pedagogiske varianten...når han trekker sier jeg bestemt NEI, trekker han en gang til-så drar jeg i båndet hans. Jeg vet han forstår fordi når jeg sier nei, så slutter han som regel å drar, men det varer i bare 2 sek! Når han da går fint på sia meg så roser jeg han (eller...jeg gjorde, men han blir så stolt med sånne godord at han drar bare ennå mer da) Det er så tungvindt med barnevogn og et stabeist av en hund på sia...så håper noen av dere her har en lur ide, for når tom et kurs ikke hjelper, så blir jeg litt lei meg jeg.......
Mamma til snart 4 Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Mange hundetrenere sier du skal snu å gå i motsatt retning hver gang hunden drar, slitsomt i beg men det går da;) jeg har ei boxer tispe som var helt gal, jeg har lenke på henne, disse lenkene(ser ut som tynn kjetting) skal settes på hunden så du former en P, båndet settes helt opp bak ørene slik at når hunden drar så blir det strammere, det gikk kjempe fint med vår, og går nå såå fint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå