Gå til innhold

2. gangs: har hodet festet seg hos babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke alltid er vanlig at babyen fester hodet på 2. gangs-gravide. Min baby festet hodet for 2 dager siden, og jeg lurer på hvor lenge det da kan være igjen til jeg føder. Forrige gang tok det 1 uke fra babyen festet seg til hun kom hun ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har hun vert festet i over tre uker (jeg er 38 + noe i dag). Forrige lå i seteleie og var derfor ikke festet -->KS, så hvordan min biologiske fødselsklokke er, vet jeg ikke.

Skrevet

Var til jordmor i dag (38+3), og fekk beskjed om at hovudet var festa, men det fekk eg sist og, men då låg babyen med hovudet på skrå, og kom ikkje skikkeleg ned i bekkenet i det heile. Enda då med keisersnitt.

Skrevet

Hodet festet seg midt i uke 37. Nå er jeg i uke 40.

- Og veeeeeldig klar:-D

Skrevet

uke 38 og hodet er ikke festet

Skrevet

Jeg er 1 dag på overtid idag, og hodet er fortsatt ikke festet. Legen sa på kontroll igår at det ikke er noen sammenheng mellom når hodet fester seg og når fødselen starter. Sist gang var hodet festet flere uker før termin, men gikk 10 dager over.

Skrevet

Tror det har vært festet siden uke 37. Legen var usikker, men fikk det bekreftet på forrige kontroll at hodet var festet. Var da 38 uker på vei, og er nå 39+2.

Spennende :)

Men det rare er at jeg kjenner lite nedpress.. Kjente masse sånt i forrige svangerskap, men ingenting omtrent nå.. Bare innimellom. Hmm.. Kanskje det betyr at jeg har lenge igjen :-s

Skrevet

uke 39 og godt festet.. festet seg ikke før fødselen var igang med førstmann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...