Blue Lady Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Uff, er fryktelig dårlig på dette med kilder her.. Altså: Jesper Juul kaller det ikke for trass, men for selvstendighet, barnet går fra å måtte få hjelp til det meste til å ville gjøre alt selv, han snur litt på flisa og mener det er foreldrene som ofte har problemer med å omstille seg fra å ha en hjelpeløs baby til et selvstendig selvtenkende barn. Hentet dette løst fra artikkelen til Jesper Juul som heter ”Finnes det en trassalder? fra www.famlab.no Hvordan skriver jeg dette inn i parentes i teksten?
Sjefsmegga Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg skrev alltid liste over alle kildene etter oppgaven på egen liste. Tror det skal holde?
Blue Lady Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 hmmm...har en liste bakerst ja. Men er redd det er litt lite. Nei, æsj, jeg aner ikke, skulle ikke tro jeg har studert i 4 år, hehe
Sjefsmegga Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 I bøker er det ofte en * og så står det * og feks kilde, betydning nederst på siden. Kansje det er en mulighet, du kan jo rope på noen norsklærere kansje???
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 http://ugle.svf.uib.no/infomedia/?kategori=753 Les under "referanser til andre typer tekster"
78'er Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 sett det i fotnote. På word går du inn på "sett inn" i menyen øverst, så referanse, så fotnote. pent og pyntelig!
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 det er igrunnen et veldig greit dokument, også linken nederst på siden. Jeg sitter og retter oppgaver akkurat nå, og har den fremme:)
Carnivale Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Har vel nevnt dte før; det er mest vanlig i MITT fag ihvertfall å da skrive blablabla (Juul, årstall). Fotnoter er ikke godt mottatt på vårt institutt ihvertfall.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Jeg retter oppgaver nå og vi liker ikke fotnoter:)
78'er Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 okei, ulik praksis altså... Skreiv hovedoppgava mi med fotnoter, der likte dei ikkje parantesene i teksten. Smak og behag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå