Gå til innhold

Hvordan refererer jeg til en artikkel i en oppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, er fryktelig dårlig på dette med kilder her..

Altså:

Jesper Juul kaller det ikke for trass, men for selvstendighet, barnet går fra å måtte få hjelp til det meste til å ville gjøre alt selv, han snur litt på flisa og mener det er foreldrene som ofte har problemer med å omstille seg fra å ha en hjelpeløs baby til et selvstendig selvtenkende barn.

Hentet dette løst fra artikkelen til Jesper Juul som heter ”Finnes det en trassalder? fra www.famlab.no

Hvordan skriver jeg dette inn i parentes i teksten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev alltid liste over alle kildene etter oppgaven på egen liste. Tror det skal holde?

Skrevet

hmmm...har en liste bakerst ja. Men er redd det er litt lite. Nei, æsj, jeg aner ikke, skulle ikke tro jeg har studert i 4 år, hehe

Skrevet

I bøker er det ofte en * og så står det * og feks kilde, betydning nederst på siden. Kansje det er en mulighet, du kan jo rope på noen norsklærere kansje???

Skrevet

sett det i fotnote. På word går du inn på "sett inn" i menyen øverst, så referanse, så fotnote. pent og pyntelig!

Skrevet

det er igrunnen et veldig greit dokument, også linken nederst på siden. Jeg sitter og retter oppgaver akkurat nå, og har den fremme:)

Skrevet

Har vel nevnt dte før; det er mest vanlig i MITT fag ihvertfall å da skrive blablabla (Juul, årstall). Fotnoter er ikke godt mottatt på vårt institutt ihvertfall.

Skrevet

okei, ulik praksis altså... Skreiv hovedoppgava mi med fotnoter, der likte dei ikkje parantesene i teksten. Smak og behag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...