Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Vi har gått til jevnlige møter med familieteamet i kommunen min og han har ikke snakket noe særlig om dette tidligere. Nå på sist samvær fortalte jeg han at kjæresten og jeg skal flytte sammen om et par mnd, dette da ca 1 km fra der jeg bor nå, blir mer sentralt:) Barnafar vet ikke at jeg er gravid igjen. På møtet dagen etter samværet slapp han bomben, han vil ha barnet annenhver helg. Han bor to timers reisevei unna meg med kollektivtraffikk, må bytte underveis. Han sa ikke noe om hvilke dager, men det er jo hårreisende at han kommer med dette nå, tydelig at han har fått dette fra et annet sted. F.eks en kamerat av han som han har mye kontakt med og som har en sønn på 4. Barnet vårt er 19mnd og han har ennå ikek hatt han et døgn alene. Han har kun samvær hos meg med meg tilstede.. Han lager ikke middag og lever på billigmat (nudler, pasta o.l) noe jeg IKKE vil at barnet skal få servert mye. Han har sovnet under samvær her, våknet ganske kjapt igjen, men dog. Han har utlatt å komme på flere samvær da barnet var mindre og kom med unnskyldninger om at han hadde vært fyllesjuk, glemt det osv.. Han så ikek barnet eller ringte/svarte på telefon fra 14 januar- 07 til 5 mai-07. En av de første gangene han skulle ha barnet alene på dagtid i noen timer glemte han å gi det mat og legge det. Han kom hit kl. 10 og fikk da beskjed av meg om at barnet hadde spist sist kl 08.30. Han visste da at rutiner for barnet er å spise lunsj, sove og evt få litt mat når det våkner. Da jeg kom hjem kl 15 hadde barnet IKKE fått mat, ikke sovet og hylte for han var så sliten og sulten. Jeg ble jo ganske sinna da, jeg mener, gutten var da 12mnd og sov normalt kl 11/11.30 og et par timer.. Han er ikke vant med barn i vårt barns alder og vet ikke hva han er i stand til, putte ting i munnen, slå seg på ting, hvor viktig det er med antiskli på i forhold til trapper, gulv osv. Han kan ikkeno om påkledning og vær, får alt servert fra meg... Jeg har ikke turt å la han prøve på egenhånd da han ikke akkurat har vist at han klarer dette. Jeg er redd for barnets sikkerhet. Han har en far som er oppegående, men han bor et stykke unna og jeg vet at de har lite kontakt, resten av familien hans vil ikke få ha barnet uten meg. Jeg har kontaktet familievernkontoret og advokaten min, men jeg er så sykt redd for lille gutten. Vil ikke at det skal skje han noe!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg synes det høres positivt ut at barnets pappa vil ha ungen annenhver helg..Men siden barnet ikke er vant med pappaen sin, bør det gå gradvis. At han gjerne kommer til dere, henter med seg barnet noen timer og er på lekeplassen eller rundt der dere bor...Gjør dette noen ganger før han får ta ungen med seg hjem. Det ER positivt at barnefar vil ha denne kontakten med ungen sin, tro meg.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Bernet ser faren sin annenhver søndag og hver mandag. Han er jo vandt med han, men barnefar er ikke til å stole på. Han svarer aldri når jeg ringer og mister telefoner/har ikek penger på kortet, surrer mye og har ikkenoe trygt og stabilt for barnet. Han kan gjerne få MER samvær hos meg, men jeg ønsker IKKE at han skal ta med barnet flere mil ennå, jeg vil ikke kunne komme meg dit om noe sku skje..Da jeg ikke kjører bil og det gjør ikke han heller.. Han og store deler av familien hans gir F i sikkerhet...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Da skal du stå på ditt, med at samvær må foregå hos deg til barnet er eldre. Si gjerne at du er villig til å utvide dette, sli at bf kan komme oftere:) Og at slik må det være til barnet er eldre. Han må vise at han stiller opp når han skal/har avtalt, og at han klarer å dekke barnets behov for stell og sikkerhet, før det blir aktuelt å sende ungen vekk fra deg for samvær. Da nekter du ikke bf samvær, og det er bra for din sak. Det er faktisk viktigere med sikkerhet og barnets bohov, enn fars behov og ønsker. Men vis at du er villig til å strekke deg ganske langt for at far og barn skal få og ha et godt forhold:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Hei Vet akkurat hvordan du har det. Her vil også BF begynne å ha han alene. Men han er bare 4 mnd. Er kjempe redd for han skal få gjennom noe sånt. Han har ikke peiling på unger i det hele tatt. Han er bare ute og fester med gutta. Også bor han med en annen fyr som driver med alt mulig rart. Orker ikke tanken på at gutten min skal være der. Ikke noen timer engang. Uansett, jeg skal stå på mitt. Kommer ikke på tale noe sånt. Har sagt at han kan komme å besøke han ofte, og heller ta han med ut på småturer alene. Men han er ikke enig. Han er sikker på at FVK kommer til å ta hans parti. Gruer meg.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 han vil nok ikke få det igjennom hvis det er slik du sier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå