Gå til innhold

ta med bleier på en 2 ukers tur til Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, har finne ut at han trenger ca 80 stk bleier på turen( tatt litt godt i )

men må jeg ha det med herifra? tar jo så himla mye plass atte, blir ca 4 pk bleier, og vi er 4 stk som reiser + vogn...

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var to uker på Lanzarote og hadde tatt med alt av bleier og barnemat selv. Tar ekstra plass, men der nede koster det jo dobbelt av hjemme.

Skrevet

Jeg bruker ikke det, og på GC er det bleier. Men det er ikke alltid så veldig gode og prisen på bleier er faktisk ofte dyrere enn i Norge. Tar ofte med en del. Ser an plassen.

Skrevet

du får kjøpt bleier der, ikke like fancy som våre. Men de virker. Og er heller ikke så tette som de vi har så det ikke blir så varmt i stumpene deres. Vi var der når snuppa var 10mnd.

Ta med badebleier for det finnes ikke der, nei!

Skrevet

Du MÅ ikke ta med bleier, men Pampers er dyrt (betalte ca 14 Euro for en pakke).Ikke alle steder de selger de.

Men,på f.eks Carrefour (ligger på shoppingsenter Atlantico), har de masse bleier, bl.a de der kjente Amerikanske .....som jeg ikke husker navnet på.

Du kan godt ha med våtservietter,for våtserviettene der nede lukter voldsomt parfyme.......

Skrevet

Jeg hadde tatt med var jeg deg.. Bleiene koster for det første mye mer der enn her, og datteren min fikk skikkelig utslett og ble sår av bleiene i Spania.

Det er ikke samme kvalitet på bleiene der som her hjemme..

Skrevet

Vi hadde med bleier fra Norge for en 5 ukers tur til Mallorca en gang. Greit at de har bleier der også, men kvaliteten er elendig. La flere pakker bleier i vogna da vi sende den. La de inne i ett dynetrekk og så i vogna slik at de var litt skjult og holdt seg på plass. Det hvite dynetrekker fikk vi også bruk for.

Ellers, den plassen bleiene tar er grei til ting dere kjøper mens dere er på ferie.

Skrevet

ja, jeg er enig med dere, er lurt å ta med.han er forresten 20 mnd.

hadde tenkt å pakke de inn i vogna, men der skal jeg jo også ha teppe og dyna hans( må ha den med, er hans trygghet) :-))

Husker når vi var dere nede en gang som den eldste brukte bleier, da gikk vi tom de siste dagene og måtte kjøpe.fant ikke riktig str og de var ikke bra...er derfor jeg var litt i tvil...så det blir nok å ta med ja.

men en annen ting, hvor får jeg kjøpt de badebleiene, og hvordan virker de?? dumt spurt men...hehe...

Skrevet

Ville tatt med endel ja. Aldri vært der før, men hadde store prob i Tyrkia med mini da han var liten..... Dårlig dritt kvalitet på bleiene ja....

Skrevet

Ja det vil jeg anbefale at du gjør. Bleiene der nede er veldig dårlige. Stive og ekle og i det hele tatt dårlig kvalitet.

Skrevet

uff ja, fra sist sitter jeg med minner om en jente som hadde bleie fra brystkassa, oog helt opp bak til skulderbladene, ikke mye behagelig nei...hehe...uff,stakkar....

men de badebleiene,er det noe som kjenner til de?

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med, da det blir ganske mye bagasje uansett. De har Huggies på Carrefour, og jeg tror ikke du vil merke at de bleiene er dårligere enn Pampers/Libero for et par uker. Det er ikke dyrt heller! Jeg ville heller ikke tatt med barnemat, da de har kjempeutvalg i både middagsglass og diverse moset frukt til barn. Ville tatt med bare for de par første dagene og så tatt bussen til Carrefour. Dere må sikkert handle mat til dere selv også og da er det er bra sted å handle, masse utvalg av alt :) GOD TUR!

Og for den som spurte ang badebleiene - de er iallefall ok å ha på stranden slik at man slipper det jeg opplevde - at ungen bæsja i vannkanten blandt mange strandturister. Deretter ble badebleie fast ting i bagen :) De er ikke så tette og klamme som vanlige bleier og de kan drive i vannet med dem uten at de veier 20 kg når de har duppet rompa i vann.

Skrevet

ok...tusen takk for tips....

men hvor ligger Carrefour? er det en plass,eller er det en butikk-kjede?

vi kommer ikke til å ta med annet en grøt til han, for der er det kun en slag han vil ha, og tar ikke sjangs på at de har den nestle typen der nede.

Ellers spiser han jo det samme som oss.vi skal lage maten i leiligheten, for kan ikke spise ute hver dag med 2 barn....

og de badebleiene skal jeg kikke etter her hjemme.....

Ps: var meg som lurte på det også....

hilsen HI.

Skrevet

hvis du kjøper pamper er det bare 2 pakker 44 bleier i hver,tar da ike så stor plass...billige er de og 70 kr for 88 bleier på rema :)

Skrevet

Carrefour er et stort kjøpesenter et lite stykke sør for flyplassen, så det er jo litt langt dit om dere skal på i Puerto Rico, men om dere skal bo f.eks. på Bahia Feliz el Playa del Ingles el i nærheten er det ikke langt med buss.

Skrevet

vi skal bo øverst i playa del ingles, og har leiebil i 3 dager, men ikke før etter 5 dager der nede da.

og jeg hadde tenkt å ha med 3 pk pampers, og 1 pk libero, da de hodler mere tett om natten, synes jeg da.

men de vi har av pampers nå,er det 52 bleier i esken.(ca 13-20 kilo)

og yess!!!! fått ny rema 1000 bare en 7-800 meter herfra....

Skrevet

Når vi var i spania kjøpte vi bleier der. Men vi bodde ikke på hotel men privat og handlet derfor også i store butikker utenfor turist sonen. De hadde merket dooit (het noe sånt.) Det er pampers, bare heter noe annet der nede.

Det er litt dyrere men kommer jo ann på hvor god råd du har. Er sikkert enda en del dyrere i turistomeråder da.

Har du ikke veldig dårlig råd hadde jeg kjøpt der nede ja. Er jaggu masse man skal dra med seg som det er.

Skrevet

ok, tusen takk dere...

jeg får prøvepakke vogna og se hvordan den blir seende ut...hehe...

men nå vet jeg jo hvor vi kan få kjøpt da, og hvilke merker og sånn...

de overlever jo de spanske også....og det er jo viktigst å ha god bleie på natta, synes jeg, så 1 pk libero skal jeg ha med...

Skrevet

vi hadde med... pakket under vogna.. men når vi gikk fri så kjøpte jeg på Atlantico sentret en dobbepakkning til ca 150 kroner. (18 euro)

det var pampers str 4 samme som vi bruker i norge.. :)

på de små butikkene kostet det ca 80 kroner for 10 bleier.. det var DYRT.

Skrevet

Vi har ikke hatt med, har vært på Lanzarote i en mnd. Gode bleier, veldig billige (huggies).Kjøpte på en stor butikk, ikke liten turistbutikk. 90 bleier for ca like mange kroner. holdt tørre, lakk aldri, aldri sår i stumpen. God tur

Skrevet

flott !!

å, får så reisefeber :-))

men da skal jeg notere meg de forskjellige bleietypene, og plassene vi får kjøpt de, så få jeg diskutere med mannen min åssen det blir...

Skrevet

Vi har nettopp og vært der og anger veldig på at vi ikke tok med bleier og grøt. Betalte ca 6 kr pr. Pampers bleie som ikke var i nærheten så god som de vi har her hjemmer (stinket parafyme og lekket veldig fort).

Ville hvertfall tatt med bleier til bruk om natta slik at ikke barnet tisser seg ut. Hvorfor ikke pakke bleier ned i en egen gammal bag el. lignende som man slipper å dra med hjem igjen? Jeg syntest hvertfall det var mer styr med at barnet stadig tisset seg ut og at bleiene var av så dårlig kvalitet, enn å ta med ekstra bagasje. Vi handlet i Puerto Rico. Fant til slutt merket til butikken "Spar" som var ok bleier og ikke så dyre.

Nestle-grøten der nede er så vanvittig søt, nesten som en vaffelrøre.

Skrevet

det var lurt å pakke de i egen bag...vi har kjøpt 15 kg bagasje, så det skulle vel gå...

men de der nede, er det up & go? alt annet tror jeg han drar av seg.

uff, er et styr med den pakkinga....hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...