Gå til innhold

Trenger noen synspunkter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at vi kjøpte en nyere og sikrere bil når vi fikk vårt første barn,eller samboeren min betalte hele bilen,og så er det jeg som bruker den.(han har en annen bil). Jeg har en eldre bil,som vi nå har lagt ut for salg,og da har jeg sagt at han styrer salget og får pengene for bilen min.

Moren min har en bil med noen mangler på,og dårlig økonomi,hun studerer og har 3 barn som bor hjemme hos seg. Hun fikk låne bilen min (den vi skal selge) fordi hun hadde så dårlige dekk på sin. Og så har hun sagt at hun vil kjøpe den,men det har hun ikke råd til egentlig,og da vil hun betale litt og litt om gangen. Men saken er at jeg kjenner den økonomiske situasjonen og tror ikke det er noe lurt,tror ikke hun har råd til det..Redd vi ikke får penga,og vi har ikke råd til å gi den bort heller liksom..

Nå ringte det en som gjerne ville se på bilen min. Da jeg spurte moren min om når vi kunne få igjen bilen så ble hun dritsur,hadde sikkert ment at hun skulle beholde den,enda det ikke var avtalen.. Skulle låne den noen dager bare.. Har aldri sagt ja til at hun kan kjøpe den,sa at samboeren min som ordner salget. Men hun kommer med så mye usaklig dritt om at vi ikke bryr oss om henne osv osv hvis hun ikke får kjøpe den.. Jeg blir så lei meg,for slik har det ofte vært.. Hva synes dere egentlig?? Er jeg slem og egoistisk som ikke kan "gi bort bilen" ( Har jo på en måte gitt den til samboeren min for salg da),bør jeg ha dårlig samvittighet ovenfor moren min??( det får jeg jo likevel da..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke slem. Kan mor din betale bilden på avbetaling?

Skrevet

Man bør aldri kjøpe eller selge biler av/til familie eller venner... tenk om noe skjer med bilen om 4 mnd og den må skrapes, tror du du får gjennomgå fra moren din da?? Man vet jo aldri med bruktbiler men har du solgt til noen fremmede så vet de jo at det ikke er noe å gjøre med, mens familie/venner kan bli dritsure i mange år... Så - få bilen tilbake fra mor og selg til de som vil komme og se på den (hvis de vil ha den).

Skrevet

Det er det hun mener at hun skal da,men jeg er redd vi ikke kommer til å få penga likevel,og så har hun vel bare råd til å betale litt og litt om gangen(og da snakker vi om smååå beløp altså).. Og så betaler hun litt og hopper over betalinger,redd det kommer til å bli bare tull ut av det.. Hun har lånt penger av meg før som jeg ikke fikk tilbake bl.a.. (ikke store beløp da)

Skrevet

Du har et poeng der Yadda:)

Skrevet

Eksen min kjøpte bil av sin far.. skulle være så snill og selge den for det han kunne fått i innbytte i butikken. Hadde gått som en klokke i alle år (husker ikke helt hvor gammel den var). Og snakk om katta i sekken kjøp!! Arg.. det gikk ikke lenge før den ene feilen etter den andre dukket opp og bilen måtte stadig inn til reparasjon. Vi sa aldri noe på det da, men jeg tenkte mitt, fryktelig irriterende.. ikke var det en bil jeg i utgangspunktet ville hatt heller, hadde vært bedre å funnet bilen man ville ha og kjøpe den..

Og siden du sier at din mor tidligere har oppført seg litt dårlig med tanke på kommentarer og sånt, så vil jeg tippe at hun kanskje hadde slengt litt med leppa dersom hun må ha bilen på verksted om noen måneder - og egentlig ikke har råd til det..

Skrevet

Det er jeg redd for at kommer til å skje og.. Har prøvd å forklare henne alt dette,men hun VIL ikke prøve å skjønne heller.. Det er så kjedelig og leit å ha et så problematisk forhold til sin egen mor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...