tonemor81 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Er de kjempeinteresserte, overbeskyttende, lite interesserte? Vil de hjelpe til, handle ting, pusse opp barnerom? Tar de helt av? ;-) Min er relativt avventende, tror jeg. Han snakker ikke så mye om graviditeten, spør veldig lite om ting og tang, har enda ikke handlet en tøddel på egen hånd (selv om han var veldig ivrig når vi skulle kjøpe vogn). Virker som han har et distansert forhold til det hele (må nesten mase for at han skal komme og kjenne spark), men jeg håper (og tror) at ting vil gå opp for ham når knøttet kommer Det er første barn for oss begge, så vi vet jo ikke helt hvordan dette blir! Hvordan er det med dere andre?
Stoltmai mamma:) Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Min samboer er helt unik der,viser kjempe interesse, han elsker å kjenne på magen når ho sparker, så hver kveld vi legger oss må han alltid kjenne ho får han sovner.. Han har vært med på alle ultralyder, og alle besøka på føden... Handlinga har han ikke vært så aktiv på, han har kjøpt to bodyer til ho, som er bestilt på nettet med skrift på... Han er veldig på det at jeg skal slippe å måke snø og hente ved, oghan hjelper meg masse med husarbeid.. kunne ike hatt det bedre tror jeg
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 gutta er veldig forskjellige. noen går helt opp i det, mens andre tenker ikke over at det faktisk er ganske tungt for oss etterhvert som graviditeten skrider frem. mannen min var nok ennda mer ivrig med førstemann enn nå. men det er jo egentlig jeg også. lillegutt på 2 krever jo masse oppmerksomhet, og det er ikke sånn at mannen min og jeg bare har oss to og en i magen å tenke på. av og til skulle jeg ønske han var flinkere til å ta initiativ til husarbeid, handling osv...man føler man maser hele tida, fordi man er sliten og ikke orker å gjøre alt selv. han har forresten aldri handlet noe til hverken første eller andremann på egenhånd. det er liksom ikke typisk han...
Tirilill Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jo..han er jo interessert, men tror ikke han deler gleden over selve svangerskapet sånn som meg. Han vil gjerne kjenne spark,men har egentlig ikke tålmodighet til å ha hånden sin på magen mer en 30 sek av gangen. Ikke kjøper han noen ting heller..tror han ser på det som min jobb. Han snakker om babyen og jeg tviler ikke på at han gleder seg. Tror han tenker mer på fødsel enn han sier. Han ble veldig overrasket over seg selv sist. Han var redd han skulle besvime og sånn, men han var skikkelig tøff..tråkka i foster vann og klippa navlesnor som om han ikke hadde gjort annet!
minnimoi Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jeg føler meg til tider ganske alene om det hele.... Han har en fra før, så oppmerksomheten går dit, noe som sikkert er helt naturlig... Men innimelom skulle jeg ønske det var litt større fokus på meg og babyen...
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Dette blir vårt andre barn, så heeelt som første gangen blir det jo ikke. Men synes han tar veldig godt vare på meg Masserer ryggen og føttene mine, legger pute bak ryggen min, passer på at jeg ikke overanstrenger meg, osv... Utrolig omtenksom når det gjelder alt Han er ikke overivrig etter å kjenne spark og sånne ting, men han koser jo med magen når han føler for det. Diskuterer navn med meg, spør om hvordan den lille i magen har det, og forbereder hjemmet. Jeg forventer ikke at han skal dra alene og kjøpe babytøy og div utstyr, det er slikt som vi gjerne gjør sammen (men nå har vi egentlig det meste fra førstemann..) Vet at han gleder seg mest til babyen kommer på utsiden. Sånn var det med første også. Tror det var litt vanskelig å føle papparollen mens barnet var i magen. Men den som strålte og dullet mest med babyen da han kom ut, var pappaen De er virkelig alt for hverandre, så jeg bare gleder meg til å få en til liten prins i hus!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Min mann viser interesse hele tiden. Går og strykker meg litt på magen inimellom og synes det er veldig deilig at jeg ligger inntil han når vi legger oss. Da er det bestandig masse liv og røre i magen og min mann koser seg veldig med å kjenne sparkene :-) Ellers er han veldig på at jeg ikke får bære tungt og ikke klatre i stigen for å vaske tak osv... Passer veldig på både meg og veslejenta i magen :-) Nå er jo dette prøverørsbefruktning også da så blir kanskje litt spesielt.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Min man er veldig god og snill med meg Passer på at jeg får spist nok (hender jeg glemmer det av og til hvis jeg har mye å gjøre en dag.. , ikke bærer altfor tungt, støtter meg hvis det er glatt eller jeg skal oppi båt o.l. Kjøper masse søte bodyer og andre klær på nettet, koser masse med magen min og synger sanger for henne. Om morran når han enda er i ørska og f.eks sitter på do, må han hvile hodet sitt på magen min og kose med den.. Flott syn der med morratryne og apesveis.. Elsker han overalt på jord! Dette er altså førstemann for oss da...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Han har vært med på omtr alle JM-timene, Vært med på alle UL, og snakker mye om det som skal skje. Spiller musikk til babayen på mobiltelefonen hver kveld når vi legger oss
skatten kom i mai :) Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 han har vært med på alle ultralyd timer og eg vet at hvis eg hadde ønsket så hadde han vært med på alle jordmor timer også, men det har eg ikkje følt behov for enda, men han skal være med når vi skal snakke med jordmor om fødsel ellers så jobber han så fryktelig mye for tiden for å pusse opp leiligheten som vi skal leie ut slik at han skal bli ferdig til babyen kommer slik at han da ikkje trenger å jobbe så mye og kan bruke mer tid på meg å småen, men når vi har tid sammen så er han intressert i hvordan eg har det og vi prater masse sammen og hva som skal skje og hvilke tanker vi har osv.. ellers driver han ikke å handler inn på diverse barneting, men har vært me på stor innkjøpene.. nå vet eg liksom litt hvordan eg vil ha det så syns liksom det e like greit at eg får handle inn han viser hensyn og eg har fått streng beskjed om å holde meg unna enkelte ting.. for det kan han fikse, gjøre, vaske osv.. tidligere i uka stelte han føttene mine eg fikk både fotbad og massasje... kort fortalt er han alletiders!
vår baby Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Hei Min kjæreste er veldig interessert i graviditeten, men kan bli lei av at jeg skal snakke om den hele tiden.. Han er veldig opptatt av at jeg ikke spiser eller gjør noe farlig. Kommer jeg med en lyd alla jeg slo/slår meg kommer han løpende.. Navnet til gutten var det han som fant på. Han er helt opphengt i navnevalg. Diskuterer det med alle kamerater etc. Litt skjønt, men,men.. Han er også voldsomt opptatt av å kjøpe leker til bebisen. En annen søt sak er at han er sikker på at avkommet vårt har topp fysiologi etc. Litt vittig, men sikkert typisk menn..
mto2 Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Han er veldig omsorgsfull og tek hensyn berre eg seier i frå kva behov eg har. Bl.a. har han tatt dei aller fleste bæsjebleiene til toåringen siste 7 mnd pga min kvalme, og tar alle tunge løft når han er i nærleiken. Elles er han lunkent interessert i det som føregår i magen, og avventer bl.a. i forhold til namn. Men han er med på å planlegge kvardagen framover, og interessert på sin måte.
leo-83*Har født* Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Min mann er veldig overbeskyttende;) Han vasker huset for meg og passer på meg hele tiden. Synes det er kjempe søtt,men kan bli litt for mye av det gode til tider..hehe
Kulturbaby Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Forloveden er verdens beste! Han gjør alt som jeg ikke får til lengre, som å gi pusen ny mat, vaske leiligheten, hente opp potetene fra nederst i kjøleskapet og skifte på sengen. Han har også kjøpt en stol som vi har i yttergangen slik at jeg kan ta på meg skoene enklere. Han gjør graviditeten SÅ mye enklere for meg! Alle gravide fortjener en slik go'ing rundt seg! Også synger han sang for babyen vår hver dag slik at han skal kjenne igjen sangen når han kommer ut. Kysser masse på magen min og sier " no kysser jeg deg" inn til barnet. Han kommer til å bli en fantastisk pappa!!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Gubben her er helt hekta!! Kjenner på magen, ligger og stryker på den om kveldene,lå til og med våken en hel natt bare for å kjenne på sparkinga, planlegger at han skal ta med den lille for å mekke bil osv, hvilke leker han skal kjøpe inn (har allerede handla inn lekebiler!!), gleder seg til å ut og trille, kjøper inn litt utstyr, kjører meg over alt, bærer matposer, støvsuger til og med på eget initiativ!! Men han kan selvfølgelig bli litt lei av alt babypratet mitt (tror det er det mannlige genet som slår inn da..) og får da litt behov for å "henge med gutta i garasjen"..Men er like kosesyk med magen når han kommer hjem..Men han var kanskje litt avventende sånn helt i starten, han sier selv at det var litt uvirkelig for han akkurat da- ikke syntes det, og ikke kjente han noe bevegelser..Men etter at sparkinga ble tydelig, har han vært helt med..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #16 Skrevet 27. mars 2008 Ikke så veldig opptatt av graviditeten denne gangen dessverre :-( Første gang var han kjempeinteressert, og lot meg nesten ikke gjøre noe. Bar handleposene for meg, og jeg fikk ikke lov til å stå på en stol engang. Andre gang var han mye mindre oppmerksom. Og denne gangen er det så vidt han bryr seg om at jeg er gravid. Nå er det nesten så han svarer gjør det sjøl uansett hva det gjelder. Er i uke 35 nå, og har hatt veldig mye kynnere og vært mye sliten den siste uka, så nå har han heldigvis begynt å ta litt mer hensyn da. Og i dag fikk jeg beskjed av jordmor også å ta det litt rolig fremover. Så i dag skal jeg med god samvittighet slenge meg på sofaen mens han styrer med husarbeid og unger :-) Vi har ganske likt fordelt når det gjelder husarbeid og slikt så der er han stort sett flikt bestandig. Men det er jo nå når vi venter nr tre at jeg virkelig trenger å bli avlastet og dullet med. Med nr en var jeg i superform og ble bare irritert av å ikke få lov til å gjøre noe.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 Så utrolig heldige mange av dere er.. Jeg og den lille får så og si ikke noen oppmerksomhet fra far, tar ikke noe hensyn til at ting begynner å bli tungt for meg og snakker sjelden om hvordan ting vil bli. Så jeg føler egentlig at jeg er helt alene om det hele, tror ikke han har evne til å tenke på andre enn seg selv. Så for tiden er jeg egentlig ganske frustrert og lei meg. Vi har tidligere mistet et barn halvveis i svangerskapet, noe som han forsåvidt ikke har noe forhold til heller, det er akkurat som om det ikke har noe med han å gjøre. Men jeg hadde ønsket at han støttet meg mer nå når han vet hvor galt det gikk sist. Hva med å bare gi meg en klem og si noe fine ord i blant?? Er det så mye forlangt liksom... mannfolk.....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #18 Skrevet 27. mars 2008 Ikke særlig mye ekstra oppmerksomhet her nei. Var vel ikke det forrige gang heller. Tror kanskje han er litt redd for å trenge seg på...? Jeg var kjempesprek forrige gang, og jeg tror han har vanskelig for å forstå at jeg ikke er det nå og at det er en ganske annen historie. Han blir nok litt irritert over alle oppgavene som har landet på ham i det siste...
mamiladi Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 :-) mannen min er så god og snill! Han har vært med på alle undersøkelsene, og han synes det er fascinerende at babyen vår bor inni magen min. Han koser med magen og det er jo stas når junior sparker tilbake :-) Han passer mer på meg enn til vanlig, jeg får ikke lov til å slite meg ut. Men han gleder seg nok mest til at sønnen skal komme ut :-) venter spent!!!! Tror det har mye med at han har vært med på alle undersøkelsene, det er vårt første, og så har vi pratet mye om det at vi to blir tre snart. Han har også slukt alt litteraturen han har fått av pappabøker :-D og tips til far under graviditet og fødsel. Han kan jo snart mer enn meg om babystell :-D
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Omsorgsfull og beskyttende. dette er vår andre. Jeg får sove om morgenen i helgene og han tar da guttungen. Han hjelper mye til i leiligheta vi leier enda han er opptatt med husbygging etter jobb om dagen. Bygger hus til oss.
Guttemamma75 Skrevet 27. mars 2008 #21 Skrevet 27. mars 2008 Samboeren min er SÅÅÅ begeistret og gleder seg stort til småtten kommer!! Han har vært med på alle samtaler hos jordmor, alle ul og var også med på første besøk hos legen.. Han tar alle tunge løft og hjelper til med alt som "ser" tungt ut for meg.. Vi pusser opp to rom og da tar han alle de "tunge" tingene slik at jeg kan ta finpussen.. Hver kveld er det kosestund med magen, da kjenner han på sparkene og snakker litt til den lille samt synger nattasang.. Han har vært involvert i alle kjøp og var spesielt interressert i dette med vogn.. Han vugget og trillet og spurte og grov før han fant en vogn han (vi) var fornøyd med.. Så nå planlegger han hvordan han kan "stæsje" opp vogna med lys og koppholdere og vognskilt og u name it... Hehe.. Han har til og med gått berserk på kappahl/h&m og shoppet en masse med skjønne små klær.. Jeg kunne med andre ord ikke hatt det bedre!!!!!!!!! Elsker han over alt på jord!!
pantegi Skrevet 27. mars 2008 #22 Skrevet 27. mars 2008 Har kapret verdens beste mann :-) Han er bare herlig. Passer på at sneipen og jeg har det bra til enhver tid. Og er nesten mer giret enn meg til å få på plass alt mulig stæsj, hehe. Han kommer til å bli en super pappa! :-)
fiskelisken Skrevet 27. mars 2008 #23 Skrevet 27. mars 2008 Min samboer er kjempe snill Vi pusser opp soverommet nå og jeg trenger ikke gjøre noe..jeg sliter med bekkenet og høyt blodtrykk så jeg sitter i sofaen og følger med får veldig dårlig samvittighet da. Han skal stadig vekk kjenne på magen når lillegutt beveger seg og sparker.Tror han er litt misunnelig over at jeg får kjenne det hele tiden Han spørr hver dag om det er lenge igjen og han gleder seg som en unge. Kjempe deilig å ha en kjæreste som bryr seg så mye som han og hele tiden sier han elsker oss
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #24 Skrevet 27. mars 2008 Det er vårt andre barn og jeg får ikke mye oppmerksomhet som gravid, men når vår lille jente kom til verden for 1,5 år siden ble mannen min helt fantastisk! Han gråt når hun kom ut og elsker henne overalt på jorda! Han leker med dattera og koser og går turer. Men når jeg var gravid så skjønte han liksom ikke at det var en ekte baby i magen min...Samme nå, han kjenner på magen min når jeg spør, ellers alt oppmerksomhet går til vår lile prinsesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå