Gå til innhold

Noen med 19mnd mellom barn nr 1 og nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer?

Hvordan går dette? Lurer på om jeg er gravid igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt :)

Skrevet

Svarer jeg......

Har 21 mnd mellom 1 og 2.

Det kan være strevsomt til tider,men det går fint:)Rutiner var gull for meg:)Avhengig av det altså:)

Du får se det fra den lyse siden:de får gode lekekamerater i hverandre:)

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar!

Vet ikke helt om jeg er gravid enda, men er 4 dager over ikm. Skal ta en test snart.

Blir spennende, men tror det skal gå veldig fint :)

Skrevet

19mnd mellom nr 2 og 3..begge jenter. De er 2 1/2år og 11mnd nå og er gode venner allerede. Leker seg, koser, krangler litt selvsagt men det er skjeldent.

Det var en utfordring under svangerskapet siden jeg ble veldig dårlig, og det var en utfordring i starten, men jeg slapp sjalusi i det minste, nå er det helst minsta som er sjalu på storesøster til tider, har vært sånn nå ei kort periode.

Alt i alt så synes jeg det har vært mest positivt. Kan anbefales :-)

Skrevet

Så flott svar ugla!

Hehe, nå håper jeg at jeg er gravid, for det høres jo veldig kjekt ut!

Skrevet

Jeg har nøyaktig 19 mnd mellom mine og det har gått kjempe fint! Ingen sjalusi! Jeg har i tillegg hatt eldste hjemme. Nå er yngste 10 mnd og de leker veldig fint sammen. Nå er derimot eldste gutt begynt å bli litt stygg m minste, men tror nok det er helt normalt...

Det var ganske tungt i begynnelsen grunnet lite søvn, men det er det uansett om du har en eller to syns jeg!

Skrevet

15 mnd mellom mine....

Travelt er et stikkord. Har en på 2 år og en på 1 år. I dag har jeg skiftet på fire bæsje bleier før klokka 9;)

Og ha et sterkt og stabilt forhold til pappan er viktig, for med to småtasser kreves det samarbeid.

Redusert barnehageplass til den eldste er også lurt....

Så en klisje: "de får så stor glede av hverandre" og det stemmer veldig.

Lykke til

Skrevet

Lykke til, legger til at tette søsken er supert selskap for hverandre og det blir faktisk MINDRE mas på mange måter siden de underholder hverandre etterhvert som de vosker opp..

Eldstemann var enebarn i 7år, krevde til tider mer av meg enn alle 3 gjør til sammen nå når det gjelder å finne på underholdning i hvertfall....jeg gik jo stadig utkledd som sjørøver rundt i huset og fekta med en plastsabel eller lå under bordet utkledd som troll mens han var alle tre bukkene bruse etter tur..det var jo moro det..men etter ca 150 ganger så blir man til slutt litt lei både stor og liten :-)

Her fortsatt glede av å tulle med ungene, men nå kan jeg ke meg ut når det passer MEG ;)

Skrevet

Takk for alle svar!

Det virker som om dere koser dere alle sammen. Selvfølgelig er det slitsomt til tider, men det er vel dobbelt opp med alt!

Tror jeg får stikke ut å kjøpe noen tester! ;)

Skrevet

Jeg har, og det er helt forferdelig!!!

NOT! :-)

De har utrolig glede av hverandre, og spør konstant etter hverandre hvis vi splitter dem. Deilig også at de kan leke sammen uten at vi er der hele tiden! Og utrolig fint å se hvor glade de er i hverandre.

Barna er nå 3 og 4,5 år gamle, og det går helt greit, men det var unektelig tøft det første året (med to "babyer"), og det er til tider tøft nå, for de krangler mye. Vår eldste er ei jente og yngstemann gutt. Jeg tror det er den "dårligste" kombinasjonen, for jenta er mye mer voksen enn han er, og han er en ekte rabagast som plager storesøster veldig hvis hun vil leke med mindre voldsomme leker.

De deler rom, så det gjør nok saken enda vanskeligere.

Skrevet

Fikk lyst å svare deg jeg også selv om jeg ikke har den store erfaringen enda, minste er 21/2 mnd, storste nå 18 mnd...svangerskapet var litt tøft, men det var mye lettere enn jeg trodde når babyen kom til verden. Må enda skjerme den litt for storesøster, men nå begynner den verste sjalusien å gi seg. Hun er stadig borte og koser og klemmer på baby. Det mest slitsomme synes jeg er den kveldsstunden etter store har lagt seg, når baby har vært urolig og sutrete og ikke sovna før 12 på natta. Men nå legger jeg baby like etter storesøster,ved halv åtte åtte og det er deilig. Kan anbefales å få to tette selv om det nok kan bli litt kaos i starten..:) Gleder meg til fortsettelsen, tenk så mye glede de får av hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...