Gå til innhold

Seteleie..

Mamma til Leon Aleksander<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går, og min lille Leon ligger fortsatt med rumpa ned.. Har gjort det en mnd nå..

Så nå har legen sendt henvisning til føden.

Så da lurer jeg på, hva skjer der? Er det ultralyd og sånn? Eller?

Er forresten i uke 34, så han kan jo så klart snu seg ennå! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 12dager til termin og mitt barn ligger i seteleie også, skal til føden for ktr om ikke noe blir endret på en uke nå. Rompen er ikke festet så kan enda snu seg... Aner ikke hva som skjer....

Skrevet

Var inne til sånn kontroll forrige uke. Der tok de UL og sa at de ville forsøke å snu han. Som eg da nektet på :P Pga høyden min(163) ble det tatt CT av bekkenet for å se om dette er stort nok for sete fødsel. Som det da er.

Skrevet

Min ligger også i seteleie og har gjort det siden uke 20. Har liten tro på at hun skal snu seg. Jeg har også vært på sykehuset. Det ser de litt på baby, hvordan den ligger og om den får i seg nok næring o.l. De tar også en vekstestemering. Min ble vurdert til å bli mellom 35 og 3800. Tror de at babyen blir over 4 kg, får du ikke føde seteleie i Tønsberg. De vil måle hoftene dine og se om kroppen din er i stand til å føde seteleie. De kan også førsøke å snu, men det tror jeg de venter litt med i og med at den da vil snu seg tilbake selv. Snuing kommer nærmere fødsel.

Men en helt grei undersøkelse, og du går nok hjem litt mer betrygget enn da du kom;-)

Skrevet

jeg ble lagt inn på ahus pga høy puls og da jeg var på UL for å se hvordan babyn hadde det så hadde den snudd seg i sete.. dagen etter da jeg var på CT scanning pga bekkenet så hadde den snudd seg igjen. men det kan jo skje at den snur seg igjen og om den gjør det så blir vi nok foreldre denne helga i å med at det er så tett på termin og med tanke på keisersnitt.... jeg ønsker å føde normalt så jeg håper ikke at den snur seg....

Skrevet

Takk for svar!

:)

Får man velge om man vil ta keisersnitt når de ligger i seteleie?

Eller er det kun om bekkenet er for lite eller baby for stor?

Skrevet

jeg ble spurt hva jeg følte ang å føde normalt ved sete og jeg sa at jeg helst ville føde normalt men de måtte se ann str på bekkenet. baby veier 3740 nå og jeg kunne føde normalt hvis bekkenet var stort nok. men nå har den snudd seg med hodet ned igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...