Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Mannen min må på jobbreise til USA under 3 uker før termin! Hadde dere tillat det?
2SmåTroll Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 kommer vel ann på hvor lenge han skal være der?
simba>>>3gutter Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Nei det hadde jeg ikke, Jeg synet at da får andre ta turen!
Modesty Blaise Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Min kjære var i hong kong nå en uke med jobben, tre uker før termin. Jeg hadde ingen problem med det. De aller færreste føder tre uker FØR termin.. Dette er jo i utgangspunktet noe dere to må finne ut av. Men for meg var det ingen problemer. Lykke til!
--niffi-- Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Oj, det hadde jeg ikke likt. Har dere snakket sammen om hvordan dere skal takle det om barnet blir født mens han er borte? Hva om det oppstår problemer, eller det er en eller annen krise? Har du back-up støtte her hjemme? Hvor fort kan han komme hjem? Er det mulig for en annen å reise i stedet for ham? Hvordan vil han føle det om han ikke får sett barnet sitt de første dagene etter det er født? Hvordan vil han føle det om det er komplikasjoner og han bruker to døgn (ikke umulig, avhengig av hvor i USA han er og hvor kjapt han kan få ombooket returbilletter) på å komme seg hjem? Skulle tro at han kanskje skjønner at det ikke er så lurt om han får tenkt seg litt om...
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Ikke i det hele tatt! Det er dårlig gjort både av mannen din og av jobben hans. Det er sikkert andre som kunne ha dratt om han ble syk, så da bør de få noen andre til å dra når dere skal ha barn. Regner med at han egentlig ikke har lyst, men føler seg presset, og forpliktet i forhold til jobben. Enkelte er ikke veldig flinke til å si nei. Egentlig er det veldig dårlig personalhåndtering på jobben når man klarer å gjøre slike valg. Det er jo ikke som om de ikke har visst om at dere skal ha barn heller? Hva har du sagt om saken til mannen din? Har du godtatt det, eller sagt i fra at du ikke synes noe om det? Det er viktig at han ikke tror det er greit for deg hvis det ikke er det. Kan jo hende han bare trenger at du sier nei for å si nei til jobben.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Du skriver at han MÅ. Da må han vel det, da. Grow up! Allier deg med venninne, naboen eller foreldrene dine og lag en kriseløsning om noen skulle skje mens han er borte. Han skal vel ikke være borte i ukesvis?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Han skal til Los Angeles i et viktig møte. Blir borte i 5 dager, kommer hjem 17 dager før termin. Jeg ble veldig skuffet når jeg fikk vite det. Vet ikke hva jeg skal gjøre, nekte han å dra eller satse på at vi ikke får tidlig fødsel. Det skal sikkert litt til å føde 2- 3 uker før termin dato, men jeg har ingen back- up løsning hvis det skulle skje. Da måtte jeg kommet meg til sykehuset alene, og jeg vet ikke hva jeg ville følt for mannen min dersom han hadde gått glipp av fødselen. Fint å høre hva dere andre ville tillatt eller ikke, det er vanskelig når man står midt i det selv.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Jeg ville ikke likt det selvsagt, men syns det virker i overmåte hysterisk å nekte ham - man kan jo ikke gjøre det om det er noe viktig han må. Du har helt sikkert en venninne som ville stille opp for deg. De aller færreste føder 17 dager før termin sin! Husk det.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 HI her, Ja, du har nok rett Anonym kl 10:50. Jeg kan nok ikke nekte han. Får håpe jeg ikke føder så tidlig. Har ingen å ha med meg, desverre.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Mest sannsynlig føder du ikke akkurat da. Det er visst bare 5% som føder i løpet av uke 38 - så øker det på. Men jeg hadde heller ikke syns det var noe kjekt, det er sikkert...
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Hei Svarer en gang til jeg. I forhold til uttrykket MÅ. Det er mange som føler at de MÅ tig selv om de vet at det finnes andre løsninger. Jeg bare syes din manns arbeidsgiver bør vurdere om det er andre som kan reise. Hvis de jobber med firma i USA er han vel ikke den eneste som har kontakt med dem. Det er kanskje slik at din mann er den beste til å reise, men hvis det er noen andre som kan greie å gjøre jobben bør det veie tyngre at du har behov for å ha mannen din hjemme. Å få barn er noe man gjør noen få ganger i livet. Og jeg synes ikke det er urimelig å kreve av mannen sin at han holder seg i nærheten av hjemmet i ukene rundt termin de få gangene det er aktuellt. Og om det skulle skje mens han er borte (selv om sannsynligheten kanskje er liten) ville jeg følt meg ganske sviktet og forlatt om jeg skulle gått gjennom fødselen alene. Det ville vært sårt å ikke få dele det med den som står meg nærmest. Man angrer gjerne ikke på at man stilte opp for lite på jobb når man blir gammel.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Reagerer på bruken av ordet "nekte" her. Det er et veldig sterkt ord, som gir negative assosiasjoner. Jeg forstår utrolig godt at du har behov for å ha mannen din hos deg nå når det nærmer seg, og det er dette behovet som blir avgjørende, og som han - og ikke minst hans arbeidsgiver bør forholde seg svært hensynsfullt til. Om du sier nei, så er det på INGEN måte hysterisk i den situasjonen du befinner deg i, som høygravid. Egentlig synes jeg ikke mannen din bør sette deg i denne situasjonen, der det tilsynelatende er du som må "bestemme". Slik jeg ser det, skulle han nok selv ha 'forstått' at akkurat denne reisen, den bør han si nei til, slik situasjonen er nå. Og hvis hans arbeidsgiver ikke respekterer det, så har de jammen et problem. Møter der ute i den store verden kan man alltids reise på, men fødselen til sitt eget barn, den er det ikke hver dag man opplever, slik andre påpeker over her. Håper dere finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå