Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Har 2000 kr å leve for den neste mnd.... Kan bli en spennende mnd, har heldigvis litt mat i fryseren... Noen gode middagstips, sparetips?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Huff, må bare utrykke min sympati... Vet NØYAKTIG hvordan du har det... Har ikke så mange tips å komme med. Kjøp knekkebrød å ha stående som reserve, ganske billig ift brød, og holder seg myyye lenger. Mugler ikke. Da har du hvertfall NOE å spise. De har mye billige middager, hvis man ikke kjøper "merkevarer", kjøp feks first price-produkter, eller de andre butikkenes egne merker. NESTEN like bra, og dobbelt så billig. La bilen stå, og gå når/hvis du kan. Sparer bensin, og god trim i tillegg. Håper det bedrer seg for deg/dere... Trøsteklem.
2SmåTroll Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Skriv handlelapp før du reiser til butikken, og kjøp kun det som er på den. Planlegg hver uke, og skriv gjerne ned hva du skal ha til middag de forskjellige dagene. Lett litt etter tilbud så finner du sikkert noe. det som gjerne koster er jo såper og lignende. Da fyker pengene fort
Rotekoppen88 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 bak brød selv, dette sparer hvertfall vi mye penger på men så går det mye brød hos oss også da, Ellers er det mye å spare på i å handle first price o.l som ble nevnt tidligere her. Gå gjennom tilbudsviser men Ikke la deg lure av tilbudsavisene til feks meny, mega og ultra, ting kan se billig ut men er ikke alltid det er det i forhold til rema osv. Har felere ganger opplevd at ting som har vært på tilbud på mega faktisk er dyrere enn vanlig pris på rema. Kjøp pålegg som varer, tubeoster, syltetøy osv ikke ting som bare holder seg ei uke. rema har helt ok servelat til 7,50, hehe. Lag enkle middager som du kan spise i flere dager, pizza, lapskaus, gryter osv hvor man kan bruke billige ingredienser. Som du sikkert skjønner så har jeg vært borti dette jeg også
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Vi hadde en periode i fjor hvor vi hadde 300-500 kr i mnd å leve for. Og det blir jo ca sånn som dere har det nå. Det gikk utrolig nok greit. Levde riktignok på de rimeligste mat-alternativene, men vi sultet ikke. Firstprice på Kiwi har masse gode alternativer. Billig ris og pasta, røkte kjøttpølser, frukt, stekesmør, osv osv. Enda vi har mye bedre råd nå, så hender det vi går for firstprice, for det er faktisk mye av det som er godt. Man kan også kjøpe en hel pose med kyllingfilét eller sei til en rimelig penge. Dette er ingen drømmesituasjon, og vi er nok flere enn vi tør å innrømme som har vært i samme situasjonen en eller flere ganger
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Nei, nei... 300-500 kr i UKA å leve for skulle det stå! hehe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 10-kr marked på mange kjøpesentere nå. Kanskje lurt å kikke litt i reklamen som kommer i posten?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Ikke kast matrester... vær flink å varme opp dagen etter eller lag lapskaus av eller slikt....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Kjøp sånne poser med frossen grønnsaksblanding (oppskjærte biter av gulrot, potet mm), varm det opp i vann og tilsett litt buljong for smak, samt skjær opp litt billig pølse el.l og tilsett- så har du en svær kasserolle med billig grønnsakssuppe. Vi har også brukt mye posesuppe i trange perioder, hvor vi har skåret opp litt ekstra grønnsaker mm og tilsatt og hatt brød til. Pannekaker og grøt er også billige middager! Ellers kan man ofte finne kjøttvarer i ferskvaredisken på butikkene som er nedsatt pga kort holdbarhet igjen. Mye tørrmat kan kjøpes på europris også. Ellers sverger vi til rema 1000 for billig mat (servelat er billig, som ei over sa, og smøreost, leverpostei osv varer lengre og er mye billigere enn kjøttpålegg). Kiwi har billig frukt/grønt. Vi er nyutdannede begge to med mellom 330 000 og 350 000 hver i årslønn- likevel har vi perioder vi må ty til slike triks selv med vår nøkterne livsstil.. er ikke det litt jævlig i dagens Norge..? Er fælt m slike perioder, men det blir bedre!!!!! Lykke til,
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Hæ?? Så lite??? Ikke for å være frekk altså, men er det slik at de 2000 skal rekke til alt?? Eller er det etter at regninger osv er betalt?? Tipser om å være flink til å sette opp budsjett, sette av til regninger hver mnd, samt hvor mye som skal gå med til mat (vi bruker å legge penger i egen matkasse, slik at vi alltid har penger til mat)..Jeg er kanskje litt for "ordentlig", men jeg har budsjettoversikt for oss begge to hver mnd for et år framover..Da vet jeg nøyaktig hvor mye vi har å rutte med etter at alt er betalt- da har vi i snitt ca 5000 per pers som kan gå med til det vi vil, evt sette på sparekonto..Og vi tjener ikke akkurat dårlig, men har for tida et jævlig høyt huslån- som vi skal kvitte oss med da vi holder på å selge..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 First price kneip brød First price bananer Knekkebrød Banos på kiwi (billig pålegg) Pannekaker Fiskepudding og poteter Billig fiskegrateng Vafler til kos Evt billige kjeks Gulrøtter til knask First price makrell i tomat Potetmos og f.eks. billige pølser Havregryn Drikk vann isteden for juice og brus
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Du anonym 14.00 jeg tror faktisk ingen kan sette opp et budsjett for 1 år, det kan komme urforutsette regninger enn ikke vet om før enn sitter midt oppi det. Det er greit det at du kan ha en vis ovsersikt fra mnd til mnd men uforutsette utgifter er det ingen som kan se før enn får de. Vi har også mnder med mindre å greie oss på, men klarer oss som regel. Nå har vi litt dårlig råd, da tømmer vi fryseren fullstendig, enda maten der ikke er særlig fristende da. Jeg anbefaler deg HI og se etter tilbud. Og det er ikke bestandig det lønner seg å reise langt for å handle. Vi handler mest på kiwi for det er en butikk i nærheten. Rema 1000 handler vi ikke da vi må betalle bensin for å komme oss dit, vi handler kun når vi har ærend på byen uannsett.
*H* Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 fiskebollene til coop på obs koster 8 kr for boksen eller noe.. det er jo ikke akkurat dyrt. med potet og karrisaus får du unna en billig middag der:) havregrøt på vann er billig, lett å lage, lett fordøyelig og sunt. joda litt smaksløst men med noe sukker/sukkererstatning på så fungerer det faktisk bra. knekkebrød oxo genialt, som nevnt.. guuudd løkk:) går nok fint, bare litt mindre luksus:P
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 2000 å leve for,dvs etter alle regninger og faste utgifter går jeg ut ifra.. Synes det er en grei sum jeg da. Hvis dere bare handler mat. 500 kr pr uke i mat,det er ikke så ille det vel? Bare passe på å ikke kjøpe noe annet akkurat den mnd da. Et godt råd er å be seg selv bort på middag til foreldre så ofte som overhode mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå