anonym90 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Har blødd no i 1 ½ veke. får nesten ikkje sove om nettene, for eg er så bekymra for ka som skjer. har litt smerter på venstre side av magen, og vondt i nakken. leste at dette er symtom til Svangerskap utenfor livmoren. eg har ringt til lege kontore 2 ganger på desse dagene, og kvar gong får eg at det er ingenting dem kan gjøre. eg fekk time om 1 mnd, og det er jo evigheter. me har kje privatklinikk her eg bur heller. blir dyrt å reise. men er dette lov? tenk om den er død inni meg, kan kje dette ver farlig?
madame Mim Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 uff blir litt sint på dine vegne, fatter ikke at legekontorene tar så lett på slike ting.. De burde skamme seg. Da e gikk gravid sisty hadde mye blødninger i starten uten at det var noe farlig, men jeg fikk komme til lege å ble sendt på tidlig ultralyd på sykehuset før sjekk. Syns du skal ringe en gang til å be instendig om en ny time, eller en henvisning til sykehus snarest
Prinsessemor Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Det går da ikke an å svare deg sånn, slå i bordet og si at du er bekymret for en exu, hvis du ikke kommer tidsnok til lege og har det så kan du faktisk dø, ikke for å skremme deg altså! Jeg hadde det og gikk inn og ut av sykehuset i 14 dager før de fant ut hva det var og da bar det rett på operasjonsbordet. Jeg hadde sinnsyke smerter når egglederen sprakk, men synes du skal kreve å få en hastetime. Er det ikke noe sykehus i nærheten av deg da? Stå på og ikke gi deg! Klem
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Hvor langt er du på vei? Jeg hadde krevd en blodprøve som måler HCG. Denne skal tas med noen dager mellomrom for å vise evt stigning eller senkning..
anonym90 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2008 beklager, glemte å si kor lenge eg er på vei.. er rundt 7-8 veker. dem kunne vertfal ha sendt meg til blodprøve i såfall. men nei. eg måtte godta den timen eg fekk. det var kje farlig så lenge eg ikkje foss blødde ( MEN og fossblødde kunne dei kje gjer nåke da heller, før da va over) trudde virkelig at dei var bedre enn det der!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg synes det er for dårlig at du ikke får time før en mnd..du får si at du vil snakke med legen din personlig på tlf..da jeg blødde i uke 7 med sønnen min fikk jeg komme til etter et par dager, og da målte de en slik blodprøve med noen dagers mellomrom..alt var fint..håper alt er bra med deg også..
saga1 Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Ikke finn deg i det. Det du beskriver er akkurat det samme som skjedde meg meg, bortsett fra at jeg fikk legetime. De fant ingenting og jeg endte på legevakta. Men stå på ditt og gå på legevakta og forklar problemet så blir du henvist videre. Si i fra at du er redd for Exu. Stå på dette kan handle om ditt liv....
temine Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Hvis legekontoret har avvist deg to ganger ville jeg ringt direkte til gynekologisk poliklinikk på ditt nærmeste sykehus og forklart saken. Og ikke gi deg!! Lykke til
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Blir så lei meg på dine vegne når jeg hører hvordan du er blitt møtt! Det er jo helt idiotisk!!!!!! Si til dem at du er så fryktelig bekymret, og har det faktisk helt forferdelig. De må kunne ta etpar blodprøver å iallfall sjekke HCG! Vi lever ikke på 1800-tallet lenger! Jessufader altså.... Håper det går bra med deg!! Klem
Lilje74 Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Jeg ville droppet legekontoret og troppet opp på sykehuset du hører til og forklart min fortvilelse. Legekontoret jeg hører til - studenthelsetjenesten på Bilndern - er akkurat på samme måte. Siden jeg ikke klarer å lyve kommer jeg aldri forbi resepsjonen når det er noe ekstraordinært for meg... Opplevde noe liknende ved min SA for noen år siden, og ved denne graviditeten ville de ikke gi meg muligheten til å snakke med lege eller ta noen blodprøve selv om jeg skulle ut å reise og hadde flere bekymringer. Det føles veldig dårlig! (Men om du har en fastlege med telefontid, kan det kanskje hjelpe å snakke direkte med legen...) Lykke til! Krysser fingrene for at alt er ok!
Slumdog Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Har du snakket med legen eller bare med de som tar telefonen? De er jo reneste slottsgarden noen av de som sitter i resepsjonen paa saanne steder, gjoer alt for at du ikke skal faa snakke med legen selv om de ikke har peiling selv paa om det kanskje kan vaere noe galt med deg... Jeg har hatt exu og det er ikke noe aa spoeke med saa raader deg til aa staa paa, kreve aa faa komme inn og fortelle dem hvor skapet staar... Lykke til!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Godt sagt, Tyr76!! Hehe, slottsgarden!! Akkurat slik det føles når en treffer på de rette personene ja..
nr.4 i oktober Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Jeg opplevde omtrent det samme hos mitt fastlegekontor da jeg blødde mye i uka 6. Ringte og forklarte at jeg blødde mye og hadde smerter, og fikk bare beskjed om at "du skulle ha ringt tidligere på dagen, vet du, så hadde vi kanskje hatt en time til deg." Fikk beskjed om at jeg måtte komme ned dagen etter, men så lenge ville ikke jeg vente. Det tærer på psyken og gå sånn, og jeg ville bli sjekket ASAP. Ble så provosert at jeg dro bare rett på legevakta på sykehuset isteden og forklarte at dette måtte jeg få undersøkt. Gikk helt fint det, jeg kom inn og ble undersøkt og fikk ultralyd, samt ble sykmeldt. Fikk i tillegg time til ny sjekk og ultralyd på sykehusets gynekologiske avd to dager senere, for sikkerhets skyld. Så dra rett på legevakta isteden og prøv der. Lykke til. Det går nok helst bra. I mitt tilfelle var det ikke noe galt, tiltross for en forholdsvis stor blødning. Greit å få det sjekket når man blør uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå