Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Tenkte jeg skulle fortelle min historie i tilfelle det kan være flere der ute med samme problem. Helt fra starten av har gutten vår vært vanskelig å få til å sove på dagtid og som oftest har vi vært nødt til å bære han rundt for at han skulle sove. Det gikk ikke å sette seg ned, da våknet han bare. På nettene gikk det fint, han sov bra hele natten og våknet bare for mat en gang, men i 5-ukers alderen endret også dette seg. Han holdt oss våken hele natten med skriking, var tydelig trøtt, men sov gjerne ikke mer enn en halvtime av gangen før han våknet igjen. Det hjalp heller ikke å trille tur; i beste tilfelle sov han i en time og ofte måtte vi trille på svært humpete veier for at han i det hele tatt skulle sovne. Det var tydelig at noe plaget han så vi tok det opp med helsesøster, men fikk til svar at noen barn trengte mindre søvn enn andre, og vårt barn hadde tydelig et stort behov for kroppskontakt så om det var det som skulle til så fikk vi bære rundt på han. Løsningen kom etter at legen kikket på han på 6-ukers kontrollen og sa at gutten var alt for tynn. Etter det begynte vi å gi han mme i tillegg og det viste seg at jeg hadde for lite mm. At det kunne være tilfelle hadde ikke falt oss inn for han gikk opp ca 200g i uken (totalt 1300g fra vi kom hjem fra sykehuset), men han var en liten gutt da han ble født og hadde i tillegg strakt seg en del, så han hadde rett og slett ikke gått opp nok i forhold til lengde. Etter at vi begynte med mme forandret han seg på dagen. Nå er han en blid og fornøyd gutt, sover mye mer og det uten at vi trenger å bære han hele tiden. Alt er selvfølgelig ikke bare fryd, han er en normal baby og med det medfølger en og annen våkenatt og litt sutring av og til, men i det store og hele er han en glad liten gutt og vi har det mye bedre alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå