Gå til innhold

Noen som ble gravid ved hjelp av alternative metoder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gjorde noe annerledes den måneden det klaffet?

Tar gjerne i mot tips :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternative metoder??? Oj, spennende. jeg trodde bare det fantes EN måte å bli gravid på jeg...

Skrevet

Det er vel ikke nødvendig å være frekk når noen ber om tips.

Selv ble jeg gravid den måneden jeg kuttet ut kaffen, selv om jeg ikke har noe bevis på at det faktisk var det som gjorde utslaget.

Lykke til.

Skrevet

Og jeg ble gravid måneden etter jeg sluttet å røyke.... Har ikke tenkt på det før hun over nevnte det med kaffen;)

Skrevet

Hehe, jeg og måtte le litt da jeg leste alternative metoder... Fantasien fikk et lite puff da.

Men jeg tror ikke det finnes noen fasit på hvordan bli gravid annet enn å ha sex rund EL tider.

Skrevet

Tja.....alternativt vet jeg ikke men gjorde ganske mange smaa grep egentlig.

Mistet to tidlige spirer rett etter at jeg tok ut spiral (innenfor 4 mnd og begge uke 5) saa jeg bestemte meg for aa gjoere det som sto i min makt for aa "normalisere/stimulere klimaet" inni livmoren. Det var ogsaa mine 3. og 4. tidlige mistet (har et barn etter et straalende svangerskap) og ble litt motivert for aa si det mildt.... =o)

Saa jeg gjorde foelgende:

Er i en litt spesiell situasjon da vi bor i utlandet, men bestemte meg for aa ikke jobbe for eksempel, ta et aar fri og bare dyrke helsen min.

Begynte aa spise enda sunnere enn vi pleier - selv om jeg skeier ut jeg ogsaa - men jeg soerget for et ganske hoeyt inntak av frukt, groent, fugl, fisk, urter og noetter.

Doblet vanninntaket mitt og kuttet saa mye sukker som mulig uten aa bli fanatisk.

Slappet mye av, var helt utrent, men beveget meg litt mer og hvilte mye.

Brukte progesteronkrem (fra norsk helsekost) 4. mnd foer jeg ble gravid.

Tok ekstra sink - ettersom det bedrer festeevnen i livmoren har jeg hoert.

Saa med alt dette nye fokuset paa meg, ikke jobb og alle andre.... =o) kan det kanskje hende at kroppen min ble litt mer mottakelig for at en spire skulle feste seg, hva vet jeg.....?

Det kan vaere veldig tilfeldig, og 8 mnd etter siste mistet forrige vinter, satt spiren. La oss si at vi proevde 3-4 av de mnd, aktivt og vi ble litt umotiverte og hadde egentlig mer sex utenfor EL enn rundt EL.

Jeg ble saa oppgitt av dette etter en stund, at jeg gikk ut og kjoepte rosa champagne og "tvang" nesten mannen min til aa drikke 3 glass, og tvang han vel ogsaa til sex tror jeg, og jammen satt spiren den pp. Hehehehehe, vi kommer alltid til aa le av dette og er veldig glade for mitt desperate innslag der. Ikke hadde vi det noe hyggelig den dagen og det var nok av temaer vi egentlig burde tatt tak i, men sex skulle jeg ha, og spire fikk jeg, hehe.....

Saa det var min historie, og kaaaanskje noe av dette funket for meg? Det har nemlig ikke vaert vanskelig for meg aa bli gravid, men aa holde paa spiren.

Jeg har siden tenaarene hatt en veldig lett form for PCO, fikk vektoekningen men ikke saa mange andre problemer, og etter min lille helsekur i fjor forsvant visst cystene paa eggstokkene sier legen. Han kan i hvert fall ikke se dem, saa kanskje det var litt utslagsgivende?

De forsker jo litt paa dette med oss som mister noen ganger og sammenheng med PCO, men hvem vet, det er jo ikke sikkert at det har noe aa si, dersom man faktisk blir gravid - som jeg er heldig aa bli.

Lykke til med ditt!

Skrevet

Anonym

Det er nok ikke bare EN måte å bli gravid på nei, da må du nok utvide horisonten din litt....selv ble vi gravide ved IVF. Har prøvd enkel kur og AIH uten å lykkes. Det finnes mange måter å bli gravid på :-) heldigvis. (faktisk uten å ha sex til og med...hehe).

Skrevet

Med en slik overskrift så må en få lov til å tulle litt! Men når det er sagt: Finn ut ca når du har EL. Og spis sundt, kutt ut kaffe/te/cola osv. Fungerte for oss :-)

Skrevet

Hallo! når vi forsøkte å bli gravid gikk jeg til kinesolog for å få hjelp til noe annet, og da kom jeg tilfeldigvis inn på at vi strevde med å få barn og at vi skulle begynne utredning. Hun mente hun kunne hjelpe meg med det. vi hadde da strevd i over et år, og to eggløsninger senere ble jeg gravid... Vanskelig å si om det var det som hjalp, men det er iallefall verd et forsøk om du strever?

Skrevet

Jeg tror det er veldig bra å få orgasme når man har samleie. Begge gangene jeg ble gravid sørget vi for en kraftig orgasme :) Og det er ikke alltid jeg kommer når vi har sex.

Den ene gangen lå jeg med føttene i været mens jeg brukte vibrator til jeg kom.. Hehhe, høres sikkert sykt ut, men vi var litt desperate da vi hadde prøvd i flere mnd. og begynte å tro at vi ikke kunne få barn..Og en orgasme er en orgasme uansett :)

Ellers ble jeg gravid begge gangene i ferieperioder slik at jeg var mindre stressa og var bevisst på å ha en sunn livsstil.

Skrevet

Gikk i 3 mnd uten blødning etter slutta med p piller. Følte på meg at ikke alt var vel. Overbeviste legen min, og fikk fort time hos gynekolog (veldig forståelsesfull og snill lege). Han fant fort ut at alt var som det skulle, bortsett fra at egga mine ikke ble modne. Hadda for liten produsksojn av et hormon, husker ikke hvilket.. Begynte straks med hormon behandling, som kosta litt. Men var verdt det. Etter tre uker satte jeg eggløsningssprøyte, hoppet i køya, og nå 27 uker senere er jeg klar for å få nr to om 13 uker. :=)

Skrevet

Vi ble gravide da vi sluttet å tenke og stresse så mye rundt det. hadde vel egentlig bare bestemt oss for at skjer det så skjer det... OG da skjedde det:D

Skrevet

Vi prøvde vel så og si alt i løpet av de 2,5 år vi var prøvere.

Ikke noe hjalp.

Har liten tro på at vi kan påvirke kroppen noe særlig.

Klaffet til slutt ved IVF.

Skrevet

hei;) hos oss klaffa det på 1pp. vi gjorde ikke så mye annet enn å kutte ut pilla og ha sex rundtom forventa EL. haddde ikke sex så ofte, vi tok det egentlig ganske naturlig og stressa ikke. ellers røyka jo både jeg og samboer så tror ikke røyken har så mye å si, annet enn at man burde slutte;) kutta ut røyken med en gang jeg fant det ut selvfølgelig. lykke til!

Skrevet

brukte slimløsende hostesaft da jeg ble gravid. prøvde ikke å bli gravid og gikk på pillen, mn har i ettertid lest at mange sverger til hostesaft for å bli gravide. aner ikke hvorfor det skal fungere, men nå sitter iallefall jeg her 20 uker på vei;)

Skrevet

akupunktøren min sier at den beste tiden er mellom kl 18-19 på døgnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...