balsam Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 ei vennine av meg er rett og slett blitt ufordragelig etter at hun ble gravid!!! hun tror hun er verdens peneste gravide, og passer på å fortelle det til alle.. og ikke minst må hun rakk ned på dem som har lagt på seg litt i svangerskap osv!! kommentarer som: du kommer sikkert til å bli stor som et fjell og full av sterkkmerker osv... og nå er hun plutselig ekspert på spebarn oxo.. sitter å forteller meg som har ei på 2.5 år og en til på vei åssen man skal gjøre ditt og datt (ikke at jeg mener jeg gjør alt perfekt eller noe, men det er lett å lese seg til alt men ikke like lett å gjennomføre det) huff.. alle i venninegjengen er skikkelig slitne av all skrytinga og orker henne nesten ikke!! og jeg tenker at det nesten er synd på henne ettersom at hun kommer til å få et sjokk når ikke alt er så lett som hun har lest at det er!!
Shining Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hehe, hun kommer fort ned på jorda når barnet er født og hun står der med løsskinn på magen og strekkmerker
balsam Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 hihi men hun har sikkert lest om noe som hjelper, og som gjør at hun ikke får det=D
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Hi hi hi, nå skal jeg fortell deg en hemmelighet......sånn bare mellom oss. Jeg har lagt på meg godt i begge svangerskapene, første var vel 15kg. og sist var 17kg. Men jeg har ikke et strekkmerke ) (dvs. jeg har strekkmerker, men ikke pga. graviditet...) Så man får nok ikke bare strekkmerker av å legge på seg. Dessuten vil det kanskje komme som et sjokk på henne om hun går opp masse på slutten, og sitter der med vann i kroppen og bekkenløsning.......
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Og hva har dere sagt til henne? Lar dere henne bare komme unna med dette?
balsam Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 jeg er helt overbevist om at strekkmerker ikke bare kommer av at man legger på seg, jeg gikk ned 12 kilo fra jeg ble gravid til jeg var 5.5 mnd på vei med snuppa, og fikk strekkmerker når jeg var 4 mnd på vei...=(
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Samme her...gikk ned 10 kg, og hadde strekkmerker fra uke 20. Så dekte det hele magen. Uansett...om ei venninne av meg hadde sagt noe sånt om noen andre så hadde jeg kommentert det...sagt: "Hærregud, så frekk du er som sier noe sånt! Hva er galt med deg?"
balsam Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 jeg har ungått henne... orker ikke å ta den "fighten" hun har alltid vært bortskjemt og selvsentrert, men nå har det tatt helt av!! og med mitt temperanang hadde dette blitt en skikkelig krangel, for jeg hadde ikke klart å holde kjeft hvis jeg hadde hørt henne si det jeg blir fortalt i ettertid av andre..!! jeg vet at mange ev de andre venninene våre har sagt at hun må gi seg, men det siger ikke inn...=(
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Hva heter det det de gjør med narkomane og alkoholikere og sånt? Familie og venner samler seg et sted, og så har personen blitt invitert dit uten å vite at det er masse folk der...så forteller alle denne personen at hun har et problem...de kan komme med eksempler osv. Men da må en vel ha med psykolog/terapeut også.
Sjefsmegga Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 hahaha...vi får ganne på henne noen liter med vann på slutten ( som skjer mange) og at strekkmerkene smeller ut i fult monn da... Jeg la lite på meg mesteparten av svangerskap nr 1, men siste ukene røyk jeg opp 12 kg ( for det meste vann) og fik noen "fine" strekkmerker....jeg hadde ikke gått rundt å "bitcha" sånn da...men ung og umoden som jeg var så tenkte jeg: fanden at jeg ikke fik 3 uker før termin!! Hehehe...LITT visere nå ja.. Merka det da jeg ble satt i gang med nr 2, slapp billigere unna der over ei uke før termin..enn med nr 3 som jeg gikk til termin..siste uka gjorde endel utslag ja....shit happands...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå