Gå til innhold

hva definerer du som ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er som regel yngste mann i barselgrupper og babysvømming o.l og fordi jeg er ung får jeg alltid duste spørsmålet: var det planlagt?

jeg var 22 når jeg fikk nicolay, er nå 23 og Nicolay er snart 1:) føler meg ikke som det jeg ville kalt ung mor.

når jeg tenker ung mor tenker jeg 20 år og under- selvfølgelig har det mye med personlighet å gjøre men.

var til og med en som sa at jeg burde ha meldt meg på når de søkte etter folk til unge mødre.. men halllllllo???? jeg er ikke 14 heller da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, for meg er du ung mor :-) Jeg vil si at de som er under 25 er unge mødre.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, følte også jeg nesten alltid var yngst på alt med eldstemann (var 21 år da han kom, ble 22 litt etterpå) og ble også ofte spurt om det var planlagt og folk så jo ofte helt sjokkert ut når jeg svarte ja. Følte meg heller ikke som så veldig ung mor selv, men nå som 27 åring (og to barn til) så synes jeg kanskje 21-22 år er litt ungt likevel, hehe...

Skrevet

Enig med deg HI. Jeg mener ikke at du er en ung mor.

Skrevet

Hehe, jeg var 17 jeg, og faktisk så følte ikke jeg meg heller som ung mor, men jeg vet jeg er det da.:P De fleste mener under 25 år er ungt, men jeg mener under tyve. Synes du er midt i mellom, ung, men langt fra de yngste. Synes ikke du er "ung nok" til å være med på Unge Mødre heller...

Skrevet

Jeg tenker at de under 25 år er unge mødre.

Men beregner ikke at man derfor er uplanlagt gravid, er de derimot noen under 20 så regner jeg med at det kan ha vært et uhell.

Jeg er 29 år og får også spørsmål om jenta mi var planlagt så slike spørsmål har ikke bare med å være ung mor å gjøre.

Skrevet

føler meg ikke gammel heller hehe.. men jeg har rekkehus som jeg eier (med lån selvfølgelig) har bil og utdannelse, og samboer som er bf ,vi har vært sammen i snart 4 år så jeg føler ikke jeg trenger kommertarene og spørsmålene om det var planlagt eller ikke hele tiden. for det høres nesten ut som om de mener at min nydelige lille (planlagte) sønn var et uhell på fylla.

da jeg kom til legen og fortalte at jeg var gravid spurte han forsiktig om hva jeg ville gjøre med det, siden jeg er så ung.. herrugud.

jeg sa jeg skulle beholde det og at jeg er veldig glad for det. og da spurte han om jeg hadde informert bf, og om jeg ville skrive han opp på svangerskapskontroll skjema.. hehehe... han ble jo nesten sjokka når jeg skrev samme adresse på meg og bf:)

Skrevet

Jeg er 24 år og synes ikke jeg er noen ung mor, men så er jo snittalderen på førstegangsmødre ca 20 år i familien min så kanskje derfor;o) Men det spm om det er planlagt eller ikke tror jeg de fleste får:o)

Skrevet

Jeg var ung mor da jeg fikk Lucas da jeg var 20, snart 21. Når jeg fikk Mina var jeg 22, snart 23 og følte meg ikke som en ung mor, selv om mange andre kanskje synes det.

Føler jeg har mer erfaring, er roligere og mer avslappet denne gangen, jeg har mer tro på meg selv som mor og jeg kan utrolig mye om det å ha barn, derfor følte jeg meg ikke ung og uerfaren andre gang jeg ble mor.

Skrevet

Holdninger, personlighet + alder legger jeg i definisjonen til ung mor.

Jeg syntes ikke jeg var ung med nummer 2, men ser jo litt anderledes på det nå når det har fått gått litt tid og ting er mer i perspektiv.

Ung mor bør ikke settes rett til det med dårlig omsorg. Men kanskje det har noe med at unge mødre har en større sjans for å gjøre "feil" nettopp pga alder, livserfaring, nettverk o.l.

Joda, man har masse livserfaring som 20 åring. Men det er ikke til å komme vekk i fra at 30åringer har levd lenger likevel

Skrevet

Under 20 år er en ung mor for meg. Men ser en på snittalderen for førstegangsfødende er du av de yngre.

Skrevet

Jeg selv var 22 år når mini kom (han er 9 mnd nå), og vil ikke definere meg selv som ung mor i den forstand de på Unge Mødre er det. Men både jeg og sambo er studenter enda, så vi er jo unge på den måten. Men med tanke på at mange jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen og vgs nå har både en og to unger, og er gift, så er jeg nok ikke så ung...synes egentlig jeg er helt passe :) Har et ønske om å ha født alle de barna jeg vil ha før fylte tredve så... er jo i rute :)

Skrevet

Kommer litt an på. Under 25 er ung mor i den forstand at de har fått barn i en alder hvor man er rimelig fruktbar, antageligvis nettopp ferdig med utdanning, nyetablert osv...

Hvis man legger litt trykk på ordet ung, synes jeg man bør være under 20 ja....

Skrevet

Jeg synes alt under 25 er ungt. Ikke for ungt, ikke galt i det el noe, men det er fortsatt ungt:)

Men jeg er litt over 25 er nok derfor jeg synes alt under det er ungt:)

Og bare så det er sagt er du i lag med "lillebror i familien" blir vi sett på som unge. Skikkelig irriterandes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...