Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke skal spise karbohydrater, hva må jeg holde meg unna.

Og noen som har forslag til middagsmat som ikke innholder dette?

Håper noen kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lavkarbo.no

der finner du alt du trenger

Skrevet

Du må droppe pasta, poteter, brød, ris osv. og altså kun ha kjøtt/fisk og grønnsaker til middag. I tillegg må du holde deg unna juice og frukt og ALT som innhelder sukker, også fruktsukker. Sikkert en del andre ting også.

Man kan egentlig lage mange av de vanlige middagsrettene bare man dropper potet/ris/pasta til. Kan f.eks. bruke linser istedet, tror jeg? Det er i allefall mer protein i dem.

Skrevet

Dette var jo en helt super side:)

Tusen takk:=

Er det slik at jeg vil gå ned i vekt bare ved å ikke spise karbohydrater og trene?

Skrevet

Hei! ;-)

Du må holde deg unna/ spise mindre av:

potet

pasta

ris

brød

kaker, kjeks o.l

Til middag:

Laks med stekte grønnsaker (broccoli, paprika, gulrøtter, blomkål, squash....hva du liker), kesam og søt chilisaus ved siden av.

Wok med kylling, kinakål, hvitløk, chili, gulrøtter, broccoli osv, ikke spis ris, er godt likevel.

Kjøttdeig og spaghetti, bruk karbonadedeig og grov fullkornsspaghetti

og lag sausen selv.

Torsk i form: Legg torskebiter + de grønnsakene du vil ha i en form, hell fiskesaus over hhvis du vil, stek i ovnen ca 25 min.

Skrevet

Eller bruke kikerter i gryteretter etc. Det fungerer godt i stedet for ris.

Skrevet

Supert:)

Tusen hjertelig takk:)

Skrevet

Det er ikke mulig å holde seg unna karbohydrater siden nesten alt inneholder en del karbo. men du kan kutte veldig ned på dem, og kombinerer du det med trening så vil du gå ned. Garantert.

Hva du kan spise avhenger veldig av hvor lavt du ønsker å ligge i karboinntak. Det enkleste er å holde seg unna sukker, mel og ris, og alt som inneholder de tingene. Pasta f eks er laget av mel. Da er det nei. Samme med brød. Du kan eventuelt bake ditt eget lavkarbobrød uten mel. Kan sende deg oppskrift om du vil.

Dropper du sukker, mel og ris så er mye gjordt allerede. I tillegg bør du være litt forsiktig med bær og frukt, spesielt banan, mango og slike eksotiske frukter. Apelsin, eple og slikt kan du spise dersom du ikke velger den strengeste varianten av lavkarbo, men spis da aldri frukt alene. Det er mye fruktsukker i frukt, og da vil blodsukkeret stige fort. Kombiner det med en liten posjonsyoghurt eller en neve nøtter, noen skiver kjøttpålegg eller noe slikt så blir det bra.

Noen grønnsaker er også forholdsvis fulle av karbo, f eks mais og kokte gullerøtter. De er ikke førstevalget.

MEN, som sagt er det avhengig av hvilket karbonivå du ønsker å legge deg på.

Legg meg til på msn ([email protected]) dersom du vil ha kjapp info enkelt. Jeg kan lite om kaloritelling ala grete roede, men kan mye om lavkarbo generelt, og da med vekt på ketolyse og lindberg. Er det lavkarbo du vil satse på så har jeg mye gode tips og oppskrifter. :-)

Skrevet

Men hva kan jeg spise til frokost og lunsj når jeg ikke kan spise brød, knekkebrød osv

Skrevet

Vil bare gjøre deg oppmerkson på at det er et helvete å trene når man ikke får i seg karbohydrater. Men det er klart, får du det til så går du ned i vekt. Jeg har prøvd, men måtte avbryte etter et par uker grunnet konstant migrene og kvalme..

Jeg synes du skal være forsiktig med denne kuren, man trenger ikke droppe karbohydrater helt heller.

Skrevet

Lavkarbo er ikke noen bestemt kur. Det finnes mange forkjellige kurer som alle er lavkarbo. Det er mer en fellesbetegnelse. Hva prøvde du som du hadde dårlig erfaring med, og var du flink å komme på å spise kosttilskuddene dine?

Min er faring tilsier at de fleste som opplever plager i forbindelse med lavkarbo spiser for ensformig, og glemmer å ta kosttilskudd eller ikke tenker på det i det hele tatt. Da vil kroppen mangle/få for lite av en del vitaminer og mineraler og slikt, og du vil dermed få ubehag.

Skrevet

hvilke kosttillskudd må man ta på lavkarbo dietter?

Skrevet

Jeg gikk ikke på ekstremtkur. Jeg lagde vanlig middag - bare byttet ut potet/pasta/ris med linser og kikerter, og spiste rugsprø knekkebrød i stedefor brød til frokost, lunsj og kvelds..

Tok vitamineral og jerntilskudd som vanlig.

Skrevet

Det varierer i forhold til hvilken diett du velger. Kutter du bare litt på karboinntaket generelt vil jeg annbefale en multivitamin med krom og magnesium. Går du en spesiell kur som f eks ketolyse er det egne vitamintilskudd som er tilpasset kuren. Vitamintilskuddene vil desuten booste vektnedgangen din.

Skrevet

Ok, fungerte det bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...