Gå til innhold

Hvilken side i bilen har dere barnesetet på og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har barneseter i alle setene:)

Han minste har jeg bak passasjersetet, hørt at det er best.

Skrevet

Jeg har to bilstoler, en på hver side. Men jeg husker jeg har lest i noen tester at den tryggeste plassen var bak passasjerstolen.

Skrevet

Jeg har et barnesete på hver av de tre plassene i bilen fordi jeg har 3 barn ;-) Minste sitter bakovervendt i midten bak og mellomste bak passasjersiden og eldste bak førersiden.

Skrevet

Eldstemann på 4 år sitter bak passasjersetet. Det har han alltid gjort, siden sambo som regel kjører når han er med i bilen. Han er lang i beina, og har setet sitt langt bak. Da kom det bakovervendte setet til jr i veien. Nå er han over på et mindre og fremovervendt sete - men sitter det av gammel vane.

Babyen sitter bak føreren, siden det var der det var ledig plass. Men gutta må nok bytte plass når minsten vokser ut av babysetet - av plassmessige grunner.

Skrevet

vi har barnesete bak passasjerseter. for det måtte så langt fram (har en trang bil) oghar hørt at det er tryggest.

Skrevet

Har det bak passasjer setet. Da kan jeg se henne gjennom baksetespeilet hennes og speilet foran! Føles trygt og godt, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det med nestemann...

Skrevet

Bak førersetet. Dette gjør det enklere å slå ned (framover) baksetet når vi trenger det (ved Ikea besøk e.l). Og så er det lettere å snu seg å se bakover/kommunisere med barnet for den som sitter i passasjersetet framme. Barnesetet er bakovervendt.

Skrevet

I midten, har hørt at det er det tryggeste.... Litt trangt for oss foran men...

Skrevet

Bak passasjer sete.. Pga dårlig med plass bak sjåfør sete da min kjære skal kjøre, han er litt lang i beina.

Skrevet

Vi har barneseter på begge sider av bilen.

Skrevet

I midtposisjon bak fordi dette er den tryggeste plassen i bilen ifølge trygg trafikk. Logisk nok så har man mer å gå på fra hver side..

Skrevet

Det er alltid tryggest bak passasjeren..Det er jo pga at de kraftige kollisjonene skjer oftest med biler som kommer foran i fra.. Å da sitter lillemann lengst vekk..

Men d er jo umulig for de med flere barn..får forhåpentligvis det problemet selv også snart:D:D

Skrevet

I bruksanvisningene på maxi cosi står d at trygg trafikk anbefaler bak passasjer:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...