3finebarn Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har barneseter i alle setene:) Han minste har jeg bak passasjersetet, hørt at det er best.
alvis Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har to bilstoler, en på hver side. Men jeg husker jeg har lest i noen tester at den tryggeste plassen var bak passasjerstolen.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har et barnesete på hver av de tre plassene i bilen fordi jeg har 3 barn ;-) Minste sitter bakovervendt i midten bak og mellomste bak passasjersiden og eldste bak førersiden.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Eldstemann på 4 år sitter bak passasjersetet. Det har han alltid gjort, siden sambo som regel kjører når han er med i bilen. Han er lang i beina, og har setet sitt langt bak. Da kom det bakovervendte setet til jr i veien. Nå er han over på et mindre og fremovervendt sete - men sitter det av gammel vane. Babyen sitter bak føreren, siden det var der det var ledig plass. Men gutta må nok bytte plass når minsten vokser ut av babysetet - av plassmessige grunner.
"husmor"med lille Nora Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 vi har barnesete bak passasjerseter. for det måtte så langt fram (har en trang bil) oghar hørt at det er tryggest.
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Har det bak passasjer setet. Da kan jeg se henne gjennom baksetespeilet hennes og speilet foran! Føles trygt og godt, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det med nestemann...
peonererfine Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Bak førersetet. Dette gjør det enklere å slå ned (framover) baksetet når vi trenger det (ved Ikea besøk e.l). Og så er det lettere å snu seg å se bakover/kommunisere med barnet for den som sitter i passasjersetet framme. Barnesetet er bakovervendt.
Har byttet nick ! Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 I midten, har hørt at det er det tryggeste.... Litt trangt for oss foran men...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Bak passasjer sete.. Pga dårlig med plass bak sjåfør sete da min kjære skal kjøre, han er litt lang i beina.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Vi har barneseter på begge sider av bilen.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 I midtposisjon bak fordi dette er den tryggeste plassen i bilen ifølge trygg trafikk. Logisk nok så har man mer å gå på fra hver side..
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Det er alltid tryggest bak passasjeren..Det er jo pga at de kraftige kollisjonene skjer oftest med biler som kommer foran i fra.. Å da sitter lillemann lengst vekk.. Men d er jo umulig for de med flere barn..får forhåpentligvis det problemet selv også snart:D:D
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 I bruksanvisningene på maxi cosi står d at trygg trafikk anbefaler bak passasjer:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå