Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei! Jeg er 22+3 uker og førstegangsgravid. Har kjent liv siden 18+2, men varierer hvor mye jeg kjenner. I forgårs kjente jeg jevne, tydelige spark flere ganger hele dagen, men i går var det kun vage, små dult om kvelden, mye roligere. Har også hatt vondt i magen siden i går, sikkert luft og litt treg mage, men blir bekymret... Skal jeg kjenne jevn aktivitet eller er dette vanlig?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Ja det er vanlig. Ikke før uke 24-26 du "må" kjenne liv hver dag jfr uke til uke sidene på BIM her. Jeg gikk som deg i uke 22 i flere dager uten å merke noe særlig, og så plutselig var sparkene der igjen. Leste en tråd her inne for noen uker siden at det var flere som hadde det slik. Så alt er sikkert helt fint med bebisen din, men hvis du blir veldig bekymret kan du jo evt kontakte lege eller jordmor for å høre hjertelyden. Lykke til!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 eg opplevde akkurat det samme som deg da jeg var i uke 22, da kjente jeg ikke liv fra torsdags kveld til lørdags kveld, og var ikke særlig høy i hatten. Men etter og ha spist masse sjokolade på lørdag kveld kviknet vesle jenta til... Snakket med jordmor om dette, og hun sa det var helt normalt, for man kjente som regel ikke jevnlig liv før i uke 24, og det stemmer for min del ihvertfall. Lykke til, håper alt går bra:)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Glemte å si at jeg er i uke 25 nå, og hos meg "hjelper" det å drikke et glass iskaldt vann for å få junior til å sprelle rundt en stund. Ikke skadelig å prøve i allefall.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 jeg er i uke 21. det er mitt 2 svangerskap. Noen dager kjenner jeg jevnlig kraftige spark, mens neste dag er dem litt svakere, det kommer litt ann på hvordan fosteret ligger og hvor følsom du er på de forskjellige stedene i magen. Noen dager er det roligere, men andre dager er det full aktivitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå