Gå til innhold

"Trøbbel" med fotballen til eldsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt av 12 åringen min nå. Han hadde gledet så så mye til helgen. Da skulle pappa og stemoren få besøk av en veninne av stemoren som han har blitt kjempe glad i. Dem skulle dra på fotballkamp på Ullevål også.

MEN så kommer han hjem fra fotballtrening på tirsdag og har fått lapp om at han skal spille cup på lørdag. Gutten ringte i går treneren og spurte om han kunne få lov til å slippe siden det kræsja med dette andre. Da fikk han beskjed om at han MÅTTE møte opp osv. osv. Det endte med at gutten satt og gråt og var helt fortvilet. Det hører også med at gutten vår er på ALLE treninger og kamper med mindre han er syk. Han er også en av de beste på laget vårt (faren overhørte trenerene snakke sammen en gang).

Som foreldre reagerer vi alle 4 på at denne beskjeden kommer 4 dager før cuppen skal være (den går hele helgen). Det er jo normalt og legge planer for helgen. Faren og stemoren får besøk langveis fra (kommer med fly) og kan jo ikke be folk droppe turen dem har betalt for. Og vi skal i et selskap hvor tidspunktet er tilrettelagt etter 2 åringen vår. Føler at jeg stanger hodet i veggen her.

Snakket med faren til sønnen min i sted. Han skulle dra på treninga i morgen og snakke med trenere. Men han hadde ikke store forhåpningene. Vi kjenner denne treneren fra før også siden xn min jobbet sammen med han. Han er dyktig som trener, men forferdelig arogant og ufordregelig også.

Den lappen gutten hadde fått på treningen inneholdt vist ikke annet enn kl.slettene for kampene, ikke noe info om hvor kampene var. Vi vet stedet, men ikke adressen lissom. Det holder ikke mener jeg.

Dette er heller ikke første gangen vi har lignende hendelser. Et par uker før påske skjedde det samme. Bare at da var cuppen i nærheten, men alikevel såpass langt unna at gutten måtte kjøres. I tillegg vil man jo være med. Det var det styret og ståket her på morran for å få flere unger klare. Mannen kjørte av gårde med 12 åringen og en kompis + moren hans, og kom hjem for å hente meg og minsten. Når vi kommer dit hvor cuppen skal være, så kommer vi ikke inn og får sett på kampene. Det var ikke noen mulighet for det..

Nå vet jeg at de fleste her har yngre barn enn dette, men hvordan tror dere at dere hadde reagert på dette og hvordan tror dere at deres foreldre hadde tatt det?

Jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre, vil jo ikke lage problemer for sønnen min som elsker fotballen.

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt han få lov til å gå med på ullevål!!!

Når de får beskjed så sent.

Han kan vel ikke bli "straffa" for det heller.

Skrevet

Alle kan ha forfall, selv i en lagidrett der andre avhenger av deg må du kunne melde inn at dette ikke går, og få aksept for det. Sånt må trenere regne med, og det bør han også få beskjed om. At det er dere som tar det opp er kanskje en fordel, hvis det er sånn at sønnen din er av de bedre på laget vil ikke en ambisiøs trener straffe ham med benkesliting for å ha missa en kamp.

Skrevet

Når de er 12år er vel alt med fotballen frivillig? Man blir vel ikke kastet ut av laget fordi man ikke møter til kamp en gang når man alltid stiller opp ellers? Jeg ville ikke spurt om det var greit at han ikke kommer, jeg ville informert om at på 4dagers varsel har han ikke mulighet for å møte opp. Vil ikke tro dette er noe som treneren plutselig visste om nå, men noe han har meldt dem på for lenge siden. Bør vel være mulig å få en terminliste eller noe over hvilke helger de skal spille og så få detaljene når det nærmer seg.

Skrevet

hadde sendt han på fotball på ullevål, men er redd det gå utover gutten deres på laget da om treneren er så arrogant! For en dust. Skjønner at om man ønsker å bli god så trener man og spiller kamper, men man må ta høyde for at noen faktisk har andre planer enkelte weekender.

Skrevet

Jeg synes ikke idrett skal være SÅ seriøst når man er 12 år jeg! Idrett skal være moro, og gjøre at man føler seg som en del av et fellesskap. Det skal ikke være en alvorlig forpliktelse som gjør at han ikke skal kunne være med på andre ting. Han er 12 år!!!

Som foreldre tror jeg at jeg hadde skjært gjennom og gått på kampen på Ullevål, og latt ham kose seg. Så får dere heller ta en blank løgn til treneren.

Skrevet

Synes det var dumt av dere å la han ta den telefonen til treneren sin selv dersom dere vet hvordan han er. Du burde selv ha ringt å forklart han hvordan det hele lå an og at denne helgen hadde dere lagt andre planer og at det deserre ikke passer. Ikke bland inn sønnen din i dette la han få glede seg til den kampen han skal på istede og gi han beskjed om at dere skal ordne opp i dette.

Skrevet

Takk for svar.

Trenerene er av den oppfatning at nå begynner dem å bli store og må ta ansvar for trening og kamper. Er jo "95 barn" (sønnen blir 13 til sommeren). Det er for så vidt greit nok det. Men jeg mener at hadde sønnen min til stadighet droppet treninger og kamper uten god grunn, så hadde det vært noe annet. Og selvsagt om man hadde vist om denne cuppen litt tidligere så hadde man kanskje ikke lagt planer for helgen heller.

Jeg hadde aldri latt sønnen min ringe treneren sin, men gjort det selv. Faren hans har problemer med å snakke i tlf. (jeg kaller det en form for sosial angst) så det var nok derfor gutten ringte selv. Når jeg tenker meg om så kunne stemoren ha ringt for den saks skyld.

Sa i alle fall i fra til stemoren i dag at jeg synes kanskje det heretter er vi voksne som skal ringe og si i fra til trenerene når det er noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...