Nit@™ Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Synes minstegutt her drikker så masse. Han sto opp i dag kl 06, og til nå har han snart drukket 1 liter. Det må da være mye? Lenge siden jeg hadde 2-åring, så jeg husker ikke hvordan de andre var....
alvis Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Det varierer veldig fra dag til dag. 1 liter på 3 timer er jo ganske mye men hvis ikke det fortsett igjennom hele dagen så hadde ikke jeg tenkt så mye på det. Hva er det han drikker da? Gutten min kan drikke mye om han får eplejuice. Han drikker også mye hvis han får ha vann på en vannflaske eller hvis han finner på at han skal stjele tutekoppen fra lillebroren sin.
Nit@™ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Han drikker melk til frokost. Fordi han ikke skal drikke mye melk får han eplejuice/nektar utblandet i litt vann, og vann. Jo, han fortsetter utover dagen. Også om natten våkner han og må ha drikke (vann). Synes det bare drar på mer og mer. Han kommer stadig og skal ha mere drikke. Han sier "æsj" (tørst) hele dagen virker det som. Har han ikke kontroll på hvor koppen er så er det "æsj" med en gang. Vi starte å måle drikkingen hans for 1 uke siden, og det har økt. Han skal til legen i dag pga en kul han har fått i skallebenet i bakhodet så jeg skal nevne det da. Han spiser jo godt også, så han drikker seg ikke mett heller. Men nå sitter jeg her og bruker fantasien da, og bekymrer meg, er jo tross alt det som står i stillingsbeskrivelsen når man er mamma ;o)
alvis Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Det er nok ikke noe farlig men det er greit å nevne det for en lege. Jeg husker en venninne av meg var bekymret fordi hennes jente drakk så mye. Hun var sikker på at jenten hadde diabetes. Men det var bare en fase og hun hadde ikke diabetes.
Kamomille Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jeg synes det høres mye ut på så kort tid. Mine barn drikker også mye - kan gjerne drikke 3-5 dl til hvert måltid og noe innimellom, men 1 liter på 3 timer synes jeg er i overkant mye. Gi kun vann utenom måltidene. Melk til frokost, lunvh og kvelds. vann til middag. Dersom han har et variert kosthold og psiser frukt, så trenger han ikke juice - iallefall ikke utenom måltidene!!
Nit@™ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 Han har refluks, og skal derfor ikke ha for mye melk. Han får det kun til frokost. Melk innehholder proteiner som øker syreproduksjonen i magen, og han går jo på medisiner for å minske denne syreproduksjonen. Han får utvannet eplejuice/nektar. Det er vel mest pga fargen ;o) ellers vann. Skal til legen 12.30 pga denne kulen, og skal ta med det med drikkingen hans også. Så får jeg bare håpe hun kan få mammanervene til å ta det heeeeelt med ro ;o) *Trøster meg selv så godt jeg kan jeg ;o)* Usj, å være så pysete altså...... *Dunker hodet 2 ganger i veggen* Til mitt forsvar, han er minstemann og atpåklatt ;o) Det forklarer jo en del ;o)
S.J.E.F.E.N Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 min (snart) 2åring drikker nok like mye som din, om ikke mer,men har får også astma medisin som han blir litt tørst av + at han spiser veldig mye(6skiver i barnehagen fra 9,30-ca15-16tia) så jeg er ikke så veldig bekymra jeg rikker også mye iløpet av dagen kansje 5-7 liter så det er vell noe han har fra meg. Men hvis han er som min helt normal i utviklinga og spiser bra så tror ikke jeg dette er noe å bekymre seg for
Nit@™ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2008 Kanskje det ikke er så ille likevel da! Takk S.J.E.F.E.N, nå sank pulsen 40 hakk her ;o) Synes bare det har kommet så plutselig med økningen, men det kan jo bare være en periode også da.. Han spiser 4 skiver i løpet av dagen + middag og kveldsmat. Går på Losec som fast medisin mot refluks, men det har han gjort siden januar. Før spiste han jo bare 1 skive i løpet av dagen + litt middag og en halv skive til kvelds, pga refluksen som ikke ble behandlet. Har vært så mye med han i det siste, så jeg tenker litt for godt over ting. Må prøve å skjerpe meg! *klyper meg selv i nakken*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå