cirkline..har to store ..++ Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Dette er en lang historie som j skal prøve å gjøre kort...j har to barn fra før ..fant drømmemannen etter tre år som alenemamma.. han har også to barn fra før...noe som var viktig for meg da vi ble sammen var om han ville ha flere barn fordi j ønsker meg veldig ett barn til... d var han.. så har d gått to år..alt har gått bra...vi har hatt d fint:) et aktivt liv sammen m barna:) j hadde sluttet m prevensjon og d var han klar over og j har hele tiden gledet meg til å bli gravid... så skjedde d... j var veldig glad, men han ble nesten litt frustrert.... etter 7 uker fikk j en sa og her sitter j...han vil ikke prøve på nytt!!! han vil alikevel ikke, men j er håpløst på styr...j gledet meg sånn, vil intenst ha et barn sammen m han, klarer ikke tenke at j ikke skal få et barn til... han forstår ikke hvor intenst j ønsker dette og mener d var like greit at d gikk som d gikk nå..sier han har tenkt veldig på d og at han er glad j mistet fordi han mener vi har nok m d vi har... j blir så frustrert..han er mannen j vil ha på alle måter, men han vil nå ikke ha barn m meg alikevel..hvordan skal j tolke dette? hva gjør man i sånne situasjoner? hva har skjedd m han siden han nå ikke vil alikevel tro? skal j slå meg til ro m at vi ikke skal ha barn sammen, leve godt og ta vare på d vi har sammen, eller skal j stå på mine ønsker og prøve å overtale han?
Sjefsmegga Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Gi det litt tid i hvertfall, så kan du jo forsiktig ta det opp med ham når han får tida på seg. Press fungerer svært svært dårlig på menn flest.
cirkline..har to store ..++ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 ja, j vet press fungerer dårlig:) men så sitter j her og må nå starte på prevensjon igjen om han ikke vil dette her...j håper og håper at han skal ombestemme seg..j vil jo ikke lure han heller...d skaper bare problemer..vi må være enige om dette ellers er gleden borte.. men så har j d problemet at p piller fungerer dårlig på kroppen min..har brukt d før..så alternativet er å begynne m hormonspiral..men den koster så masse..og tenk om han kan ombestemme seg innen noen mnd.. har brukt p sprøyte i forkant og den fungerte bra, men d går jo så lang tid før man blir fruktbar igjen om man tar den...j brukte 1,5 år på å få den ut av kroppen igjen,... og klokken tikker...vi blir jo ikke noe yngre..isj...j prøver alle utveier, prøver å belyse d positive, gleden over å få barn sammen, hvor mye j har ønsket dette... og han ser nå bare skyggesiden m alt...
cirkline..har to store ..++ Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 noen som har noen forslag på prevensjon foruten p piller og som j kan slutte m om samboer plutselig ombestemmer seg,... evnt hva kan j gjøre for å få samboer til å skifte mening? hva er d som gjør at mannfolk kan kimse m kvinners følelser på den måten som de gjør noen ganger?
Sjefsmegga Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Nu kan jo prøve NUvaring, den har for de fleste mindre bivirkninger enn p-pillene, eller cerazette pillene. Vel, du får prøve å forklare ham hva du føler, lite annet man kan gjøre. Jeg har som helst ser at vi får flere barn sammen, mens jeg helt ser at jeg er ferdig med å få barn ( vi har 3 til sammen, jeg har en fra før og to med samboeren), det er litt diskusjon på det innimellom, og jeg har foreløpig utsatt å sterilisere meg...så får vi se.. Men 3-4unger er endel....de skal jo følges opp, det koster økonomisk, i hvertfall hvis man skal spare, ha mulighet til å hjelpe dem når de skal etablere seg, må også ta høyde for at de kan bli alvorlig syke osv også....mange ting man kansje ikke tenker på når man blir baby-syk, jeg må ta fram "nei-lista" mi hver ENESTE gang jeg ser en stor mage eller en nyfødt, det skrangler rett og slett i eggstokkene til tider. Skulle gjerne fått 5-6 barn jeg, men fornuften da...den hyler og vræler NEI! Menn avgjør ofte slike ting mere med hjerne enn med hjerte, min mann bruker like mye hjerne som hjerte når han sier han vil ha flere, men så har han ikke like lang erfaring so oppdrager som jeg har og jobber såpass mye at han ikke helt innser hvor krevende mange barn faktisk kan være.
Sivalur Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Du kan jo prøve pessar? Ingen bivirkninger og kan slutte når som helst. Litt plunder er det jo, du må sette den inn før dere skal ha sex og ta den ut igjen når det har gått 7-8 timer. (f.eks. neste morgen). Jeg brukte det før og var kjempefornøyd. Skal ta ut hormonspiralen nå snart og da skal jeg bruke pessar igjen. Forresten, en bivirkning som kan oppstå er hvis du har på for mye av den sæddrepende kremen, det kan gi blærekatarr. Men det er bare å være litt sparsom med den så går det fint.
cirkline..har to store ..++ Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 takk for svar:) pessar har j faktisk ikke tenkt på, så kanskje d er løsningen..selv om d virker litt pludrete..hehe... d er ikke så enkelt når man kjenner at kroppen skriker hver gang den ser et lite nurk...sukk.. og j var så psykisk forberedt på å få en til nå... han har jo lovet meg d..vet d er viktig for meg..spesiellt fordi vi har to m hver vår eks,men ingen sammen... j vet ikke helt hvorfor d er så viktig for meg å ha et barn sammen m han men d er vel kombinasjonen av å ha et sammen m han og samtidig ønsker j meg veldig en liten atpåklatt:) kjenner j er veldig lei meg om dagen...etter spontanaborten og alle tankene.. barna vi har fra før begynner å bli store og j syns d haster litt m å evnt få en liten en også... skulle bare ønske at ting var litt annerledes nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå