Gå til innhold

Makan til frekkhet?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken og kjærringa i kassen kommenterte hvor svææær jeg var blitt, jeg var jo blitt KJEMPESTOR!!

Så ETTER å ha kommentert hvor alvorlig svær jeg var spør hun når jeg har termin!!

Etter å ha svart neste mnd, får jeg bare kommentaren "JAJA du var hvertfall alvorlig stor"........

Er det mulig?!

Nå vet jeg hvertfall at det fins folk som bare liker og kommentere (lyve) slike ting for å føle seg bedre selv!

For jeg er ikke stor! Ligger under på målet! Sleit med kvalme i begynnelsen så er nok litt for tynn også!

Men fy så frekt! Håper hun ikke sier noe til noen som virkelig er svær!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig med deg.. syns folk kan holde kjeft om de ikke har no pent å si om magen.. hater når folk spør meg om jeg venter tvillinger er faktisk ikke så stor ligger helt på gjennomsnittet.. blir så sinna har lyst til å svare nei det er 3..

Skrevet

Jeg og har fått sånne kommentarer... Og jeg er 27+4 (tror jeg) i dag, altså ca 6 måneder på vei. Har fortsatt igjen tre måneder. De kommentarene jeg får går ofte på hvor stor folk tror jeg kommer til å bli osv. Jeg har også blitt kalt tjukka, feita o.l., men foreløpig klarer jeg som oftest å ikke la det gå inn på meg. Jeg tenker som så at de som kommer med kommentarer som er litt på kanten, mest sannsynlig er misunnelige. De ser på gravide kvinner som fantastisk flotte og skulle ønske at de kunne "gjemme" seg bak det selv.

Jeg forstår innmari godt at man, som gravid, ikke bestandig ønsker å få høre hvor stor man har blitt. Eller denne - "Er du sikker på at det bare er en der inne?"

Vi er ikke større enn hva alle andre gravide kvinner er, var og har vært (selv om det finnes store individuelle forskjeller). Men det vi derimot er - vi er like flotte, glødende og tiltrekkende som alle andre gravide kvinner er, var og har vært =)

Skrevet

Veldig hårsår du var da, unnskyld at jeg sier det. Men jeg er virkelig stor i dette svangerskapet her og får høre det hele tiden. Tar meg ikke nær av det i det hele tatt jeg. Og hva folk sier til meg bryr jeg meg lite om. Og jeg får høre det hver gang jeg er ute blant folk at jeg er stor.

Skrevet

Ehm er jo litt drøyt at folk man ikke kjenner kommenterer at man er såå til de grader stor... Tar meg ikke nær av det men synes det er utrolig frekt! Man går jo ikke bort til en vilt fremmed person og sier "fy fan du var skikkelig stygg" el kanskje du er typen til det..?

Har med folkeskikk og gjøre vettu...

Greit om mora el søstra di kommenterer at du har blitt svær men ikke mannen på gata!

Skrevet

Jeg blir alvorlig stor når jeg går gravid, ser ut som om jeg er fødeklar rundt 6 mnd (var sånn i begge de foregående svangerskapene). Vet ikke hvorfor, men det kan virke som om folk ikke skjønner at man faktisk går lei av de evinnelige spm om hvor mange det er, om vi kanskje har feil termin osv. Tar meg ikke noe nær av det, men blir rett og slett lei. Men det verste jeg har opplevd, var forrige gang jeg var gravid og var på plantasjen for å handle blomster og kassadama møtte meg meg : "Hei tjukka, funnet noen fine blomster?" Må legge til at jeg ikke kjenner dama....

Skrevet

I mitt forrige svangerskap var jeg STOR og det gjorde meg ingenting at folk kommenterte det....

Det er lissom sånn med gravide, folk føler da at de kan kommentere magen. For den ER jo der, ingen tvil, det er noe anna å si at ei ugravid er stor....

Sier ikke at det IKKE var frekt, men sånn er det nå.....

Tøyser selv med at nå er jeg "feit", men mesteparten av magen går jo vekk på et poff! vi er virkelig heldige!

Skrevet

Hvis noen som selv er litt god og rund kommer med slike frekke kommentarer kan man jo bare svare kjapt tilbake: Ja, men _min_ mage forsvinner hvertfall etter fødselen!!

Skrevet

hehe, kjenner til den.. sjefen min synest jeg er blitt svææær også. Vel, i uke 26 har jeg mindre mage enn før jeg ble gravid, og tar jeg en posete genser på så er det ingen som ser at jeg er gravid. hehe :)

Skrevet

jeg fikk samma i går! ei jente spurte om jeg venta tvillinger! se på bildet på profilen min - syns da ikke jeg er sååå svææær til å ha tvillinger?? bildet er tatt i uke 37+0, for 5 dager siden.

Skrevet

Du er jo bitte lita ;)

Jeg er jo større, og har 2 mnd igjen!

Skrevet

Jeg klarer ikke å se at det skal være så frekt å komentere at noen er store under en graviditete. Faktisk mange som liker å høre det også,merkelig nok,de synes at jo større mage jo bedre. Har jo også lest her inne at det er de som er sjalu på folk som har større mage enn dem selv.

Hvis det er en butikk du handler ofte i,så kan det jo være at dama føler at hun kjenner deg. Har selv en butikk jeg handler stort sett alltid i og da jeg gikk gravid sist,komenterte mange i den butikken magen min,noe jeg ikke tok meg nær av i det hele tatt. Etter at jeg fødte,var de veldig opptatt av babyen,noe jeg jo synes var kjekt og de prater til gullgutten hver gang vi er innom. Bare koselig det,at de viser at de kjenner oss igjen,selv om vi ikke kjenner dem på noe måte.

Nå er jeg i uke 21,men de har ikke sagt noe enda,det tror jeg kommer av at jeg alltid har hatt en stor jakke på meg når jeg har vært der,dermed har de ikke sett.

Enig med den over her som mener at du HI er litt vel nærtagende. Det er forskjell å si til noen som er gravid "nå har du blitt stor" enn at du går til noen og sier at de er feite eller stygge av utseende.

Skrevet

Eg synest du er nærtakande, eg og. Når folk kjem med slike kommentarar meinar dei som oftast at dei synest du har stor mage, ikkje at du er blitt feit. Og eg synest ikkje det er spesielt frekt. Det er naturleg for mange å småprate om magen når vi er tydeleg gravide. Du frå trøste deg med at det går over.

Skrevet

Hater også at folk kommenterer magen dersom de ikke har noe pent å si. Derfor svarte jeg bare på refleks da tanten min i et bursdagsselskap for ett par uker siden kommenterte hvor stor jeg var blitt da vi satt ved bordet og alle hørte: "Det er flere rundt det bordet her som har store mager, forskjellen er at jeg er kvitt min snart." Det ble selvfølgelig litt stille og alle så litt rart på hverandre. Samboeren min brøt isen da han sa; "Ja, takk skal du ha!". Alle lo litt, men tanten min var vel kanskje litt såra - Hun er ganske liten, men omfangsrik:)

Noen ganger har jeg det med å snakke før jeg tenker... Dessverre og heldigvis...

Skrevet

har du tvillinger mener du?? syntes magen din var liten jeg!!! Kjempe fin!

Skrevet

Dere må da ikke ta dere selv så høytidelig jenter.... :o)

Jeg kan like gjerne si selv at: Er jeg ikke svær? Ser snart ut som en hvalross. Jeg kommer nok til å sprekke snart. o.l.

Ha litt humor da vel..!!

Skrevet

Nå tar jeg meg ikke selv så høytidlig jeg da og det sto det tydlig på det tidligere innlegget jeg skrev. Jeg sier ikke til gravide selv at de er store og ser jeg noen som jeg er usikker på er gravide sier jeg heller ikke. Men at noen sier noe sånt til meg bryr jeg meg katten om. Nå har jeg vært stor i flere mnder og derfor lurer nok folk på når denne ungen i det hele tatt skal komme. Jeg bryr meg katten om det de sier jeg er stor. Jeg er stolt av min gravide mage og da får enn gå med stolthet overfor magen. Gravide mager er ulike og jeg synes gravide skal være stolt jeg. Og ja jeg har fått spørsmålet om jeg venter tvillinger flere ganger, særlig av folk som vet det er tvillinger i familien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...