Gå til innhold

Hvilken alder er for tidlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til å gå over til sportsvogna??

Vi har ei lita jente (7uker)... vet det er alt for tidlig nå.. men har allerede merket at hun er svært nysjerrig på verden og liker ikke seg å mye i bagvogna... men i bilsetet elsker hun å være...

Hun er veldig flink til å fokusere og slikt allerede! Fikk høre av helsesøster i dag at hun var et prakteksemplar av en baby:) Da vart mor stolt:) Koselig å høre slikt:)

Hun smiler og ler masse til omverden, og fokuserer godt!! Og hun elsker å være oppe å gå å se seg rundt!!

Så her spør jeg om deres personlige mening ang når er det for tidlig å bytte over til sporsdelen...

Har tfk twist... og dunpose som kan brukes med 5 punktsele...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun er for liten for å skal sitte i vogn enda... Begynte å la minsten her "sitte" på det laveste trinnet i simovogna da han var ca 5 mnd.. først nå når han er 8 mnd sår han sitte helt oppreist.

Så jeg ville prøvd å drøye det en stund til.

Skrevet

Mini er 7,5 mndr og vi har akkurat tatt i bruk sportsdelen nå. Han har også sittet minimalt i bagvogna (har bagvon det går an å sette opp ryggen i). Du må huske at de ikke skal sitte i vogn/stoler/bæremeiser før de klarer å sitte på egenhånd.

Sååå....ALTFOR tidlig etter min mening.

Skrevet

Jeg syns også det er for tidlig ja. Vi begynte å la henne "sitte" på det laveste trinnet i vognen ved 4 mnd, men bare for en kort stund innimellom.

Vår jente likte heller ikke å ligge i vognen, så vi brukte mye bæretøy vi da.

Skrevet

Mini her er 7 mnd, og den siste mnd har han fått sitte i bagen (har rygg i bag delen) litt når vi går tur. (Sovner som regel alltid når vi går tur, så blir bare max 30min sittende)

Jeg har planer om å bruke bag delen i hvertfall en mnd til, det er jo så deilig og lunt i bagen, samt jeg vil ha baby lenge =)

Kan du ikk bygge op med en dyne i ryggen når snuppa blir litt eldre da? Så kommer hun litt opp uten å belaste ryggen for mye?

Skrevet

Kjære deg, klart du har en praktfull baby!

Men i dette spørsmålet er det ikke andres personlige mening som skal vise vei.

Det er alt for tidlig til engang begynne å tenke på å bruke sportsdelen, hvis da denne ikke er slik at babyen kan ligge helt flatt i den?

Små babyer skal ikke sitte i vogna før de begynner å sette seg opp når de leker på gulvet.

Klart det er søtt med lille tulla som prate og kikker ut av vogna. Men hun skal ligge lenge enda.

Men, hvis hun får ligge helt flatt i sportsdelen, er det opp til deg å vurdere hva du vil gjøre.

Skrevet

Ift å sitte er 7 uker altfor tidlig. Du må nesten se an og se når babyen sitter - det er nok mange måneder til. Men å bruke sportsdelen til å ligge flatt det er jo ikke noe problem. Vi gikk vekk fra bag'en delvis fra 6 ukers alder og helt fra 3 mndrs alder. Har lagt sportsdelen helt ned, skinn oppå og så voksipose.

Skrevet

Helt enig!

Barnet er altfor ungt til å sitte i vogn. Det kan sitte i vogn når det er i stand til å sitte/sette seg opp av seg selv.

Skrevet

HI her... For all del damer:) Skal ikke la henne sitte enda... :) Lurte bare på hvilken alder som er minimum alder for å sitte i sportsdelen... den kan leges helt ned forest'n... Men vil ikke gå over enda, fordi det er så mye lunere i bagvogna og det er surt ut... jeg bare lurte på når man tidligst kan ta i bruk sportsdelen... om jeg kan se fram til sommeren i sportsvogn feks...

Er det en viss alder man må vente på...

eller må man vente til de kan sitte selv?

Hmmm!!:) Men som sagt... skjønner det re alt for tidlig enda... hun bekker jo til sidene nå uten støtte:)

Men det posetive er at vi kan ha bilsete på understellet til vogna så det er bra:) så vi kan variere litt!!

Skrevet

Jepp:) Hvordan det:) Kos'n d??

Skrevet

Vi gikk over til sportsvogn da snuppa var ca 5 mnd, da var det sommer og fint og vogna kan legges helt flatt. Vi gjorde fordi hun vokste utav bagen da...det er bare softbag som settes oppi sportsvogna liksom, så den var ganske liten. Hun var vel 6-7 mnd da hun fikk komme litt opp, og satt selv da hun var ca 7 mnd så da fikk hun lov til det.

Men lik som de har hun alltid vert veldig nysgjerrig og ikke minst veldig sterk....kom seg opp allerede ved 3-4 mnd alder (ikke helt opp, men hun prøvde og låg liksom på ryggen med hodet oppe og kikket og kikket) Vi har brukt mye bæretøy da, slik at hun skulle ha mulighet til å kikke samtidig som hun kunne gjemme seg litt visst det ble for mye. Det var vi alle veldig fornøyd med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...