Gå til innhold

Spiser 6mnd middagsglass enda... flere???


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

Marius ( 10 1/2mnd )brekker seg og kaster opp av 8mnd middagsglass med biter i. Virker som han er skikkelig sensibel mot "biter" i maten.

Ikke så lett med brødskiver og annet heller...

 

Andre?

 

Tips?

 

Prøver sakte men sikkkert å venne han til "biter" men det ender som regel med at ALT kommer i retur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstefrøken på 11 1/2 mnd spiser også kun 6mnd middagsglass. Og da kun fra HIPP, for de er ekstra most og flytende i konsistensen. Storefrøken var akkurat lik til hun var godt over året, men da begynte hun plutselig å godta mat med litt biter. Spiste vel "normalt" fra hun var ca. 16-17 mnd, tenker jeg. Noen venter bare litt lenger før de klarer biter, men jeg kan si av erfaring at det går over! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også med overgangen fra 6 mnd. glass til 8. mnd. glass. Det som hjalp meg var å skifte merke. Nestle har større, og flere biter i glassene sine enn hipp og småfolk. Kanskje verdt å prøve? Jenta mi likte veldig godt småfolk sine kjøttkaker i brun saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sliter her også. Hun bare brekker seg og spiser bare et par-tre skjeer om jeg prøver meg med et 8 mnd glass. Synes Småfolk sine 6 mnd glass har like mye klumper som hipp sine 8 mnd, Hipp er ganske flytende så den er favoritten her, men 6mnd glassene da. Hele riskorn eller mais blir absolutt ikke godtatt. Godt å høre at det går over etter hvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at det er flere! Vi driver med det samme her. Noen 8 mnd glass er greie (nestlè og hipp) Men det er mest 6 mnd glass det går i her. Jenta mi har jo ikke fått noen tenner til å tygge med heller. I tillegg skal hun bare ha middag nå for tiden og ikke grøt eller brød.... Slitsomt. Hun spiser veldig lite. Var syk for litt over en mnd siden. omgangssyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det samme problemet lenge... Hun brakk seg og kastet opp når det ble biter. men etterhvert gikk det bedre. Vi byttet til hipp glass som jeg ser andre oxo har gjort. Da ble det bedre. Nå vi vår lille og bestemte datter bare ha fiskeboller i hvit saus fra småfolk. Greit nok,

 

Uansett er det vel ingen vits i å stresse med biter... Vi blandet 6 måned glass med 8 for å få litt variasjon og litt klumper... og etterhvert vender de seg til det. Det er jo heller ikke alle som har munnen full av tenner enda heller. Alt tar tid når det er så masse som skal læres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heldi dokker e som har små som spis middag.. min spis ikke noen form for middag. nekter uansett konsistens eller hjemmelaga/kjøpt. akkurat nu e d e kamp å få i han noe fast føde i d hele tatt. både brødskive og grøt er æsj og kommer ut like fort som d e kommet inn.. e slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her. går i 6 mnd glass ja. men spiser brød med skorpe tilogmed... forstå det den som kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet.. Utrolig godt å vite at vi ikke er aleine... Svigermor og min egen mor skuler på meg hver gang jeg tar frem glassene med seks mndr på... Jenten må jo få skikkelig mat og skiver får jeg beskjed om. Men det kaster hun bare opp igjen. Takker for god støtte på helsestasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandet litt 6 og 8mnd glass + at jeg kjører mixen i blender...

 

Ikke alltid like heldig da heller! BARF- alt opp igjen:(

 

Men det går bedre m brødskiver/knekkebrød/kjex (bittesmå biter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...