miobell Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 jeg skulle egentlig til første jordmor time, men nå har noe med jobben kommet i veien ... .. *sukk* Daglig leder på butikk , liten bedrift, og nå er det sykdom og bare jeg som kan jobbe.. Har en ny heltid i opplæring, så jeg får litt avlastning etterhvert,men hun kan ikke jobbe alene enda..Blir nok kanskje laaaang ventetid da før neste ledige jordmortime... sikkert ikke før etter ordinær ul i uke 18... Har vært hos første rutine legetime i uke 10 pluss to private ul timer (uke 8 og 13) Da så alt fint ut.. Er det ok å ikke ha flere timer før ordinær ul? Hva er normalt for en førstegangs?.. Kan vel regne med alt er ok nå?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hvis du føler deg uttrygg på ting og tang,hadde jeg forlangt at arbeidsgiver fikk ordne opp,det er han faktisk pliktet til. Du skal ikke lide fordi det er mange som er sykemeldte. Du har krav på fri for å gå til lege,jm,tannlege,fysioterapi osv.
Kjærlighet <3 Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Etter nye retningslinjer skal førstegangs til kontroll: mellom uke 8-12, jordmor i uke 16. UL uke 18-20 og så jordmor/lege uke 24 osv... Flergangsfødende skal i uke 8-12, UL i uke 18-20. Jordmor uke 24 osv... etter ul er det likt for alle sånn som jeg har skjønt det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå