barn_3 Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har ei jente som blir 8 år og som desverre har fått et lite hull i en jeksel ( gremmes). Vi har vært hos tannlegen 3 ganger, første gangen fikk de bare se i munnen, andre gangen fikk de smøre embla-gele, så ferdig og tredje gangen fikk de smøre embla-gele to ganger, men så trakk hun seg igjen...Jeg vet ikke hvordan jeg skal få reparert den tanna, det er 6 årsjekselen, og den skal jo ikke felles heller..Tips/råd om hva som kan gjøres mottas med stor takk:)
Sjokoladekaka Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Lov ho ein premie:) Det er sikkert noke ho ønskar seg, som ikkje er for stort og dyrt:) Har du sjølv tannlegeskrekk? om du har, så la noken andre følge ho?
barn_3 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Jeg lovde henne premie, ho skulle få spill til nintendoen sin,som hun ønsker seg, og hun hadde veldig lyst, det så jeg, men motet sviket. Jeg har aldri hatt skrekk selv nei...Hun vil heller ikke ha andre med seg, spurte henne om det. Har prøvd å forklare henne hva som skjer med tanna at hullet blir større, og at hun kan få verk etterhvert, men det nytter ikke.. Syns synd i henne, samtidig som det er en stor tålmodighetstest;)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Geleen heter Emla, ikke EmBla... *pirkpirk* Mvh mammaen til EmBla...
barn_3 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 hehe...sorry;) Emla heretter;) Tannlegen var utenlandsk, syns hun sa embla...
Sjokoladekaka Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Skifte tannlege? Det finst dei som er meir "barnevennlige" enn andre:)
(0_o) Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 1. Bytt tannlege! Jeg hadde sinnsykt tannlegeskrekk da jeg var liten pga ei f**** som holdt fast hodet mitt og tvang opp munnen min da jeg var fem år gammel. Etter tre byttinger av tannlege gikk det bra, fikk en litt gammel dame med en assistent som holdt meg i hånden. Det kommer HELT ann på personen - barnevennlig eller ikke! 2. Hos noen tannleger har de lystgass. Kanskje verdt et forsøk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå