Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Being in love with you makes me feel like flying, if I was ever to fall, I think it would feel like dying. So please be gentle and patient with me, and I will try to make you happy - just wait and see.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Prøv inne på English forum, der er de nok drevne ;-) Ser ikke noen ordfeil, men kan litt for lite om setningsoppbygning og struktur på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 ville byttet "was ever" til "ever was"...ellers var det fint...
sarahrara Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 I -Were You -were he, she it -was we - were you -were they- were så den første setningen hvor du skriver I was blir da feil.....men ellers ser det bra ut ;-))
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Det er noe muffins med "if I was ever to fall".. Mulig det må bli " if I ever was to fall". Sånn ellers så skjønner jeg ikke helt meningen med andre linje, "om jeg noen gang skulle falle, tror jeg det ville føles ut som å dø.." (?) Litt mye sånn klissklass, oppbrukte klisjeer.. om du skjønner hva jeg mener. Men du har kanskje en fin låt å legge til? Mye dårlig tekst kamuflert i ei god låt:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 og hatt linjeskiftene annerledes... feks slik: Being in love with you Makes me feel like flying If I ever was to fall (If I'm ever going to fall...kanskje...) I think it would feel like dying So please be gentle and patient with me And I will try to make you happy Just wait and see får litt mer følelse og trykk på rett plasser slik...
sarahrara Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Det bør da være "If I were ever to fall", eller "If I ever were to fall"...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 ehm...edit på sarahrara: det heter I WAS!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Hmm.. er du heelt sikker på det? Mener bestemt at det er "I was"..
sarahrara Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Fortsatt blir det feil med "If I ever WAS to fall"..... da må du isåfall ha If I ever WERE to fall"....... ellers blir det grammatisk feil her.....
sarahrara Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Hehe, jada jeg er sikker .... her har du en link og et eksempel: http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/grammar/learnit/learnitv6.shtml 1. If I was… is a colloquial alternative to If I were…. In speech, many English people say If I was…, but If I were… is held to be grammatically correct. It is better, therefore, to stick to If I were…, as in these two examples: ‘If I were you, I’d fill the tank now so that we don’t run out of petrol.’ ‘If I were to call in on my way home from work, would that be all right?’
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 http://103borgeleno.norsknettskole.no/grammatikk/preteritum_av_to_be.htm så det så!!!
sarahrara Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Hehe, gjør som du vil...... jeg har bare snakket engelsk hele livet så hva vet vel jeg..... velg det du synes høres best ut....... Lykke til ;-))
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 kanskje du kan fortelle meg hva "colloquial" betyr på norsk også da?? det med I was/were høres litt ut som den nye reglen om hverken/verken som kom i Norge for mange år siden...at der rett og slett har blitt såpass mye brukt at det blir besluttet som sidestilt rett...?? men jeg har nå alltid lært at det er I was...så begge deler er sikkert godkjent... :S
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 aha...never mind...colloquial betyr muntlig...sånn jeg forstår det ihvertfall...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. mars 2008 #18 Skrevet 27. mars 2008 If I were, blir det ja, fordi det blir konjunktiv.
Sylteflesk Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 Nemlig, konjunktiv må brukes pga av at det står if, altså en hypotetisk eller tenkt setning. I was sick yesterday and went to bed - vanlig rett frem referat, her brukes was If I were sick, I would go to bed - her brukes konjunktiv Så både I was og I were er riktig, men ikke i samme type setningskonstruksjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå