Gå til innhold

Ang hjertefeil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er symptoman på hjertefeil,og hvordan finner de d ut? På meg selv eg tenkt på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags hjertefeil snakker du om da? Det er jo flere hundre forskjellige typer. kan være noe i klaffene, i muskulaturen, kan ha hull mellom kamrene osv osv...

Skrevet

Alt..eg har my ondt i hjerteområdet.hatt det lenge.legen sier d bare e muskelsmerta,tar meg ik alvorli.har en del hjertehopp.hoppe over noen slag.og hjertedunk.tenkte om d var noen m erfaring her.

Skrevet

Har jo forsåvidt det. Om du virkelig tror det er noe feil med hjertet ditt er det lureste å få en henvisning til kardiolog. Der kan de ta en EKG (en elektroimpuls test) pluss at de kan da en ecco (eller hva det heter på norsk..hehe, som er en ultralyd av hjertet). Da finner du ut om det er noe virkelig feil med hjertet ditt.

Om du føler at hjertet ditt hopper over et slag så skal det være grunn nok for at fastlegen din skal ta deg alvorlig. Mest sannsynlig er det ikke noe galt, men man skal ikke gå rundt å bekymre seg for noe sånt.

Det er ikke så lett å vite hva du mener med å ha en hjertefeil siden det finnes så mange typer og det kan være utrolig forskjellig opplevelse av symptomene. For eksempel så har ofte menn og kvinner helt forskjellig opplevelse av den samme hjertesykdommen. Det du også skal vite er at nervene i hjerteområdet også forsyner andre områder, sånn at det som kan kjennes ut som hjertesymptomer faktisk kan være fra helt andre steder. Kan godt hende at legen din har rett i at det er muskelsmerter, MEN det er jo litt lurt å finne ut hva det er mener nå jeg:)

Det er ikke uvanlig at unge mennesker føler hjertebank eller at hjertet "hopper over" et slag. Prøv å lage en oversikt over når det er værre og hva du f.eks har spist osv. Har det blitt værre nå som du er gravid? Har du alltid opplevd symptomene...osv osv

det er ikke så lett å forklare sånne ting skriftlig her, jeg vil anbefale deg å sørge for at legen tar deg alvorlig om du er redd for at det er noe galt, så slipper du å gå og lure:)

Skrevet

Jeg hadde det samme som deg for noen år siden. Ble testet og utredet grundig, og det var ikke noe feil. Legen sa at unge mennesker ofte har dette, og at det gjerne kommer av stress. Jeg hadde en veldig stressende jobb på den tiden, og problemet forsvant faktisk da jeg sa opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...