bærtæ Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 skrives det sånn?? Gikk helt i stå her, tror det begynner bli sent:/ Men skal male en sjenk/kommode og kunne tenkt meg å tapetsere de 2 skapene som er på den. Noen som har gjort dette? Og hva med tapet? Har aldri kjøpt det før, men må jeg kjøpe svære dyre ruller av dette for de 2 skapene? Og et spm til:=) Noen som vet noe sted på nettet jeg kan bestille tapet?
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Noen ganger har de retro-tapet på fretex. Eller se etter rester andre steder. Lykke til med prosjektet!
bærtæ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Hmm, lite med fretex her omkring. men takk for tipset.. Kanskje noen andre vet noe idag?
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har gjort det. Du får det du trenger hos en malerforretning. Jeg lakket tre strøk over. Måtte pusse og grunne først. Tapetruller må kjøpes hele (er stort sett alltid på 10 m i faghandelen) men en kan av og til få mindre deler hos en forhandler. Ellers så selger Åhlens tapet til 299,- pr rull. Et annet alternativ som er rimeligere er å bruke servietter o.l En egen teknikk decoupage. En venninne av meg har et møbel med marimekko servietter. Tøft. veggpynt.no tapetshop.no
bærtæ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2008 Tusen takk for tips og info:) Når du nevner servietter tror jeg kanskje jeg har lest om det i et interiørblad for ei stund siden. Skal se om jeg finner det så står sikkert fremgangsmåten der. Har ikke Åhlens heller i nærheten så kan jo prøve med et billigere alternativ først ihvertfall:) Og takk for flotte linker, da har jeg noe å kose meg med mens mini sover!
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 moro med tapet:) Glemte det jeg igrunnen skulle si. Jeg bruker å få gamle tapetbøker hos fargehandlere. Har mange fra 70 tallet osv. En ide?
bærtæ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2008 Hmm, tapetbøker? Hehe, er det det samme som prøver o.l? Ikke helt oppdatert jeg på denne fronten:/ Mulig jeg blir å gå for klistremerker fra tapetshop i tillegg for å ha i gangen.. Har lett etter slike også så du har jammen vært hjelpsom idag!
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 da skal jeg gjøre det verre. sjekk inreda.com for wallies og veggdekor:) Tapetbøker er de bøkene en blar igjennom når en skal kjøpe tapet. Store bøker, og det bruker å ligge en hel haug av dem der. Når det er en ny sesong blir de ofte kastet og erstattet av nye. Bare hyggelig. Liker å fikse og trikse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå