millemopp Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hvor lenge skal vi spise folat? Er det de tre første mnd eller i hele svangerskapet? Hører så mye forskjellig jeg... Noen som vet?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Det jeg har lest er at man skal spise folat de tre første mnd i svangerskapet, også kan man fortsette med det annenhver dag etter dette.. Men jeg tror ikke det siste er så nødvendig..
Anigoneth Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Jeg kjøpte en pakke med folsyre/omega3 i ett idag, og der sto det at det skulle tas de tre første mnd.
millemopp Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2008 ok, men da skjønner jeg litt mer. Har hørt av en legevenninne at man skal ta folat egenlig hele tiden uansett om man er gravid eller ikke. Det er jo vannløselig så hvis kroppen ikke trenger det så forsvinner det ut med urinen.
3+et lite nurk Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 I Norge anbefaler de folattilskudd de tre første månedene av svangerskapet. I Tyskland anbefaler de hele svangerskapet. Spør legen din, han har folatverdiene dine fra den første svangerskapskontrollen. Man skal visst ikke ha altfor høye verdier heller. Ei venninne av meg fikk beskjed fra legen at hun skulle slutte i 2.måned, grunnet veldig høye folatverdier.
Madamina Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har også plukket opp at man anbefaler folat mot brystkreft og at man bør ta det jevnlig. Mangel på folat hindrer også opptak av jern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå