Gå til innhold

Noen små damer her som fikk store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høye er dere? Hvor stor var babyen og hvordan gikk fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 160, mini var 4030 + 52 cm dagen etter fødsel. vet ikke på fødetidspunkt.

Fødselen endte i kks pga komplikasjoner.

(vet ikke def på store barn, men tror det er over 4 kg?)

Skrevet

jeg er 166cm og gutten min var 5kg og 52cm..

Skrevet

Jeg er 158 og ungen var 4100 og 53 cm ved fødselen.

Endte også med ks, men vil gjerne føde normalt neste gang. Må sammenlikne hvordan dere andre opplevde dette.

Skrevet

Jeg er 150cm høy og 53kg og minsten var 4046g og 51cm, han ble sittende fast i skulderlås, men de fikk dratt han ut uten å knekke kragebeinet, for det var de beskymret for å ha gjort.

Skrevet

Yup :) 168 cm høy er jeg. Babyen var 5020 gram og var 54 cm. Fødselen gikk greit den. Som en veldig normal førstegangsfødsel vil jeg tro (bekreftet av jordmor). Kan tilføye at "babyen" min straks blir ni år, og bruker samme størrelse som meg i sko.....og jeg bruker str. 40/41. ;)

Skrevet

160cm, sønnen min var 4370gr og 53 cm. Endte med ks da jeg låg med 9 cm åpning i 10 timer...Operasjonslegen sa at det var første gang hun hadde sett en så stor mage på ei så lita dame;) Var nok lettere å hoppe over meg enn å gå rundt meg hehe...:)

Skrevet

Oi! Ja, det får man si... Stor liten gutt du har ;o)

Skrevet

2 store babyer jeg, 1 man 4150g og 50 cm, 2 man 4665g og 51 cm, jeg er kun 153 cm. Gikk egentlig helt greit, bruket kun akupunktur som smertelindring, revnet endel 1 gang men ikke noe 2 gang.

Skrevet

WOW, Da er det faktisk mulig da. Helt utrolig hvordan kroppen fungerer.

Skrevet

Jeg er 163cm.

Eldsta var 4000g og 51cm. Hun kom med panna først istedet for bakhodet og ble stående fast. Ble til slutt tatt med vakum.

Minsta var 4845g og 54cm. Jeg hadde ikke sjans i havet... ble hastesnitt.

Skrevet

jepp alt er mulig tror jeg men gir meg nå tror ikke jeg vil ha en 5 kg onge nei, var like rund som jeg var høy:-) og begge kom til termin.

Skrevet

jeg er 166, men har fødekropp :-) Største min var 4560 og 51 cm, hun hadde veldig brede skuldre som satte seg fast :-/

Skrevet

På sykehuset sa de at bekkenbredde og skostørrelse hang sammen. Jeg er 1.55, og bruker 35/36 i sko, så jeg var litt bekymret. Nå ble det haste- KS her pga komplikasjoner, men hun veide 4,0 kg når hun kom og var 54 cm lang (17 dager overtid).

Skrevet

Jeg er 154cm og mini var 52cm lang og nesten 4,6kg.

Fødselen gikk vel ganske bra (ikke at jeg har noe å sammenligne med men...), alt gikk naturlig for seg, fikk kun lystgass, og revnet noe (4 sting eller no) da jordmor trodde han satt fast ved skuldrene og røsket litt, meeen det viste seg at han var jo "bare" stor... Er vel egentlig hodeomkretsen som har mest å si, er det ikke?

Skrevet

tja kanskje det mine var begge 38 cm rundt hode så jeg fikk både store og stort hode på mine jeg:-) men det gikk fint synes jeg.

Skrevet

Jepp, Jeg er 165cm....ungen var 4330g og 55 lang men det var ikke 'problemet'.... det var hodeomkrets paa 39cm som nesten tok livet av meg!

Skrevet

161 cm og min første baby var 4050 g og 53 cm. Fikk total ruptur. Venter nr 2 når som helst. Han er blitt regnet til å bli ca 4300-4400 g ved termin

Skrevet

Joda, hodeomkretsen har veldig mye å si, men det har også størrelsen på bekkenet. Små damer har jo ofte smalere bekken.

Skrevet

Jeg er 168 cm høy og veide 55 før jeg ble gravid. Gikk opp kun 12 kg i svangerskapet. Fødte en gutt på 3946 gram og 52 cm lang.

Endte i haste KS siden han bare lå og stanget og aldri kom seg ned i fødselskanalen...

Skrevet

160 cm høy, gutt på 4115 med hodeomkrets på 37.

Gikk helt fint, men sydde noen få sting. Fødekropp kanskje?

Skrevet

Jeg er 158 cm lang, og minstemann veide 4390 g. Det gikk helt fint, fødte uten smertestillende og revnet vel ikke mer en normalt.

Førstemann var 3790 g og da sydde jeg bare to innvendige sting. Han ble tatt med sugekopp også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...