Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Leste debatten om barn nr 3 med interesse, men det var aldri noe spørsmål for oss. Vi hadde bestemt fra vi ble sammen at såfremt alt gikk bra, så ville vi ha 3 barn. Nå har vi to gutter på 7 og snart 5, og lillemor er snart 1,5. De er så søte med hverandre! :-) Mannen min er veldig ivrig etter å lage nr 4 og tenker at "jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir". Han har urokkelig tro på at det ikke vil bli så mye mer jobb med 4 enn med 3, for de to eldste begynner å bli ganske selvhjulpne, og lillemor er svært selvstendig for alderen. Vi følger opp med aktiviteter og det er en kabal som skal gå opp, men foreløpig gjør den det og det er givende å se hvordan de utvikler seg. Vi har plass, vi har råd, vi har hjelp, vi har familie, vi er friske... så det er ingen hindring. Men jeg lurer på om jeg tør? Jeg tenker at hvis jeg hadde visst at det ble ei jente, og at hun ble frisk, så ville jeg gå for det, men blir urolig ved tanken på at det kanskje kan gå galt. Er redd for å få et barn som trenger veldig mye ekstra, og ville foretrekke en datter fremfor en sønn for balansens skyld. Dette virker kanskje fjernt for mange, men prøv å tenk dere inn i min situasjon.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Har du lyst, har du lov :-) Jeg ser egentlig ingen grunn til at dere ikke kan gå for nummer 4. Det at dere har plass og råd til et fjerde barn er noe av det viktigste spør di meg, og siden dere har det på plass + mange andre goder så er det vel bare å prøve:)
januarsurprise Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Vi prøver på nr 6 :0) Det blir min andre, men mannen min sine barn bor her hos oss - så da er vi sju til sammen Jeg vet jo ikke hvordan det er å ha en eller to (eller tre for den saks skyld) da jeg fikk fire stebarn på en gang og har engasjert meg veldig i livene deres. Men jeg tror den største overgangen er fra å ikke ha barn til å få nr 1 Særlig når barna blir litt eldre og ikke trenger hjelp til absolutt alt går det greit at de er mange. Var selvfølgelig litt stress å skulle ut om vinteren når vi hadde 5 barn under 7 år og alle trengte hjelp til å kle på seg... men det er kun en kort tid.. de blir utrolig fort store. Det jeg ser på som utfordringen er å få alenetid med alle barna, samt å følge opp skolearbeid og fritidsaktiviteter. Men med god planlegging og en praktisk kalenderbok går dette bra når man er to foreldre som samarbeider. Det er seriøst gøy med mange barn, og jeg tror det kommer til å være minst like koselig når de blir store :0) Gå for 4 barn hvis deter noe dere ønsker - det er ikke en uoverkommelig oppgave! Det er superrikt å være storfamilie :0)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Du høres ut som en fantastisk stemor, sistemann79 )
Sånn kan det gå Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Har man først barn spiller ikke antallet noen spesiell rolle. ;-) 4 går helt utmerket, det dobbelte også. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå