Gå til innhold

Hjelp! Prøver å sy gardiner.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et kjapt spørsmål: Trenger man å sy sikk sakk sting rundt hele gardinen for at stoffet ikke skal rakne? Eller trenger man ikke det siden dette vil være inni "fallen" uansett?

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vist det er veldig tynt vevd stoff så bør du sikksakk i klippekantene men ikke på jarekantene for den rakne ikke uansett.

Men vist det er et passelig vevd stoff så er det bare å brette og sy vanlig :)

mvh

Skrevet

Nå får du se hvor lite jeg kan om akkurat dette - men jarekant - er det kanten på begge sider av stoffet? Endene liksom? Jeg trodde jeg måtte klippe dem bort jeg...............

Eller ikke?

Skrevet

Jarekanten er den kanten som går på begge sider av stoffet ja :) Nei du skal ikke klippe dem bort,bare brett dem inn 1 cm og sy en enkel søm :)

Jarekanten er der for og beholde elastisiteten til stoffet, så den spiller en vigtig rolle ;)

Skrevet

Ok ok. Tusen hjertlig takk.

Jeg var litt for kjekk i forhold til min mann at - jovisst kan jeg sy gardiner.... Han er veldig stolt da av sin høygravide kone som sitter her og syr som bare det for å få dette ferdig til termin. Har tatt bilde og sendt til svigers i USA......

Kommer aldri til å innrømme at jeg egentlig ikke har så peiling ;-)

Så tusen takk for hjelp.

Skrevet

Hehe bare iorden se :)

Og lykke til med resten av både gardiner og graviditet :)

mvh

Skrevet

Tusen takk Bambi&Bamse :-)

Ha en feiende flott kveld.

Skrevet

Jeg er vel litt sen nå kanskje men en jarekant skal bestandig klippes bort, eller klippes hakk i da den krymper under vask, det lærte jeg på kurset ihvertfall :-)

Lykke til :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...