Gå til innhold

jeg er veldig redd nå, kan mange se her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått helt panikk for at jeg har fått kreft i tungen, jeg har hatt en klump på str med en liten ert, den klumpen kom i sv skapet, ca 1 1/2 år siden. nå i dag er det kommet en til, men den gjør vondt, det gjør ikke den andre, var til lege for et halvt år siden, legen sa... hadde det vært kreft hadde du vært dø for lengst. nå den siste tiden er jeg tett i nese, vært plaget med bihul bet, og føler meg veldig hoven i halsen, det er jeg også, ganske tykk i halsen, litt vondt i halsn noen dager, så fin igjen, og sånn har det vært en stund, ka kan dette være tro, hilsen livredd. håper på svar, hvis evnt noen andre har det sånn som meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var ikke bra. Forstår at du er engstelig og redd. At halsen blir tykkere kan komme av at lymfekjertlene hovener opp pga betennelse evt i munnområdet. Det kan være at du har betennelse i tungen. Er det svulster, gjør de sjeldent vondt med mindre de presser på noe som utløser smertene. Du bør gå til lege og få det undersøkt. Det er ikke bra å gå rundt å engste seg slik. Håper ikke at det God bedring!

Skrevet

Jeg vet iallefall at kreftkuler ikke gjør vondt.

Høres ut som du har hovne kjertler som ofte hovner opp i forbindelse med forkjølelse eller infeksjoner i kroppen(som halsbetennelse o.l).

For å være på den sikre siden kan du jo forlange at du skal ha en ordentlig sjekk av kulen (siden du har hatt den der så lenge) om ikke annet for å bli beroliget selv.

Har noe med velvære å gjøre. Viktig å føle at alt er i orden med en selv ;)

Skrevet

Kjære deg, ta en tur til legen igjen. - Og ikke bekymre deg så mye i mellomtiden. Skjønner at du er redd, forklar dette for legen din sånn at han skjønner det og gir deg en grundig undersøkelse evt. henviser deg videre.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Dette høres overhodet ikke som kreft, ville heller si at det er spyttkjertel som er hovnet opp kanskje tettet seg til og gjør vondt nå, sikkert på grunn av betennelse du har hatt i det siste. Ingen svulst vokser så fort, at du kan finne noe på det størrelse i løpet av en natt, og så legen din har sikkert rett, hadde det vært kreft så hadde du vært død , eller hvert fall visst om det for lenge siden. Jeg vet at når man er skremt kan man se ting myye større enn de er i virkeligheten, men kreft i tungen, dette forekommet virkelig svært sjelden. Jeg er sykepleier, vet selvfølgelig ikke alt, men ut i fra det du beskriver kan jeg nestet 100 % sikkert si at det ikke er kreft.

Hvis du ikke kan la vare å tenke på det og er virkelig redd for kreft, er det jo bare å ta en tur til lege, privat til og med hvis fastlegen ikke er betryggende nok til deg, så kan du høre svaret fra spesialist.

Lykke til, det kommer sikkert til å gå bra med deg !

Skrevet

vet du hva, kjære deg:o)

tror ikke disse klumpene har noe sammenheng med forkjølelsen din:o)

forkjølelsen har nok dradd med seg bihulebetennelse og hovne kjertler!

Tunga er FULL av smaksløker, og disse kan tette seg og hovne opp. Dette er ikke farlig!

Ellers vil jeg tro at grunnen til du føler deg "tykk i halsen" er fordi du er redd! Det er også helt vanlig når du får "angst" for noe!

Har du tidligere innbilt deg du har sykdomer du egentlig ikke har?

Jeg er fæl til det:o) har symptomer på det meste jeg leser om til tider:o)

Skrevet

reis til lege, privatlege,volvat,de er veldig nøye,de har ikke råd til å gjøre feil...

Skrevet

takk for masse gode svar... ja jeg er veldig redd jeg skal være syk, og skal dø... er kjempe redd for det, jeg fikk ett sykt barn her for et år siden.... og masse prob i fam min, for noen mnd siden fikk jeg et anst annfall.... og da var jeg også redd for at den andre klumpen var kreft, men jeg har lurt på om jeg kan ha lavt stoffskiftet, har alle symtomer på det, men er det noen som vet hvor skjoldbukskjertelen er???? står at det ofte kan komme av det, men hvor er den .... i halsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...