Gå til innhold

Hvordan kan legen sjekke om unger har kikhoste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blodprøve og lytting antar jeg. sjekk det heller opp med en tlf til legevakten. har du mistanker?

Skrevet

Det vil være nødvendig å ta en prøve fra nesen ved hjelp av en liten bomullspinne. Denne sendes inn til et laboratorium for påvisning av bakterien som forårsaker kikhoste. Det er også aktuelt å ta blodprøver for å påvise antistoffer i blodet.

Skrevet

Legen sjekker symtomer: Hosting, med den karakteristiske "kikingen", de hoster til de kikner av. Kan brekke seg.

Man tar blodprøve for å forsikre seg om diagnosen.

Har hatt kikhoste som voksen. Helt grusomt!

Skrevet

Nei, jeg har vel ikke kommet saa langt at jeg har mistanker, men tanken slo meg. Legen har lyttet og nevnte aldri kikhoste.

Skrevet

Susse....Med tanke på lengden, så ville jeg ha krevd en prøve uansett for å i allefall avbekrefte dette evt=)

Lykke til igjen å håper det bedrer seg=)

Skrevet

Det er en grusom hoste, og er egentlig ikke til å ta feil av, for de som kjenner den ;)

Skrevet

Ok, takk for svar. Han breker seg og kaster opp om natten, men ikke noe paa dagtid.

Skrevet

Nå har han vært tett i 12 dager, skjønner du og hoster så forferdelig om natta, med oppkast. Så noko attått de siste ukene, som du skjønner.

Skrevet

Det er så fælt å høre på de små da stakars, off, jeg håper dere finner ut av det og ville vel påkrevd en slik test for da å kunne få fred for denne mistanken! Håper virkelig minsten din blir bra snart=)

Skrevet

Det håper jeg også :) Vi er i allefall henvist til astma og allergi- utredning nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...