Gå til innhold

Ok, dere 4000 kr i mnd i dagligvarer damer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Hvordan ser middagsmenyene deres ut? Handler dere mye first price o.l. Trenger sårt tips! Vi må spare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått over til first price på det meste, når jeg leser bakpå og ser innholdsdeklarasjonen, så har jeg lagt merke til at det er faktisk mer fisk, kjøtt, mindre sukker osv i disse produktene enn i de dyrere! Både pastaen, syltetøyet( koster 1/3 av Noras!), fiskebollene (koster 1/4 av Vesterålens!) og mm er utrolig gode!

Skrevet

Eg er ikkje heilt sikker på kor mykje me brukar i mnd men det er ikkje mykje over 4000kr tenker eg.

Her kjøper eg mat når det er tilbud rundt omkring, 40%på frysevarer osv. Lettsalta torsk til 69kr kg og ikkje 109kr. Også hender det at eg kjem over kjøttvarer som går ut på dato om ein dag el to som er prisa ned, er jo bare å legge det i frysaren..........indrefilet til halvpris går ann det.

Eg kjøper ikkje ein heil masse pålegg som bare blir liggans i kjøleskapet alikevel, bare det eg veit at me eter. Kjøper bleier på Rema og vaskeservietter på Rimi.

Så når det er tilbud på noko eg veit at me eter masse av så kjøper eg inn masse og legger det i frysaren. Her i huset er det Biola som trekker opp.

Lykke til med sparinga!!

Skrevet

Vi handler som regel på prix vi da, og da går det mye i det Xtra merket siden det smaker like godt som gilde og slikt:o) Pleier å kjøpe coop potetene i sånn sekk- 2 kg for 30 kr, grønnsaksblandinger til 12 kr posen, så har vi coop kjøttkaker og karbonader, Xtra fiskekaker og fiskepinner, fiskeboller, spaghetti og kjøttsaus, gryteretter, kjøper 4 pk saus, handler heller de store pakkene i mat og fryser ned det overflødige og har da ofte middag i fryseren:o)

Skrevet

Nei, handler på Coop Mega stort sett jeg.

Her er handlelista mi:

Handling, hver uke:

-1 pk bleier (hjemme)

-1 pk dopapir

-5-6 melk

-2-3 brød

-kjøttpålegg

-ost

-egg

-suppe/sauser/gryter

-kjøtt, svin/okse/kylling (tilbud?)

-karbonadedeig

-poteter

-div grønnsaker

-frukt

-tomatpure

-smør

-hermetikk (erter, gulerøtter, mais)

-fiskekaker/fiskepudding/torskerogn?

-juice/saft

-øl

-4 pk brus

-mesoft bleiekluter

Handling, en gang i mnd:

-ris

-pasta

-mel

-kremost

-prim

-oppvaskkluter

-tørkerull

-oppvaskmiddel

-vaskemiddel + tøymykner

-wc-blokk

-tannkrem

-shampoo + balsam x2

-håndsåpe

-grevesåpe

-truseinnlegg

-1 pk bleier (bhg)

-div krydder ved behov

-olivenolje

-mel

-havregryn

-frokostblanding

-sebamed-såpe

-q-tips

Har ikke hatt behov for å utvide listen noen gang, men er det ting jeg plutselig kommer på er av nødvendigheter så skriver jeg dem inn. Har handlet på denne måten i et par mnd nå :o)

Skrevet

Jeg prøver meg med å handle en gang i uken. Da får man ikke

med seg så mye "unyttig ekstra". Handler på Rema der de fleste

Lerøy (fisk) produktene koster 10-20 kr og frossen kj.deig koster

19 kr. Ellers så er alltid svinekoteletter billig. De kan stekes

opp som de er, eller strimles og vokkes med en pose frossen

gr.saker.

Ønsker vi biff til middag kjøper vi hele stykker entrecotte på

Rimi. Der hender det at de koster 99 kr pr. kg. Et stykke à 650g

til 65 kr deles opp til to middager hvor den ene fryses ned.

Hemligheten til å spare på middag er å være kreativ...

Skrevet

Vi har lenge brukt 8-10000 pr måned på dagligvarer og tull. (fikk helt bakoversveis når gubben sa han hadde regna på det...og mente vi måtte spare litt) så nå har vi kommet oss ned til 1000 i uka ved å bare handle en gang i uka og å skrive opp hva vi trenger til alle måltider en uke i forveien og å nekte hverandre luksusting vi gjerne vil ha på lista:) (reker, nugatti, sfinx og sånn... ;P) Vi kjøper heller ikke kaffe eller vann ute lenger. Er no dritt å komme til bunns i skattekista gitt...

Skrevet

Hoho, her går det ett brød om dagen!

Skrevet

Hehehe...dette er selvfølgelig en liste etter VÅRE behov :o) Bare som en illustrasjon!

Skrevet

8-10 000 på dagligvarer på en mnde? Å herremin hatt!

Vi har klart oss på under 4000 det siste året, og da spiser vi skikkelige middager, men som dere har vi planlagt handling og middagslister. Så slipper vi all den unødvendige handlinga!

Skrevet

Går vel ca 8000i mnd på dagligvarer her og! =S

Og det på 2voksne og en på 7mnd... Men nå skal det spares altså! Det er altfor mye....Noen fler med handle lister og/eller middagslister?

Skrevet

Handler ikke first price produkter når det kommer til mat. Liker det ikke. Er kresen. Kjøper ikke spesielt billige produkt, men handler stort, planlegger stort sett ukesmeny, bruker innvandrer forretninger og rema 1000, kjøper frossen sei og erstatter en del kjøttmiddager med vegetariske alternativ og lager ikke så store porsjoner. En trenger ikke så mye protein hver dag. Bruker rent kjøtt, karbonadedeig, ren fisk, bønner/linser, fullkornspasta og liten/nesten ingenting fabrikat (har en med allergi og måtte starte med det - og det lønner seg økonomisk)

En typisk uke hos oss er vel:

Tomatsuppe med grovt brød (laget på løk, krydder, 2 bokser tomat, melk, hønsebuljong) med hardkokt egg eller en boks hermetiske kikerter (ca 25 kr med brød). Gulerotsuppe er en annen favoritt som er enda rimeligere. Bruker da gjerne linser i.

Hjemmelaga fiskegrateng (lager en stor balje som jeg fyller i metall former engangs og fryser. Gjør det samme med lasagne, som jeg lager med karbonadedeig/tomatsaus med grønnsaker og spinatsaus eller bare cottage cheese. Nok til 4 middager i alle fall)

Serverer med potet og en god råkost med gulrot, kålrot, rød løk, sitron osv. En stor porsjon som jeg neste dag blander med strimlet kål, matyoghurt og sennep - og som er kjempe god til kjøtt eller fisk.

Vanskelig å beregne prisen, men vil tro den ligger 30-40 kr.

Det er to eller fire middager så langt.

Strimlet seifilet (som en kan kjøpe billig frossen i større parti) som lages til fiskepinner. Dyppes i egg, mel og semulegryn med krydder i, og stekes på pannen. Har gjerne rotmos til (rotgrønnsaker er veldig billig og sunne), sitron og tomat til. Kan også puttes i pitebrød. Prisen ligger vel på 40 kr. Stor porsjon.

Taco. Lager tacoblanding av spisskummin, løkpulver, paprika mm. etter tips fra en her inne i et stort glass. Supert, og uten salt om en har små barn. Marinerer to kyllingfileter i lime og krydderblanding, og steker det (kjøper en stor pakke og strimler det opp i porsjonspakker til frysen). Lager bønnemos, kjøper tortila, rømmekolle og lager salat til. Ukens dyreste måltid med 70 kr minst.

Fullkornspasta og tomat/grønnsaksaus laget med karbonadedeig. En lur måte å få barna i større mengder grønnsaker:) Lager da saus til to måtid av en pakke kjøttdeig. Om vi bruker den neste dag gir jeg den en meksikanske vri med mais, bønner, spisskummin, paprika og ris.

Har andre forslag om du vil ha.)

Har vel regnet på at vi bruker 280- 300 kr i uken på middager, om vi ikke har besøk eller noe spesielt skjer. Kommer an på hvor ofte vi skeier ut med "ferdig" mat.

For oss så hjelper det å ha et mål. Vi har satt av 6000 til hushold, noe som går med to gutter. Det vi sparer over 4000 går rett i reisekassa. Skal til Asia i to mnd om nesten 2 år, lang frem, men har spart 20 000 alt. Har igrunnen studentøkonomi med litt mer akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...