Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28,og har lagt på meg12 kg..Hvor mye må jeg regne med å gå opp total? Dere andre som var rundt denne vekten på samme tid...Hva veier dere nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg ca 15 kg i uke 28, nå er jeg i uke 34 og har lagt på meg 5 kg til. Det er forskjell fra person til person, men du kan regne med å legge på deg mellom 5 og 10 kg til. Jeg la på meg 26 kg i mitt forige svangerskap og nesten alt forsvant etter 3-4 måneder, det er mest vann som gir vektøkning på slutten av svangerskapet.

Skrevet

Jeg er bare 34 uker på vei, har lagt på meg over 30 kg til nå=(

Er for jævlig men trøster meg med at det er mest vann!!

Håper jeg får ammet når den tid kommer, da går man fortere ned i vekt=)=)=)

Skrevet

jeg er i uke 33 nå og har lagt på meg 13 kg. Var det samme med første mann, la ikke på meg så mye mer etter uke 34-35 da.Den tok det den behøvde fra kroppen min.

Men de sier det er genetis så du skal kunne se på din egen mor og mormor og da ligger du selv rundt der. Det har stemmt på meg og min mor og mormor.

Skrevet

Jeg vet at de som legger på seg mye på kort tid( spesielt i 3 trim) har veldig mye vann i kroppen, som vil forsvinne veldig fort. Så det er ikke noe å bekymre seg for!

Skrevet

Hi her!Takk for fine svar:-) Får håpe det ikke blir så alt for mange kg til...men,men,det kommer vel det som kommer:-)

Skrevet

Hei

Jeg starter på uke 31 i morgen og har lagt på meg ca 5kg. Føler meg diger. SF målet var 1cm over det grønne feltet sist( uke27) Så på fredag skal jeg på glykosebelastningstest på sykehuset for å utelukke svangerskapsdiabetes. Jordmor mente jeg kunne være i faresonen siden jeg var stor før jeg ble gravid (99kg).

Flere som har tatt denne testen??

Gruer meg litt.

Skrevet

Jeg gikk opp 12 kg ca rundt uke 30, ble totalt 14 kg. Ta det som det kommer, svært indiviuelt når i svangerskapet kiloene kommer. Gå tur hver dag og hold godteriet til helgene og ikke bekymre deg masse, man trenger litt fett på kroppen når man skal amme.

Skrevet

Har tatt denne testen pga påvist sukker i urinen. Var sååå sinnsykt morgenkvalm den dagen jeg skulle ta den, så da hjalp det IKKE å måtte drikke to kopper der halvparten er vann og halvparten er sukker. Men det var bare uflaks at jeg var så dårlig da, testen er jo en smal sak...drikk dette og ligge i ro i to timer etterpå før de sjekker blodet ditt. Var iallefall sånn jeg gjorde det.

Krysser fingrene for at du ikke har diabetes..lykke til. :)

Skrevet

Har tatt testen og fikk påvist svangerskapsdiabetes.UTEN spor i urinen

Skrevet

Jeg var omtrent som deg HI i uke 28. I dag hadde jeg lagt på meg 20 kg totalt, og er vel i uke 38 nå. Har fått masse vann i kroppen i det siste så en del kg kommer nok av det.

Skrevet

Jeg er akkuratt 36 uker på vei, har lagt på meg 7kg.

Rundt uke 28 hadde jeg lagt på meg ca 3 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...