♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg kommer til å ha hende fulle med en toåring i tillegg til babyen som blir født i august, og tenkte derfor å gå til innkjøp av en eller annen slags bæredings. Men jeg aner ikke hva jeg skal velge. Eneste jeg tror er utelukket er BabyBjørn sin. Tror jeg kler ringslynga best og synes denne ser behagelig og enkel ut. Den wrap-greia (unnskyld det dårlige ordforrådet) ser så komplisert ut og mei-taien er litt for "dill-dall" for min del. Vil ha en nøytral, behagelig og brukervennlig bæresak.
Isa08 Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Hei! Ringslynga er god, Erog er en type Babybjørn, men som tar hensyn til barnets kropp mye bedre. Patapum er også god. Du må nesten prøve deg fram. Dersom du kjenner noen som har slike bæreanordninger, så spør om du kan låne dem litt før du handler selv. Sjekk ut nettsidene: http://www.tettinntil.no/ http://www.alveslottet.no/prodlist.php?id=252
Vertigo Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Ringslynge er veldig greit, men for meg funker det kun i korte stunder av gangen fordi en får skjev belastning på kroppen når en bærer i slynge. Jeg er definitivt en to-skulder-bærer. I tillegg har en mer to to hender fri når en bærer i sjal/mei-tai enn i slynge, fordi slyngen ikke er festet til kroppen på samme måten. Mei-tai trenger slett ikke være dill-dall - i alle fall hvis det er utseende du tenker på. Du får dem nøytrale, ensfargede også. Og er veldig enkelt å bruke. Til nyfødt skal jeg definitivt ha elastisk sjal/wrap. Har svært god erfaring med kombinasjonen nyfødt i el.sjal og toåring. Elastisk sjal kan en knyte på seg før en legger babyen oppi, og en trenger ikke lære seg all verdens knytinger. Vevde sjal krever litt mer når det gjelder å lære det, men er vel det aller mest anvendelige. Men elastiske sjal lager seg nesten selv bare en får det på riktig og stramt og passer på å få det godt bredt utover rygg/skuldre. Anbefaler som hun over å prøve forskjellige ting. Kanskje er ringslynge virkelig tingen for deg?
*Willow* Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Vi skal bære i elastisk sjal, mei-tai, vevd sjal og slynge:) Er i alle fall det som ligger klart i skuffen nå. Mei-tai er veldig enkel å bruke, fint lite dill-dall me då få den på og den fins i alle mulige mønstre og farger, du vil helt sikert finne en nøytral en. Jeg har båret både små og store unger i mei-tai og liker det veldig godt.
LivetErEnLek Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har en hotsling og en mei tai liggende her, dvs mei taien bruker jeg enda til vesla på 20 mnd. Kommer også til å kjøpe inn et elastisk sjal. Har ikke prøvd sjal selv, men har mange venninder som har det og skryter veldig,
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 Takk for alle gode svar! Høres ut som det elastiske sjalet er godt likt, så jeg tenker jeg får prøve ut både den og ringslynga før jeg bestemmer meg. Bør vel kanskje vie mei-taien en liten tanke også før jeg bestemmer meg helt. Får man kjøpt alle disse produktene i vanlig forretning for babyutstyr?
Vertigo Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Du får vel knapt kjøpt noen i vanlige babyutstyrsforretninger. Elastisk sjal er vel den eneste jeg har sett, og da i svært lite utvalg. Men det finnes i fleng på nettet. Hvis du sjekker opp www.tettinntil.com og www.barnvedhjertet.com som er de norske "bæresidene" finner du masse linker til annonsører/nettbutikker som selger. På de sidene finner du også omtaler av der forskjellige bæretøyet. Hvis du vil ha noen nettbutikker her og nå, kommer jeg på www.dotedot.com www.lotusbarn.com www.krusedull.net www.babyslynga.no www.alexi.no
lana<3 Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 syns ikke den ringslynga var god iallefall, jeg er vanligvis veldig tynn og den ringen bare gnagde seg inn overalt,nyttet ikke hvordan jeg prøvde å dandere og ordne....har også baby bjørn....den kunne jeg bruke i en mnd før hun ble for tung for meg så nå skal vi prøve mei tai på neste bebis
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 jeg hadde ikke tenkt å bære med meg babyen min hele dagen jeg.... brukte babybjørn til førstemann noen få ganger (var det som gjaldt den gangen...) men denne gangen tenkte jeg ikke å ha noe bære-utstyr i det hele tatt. bæres i armene mine det den mååå bæres, ellers syns jeg h*n skal få ligge i kurven sin eller på leketeppe å få lov å sprelle litt.... kan hende jeg er gammeldags, men jeg syns det ser litt knotete ut å bære rundt på tassen uansett hva jeg skal gjøre....
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Jeg brukte vevd sjal til gutten min fra han var 3mnd, og han elsket det! Og så trygg han ble av å få ligge sånn inntil mamma'n sin. Jeg bar han ikke mye, men det var veldig deilig å bære han sånn. Det er mye mindre belastning på rygg og skuldre enn å gå å bære han i armene. Jeg tenker på å kjøpe inn en eden MT og et elastisk sjal å ha fra fødselen. Hvis jeg får et barn med kolikk, som første min hadde, så må jeg ha noe å bære i og de roer seg fortere av å få være nær mamma eller pappa. Hvis ikke h*n får kolikk så tenker jeg at det kan være praktisk om h*n slår seg litt vrang en dag jeg MÅ støvsuge el. gjør noe annet. Syns ikke du skal være negativ til å bære før du har prøvd
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Hvor får man tak i Mei Tai sjal?
It's all about me Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har studert det som er på nett nå føler jeg, har en BabyBjørn fra førstemann men den funket ikke på min tynne kropp. Så med disse kriteriene: Enkel å ta på Skal ikke bare bære vekten på skuldrene Barnet kan sitte begge veier, samt på ryggen. ....har jeg da kommet fram til at en Beco er den perfekte bæredingsen.
Vertigo Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Ja, jeg synes du er litt gammeldags;) Ny viten - eller egentlig gammel viten - viser at barna har godt av å bli båret en del. Her er en enkel og grei artikkel om det: http://www.mammanett.no/design.php?side=barnetsutvikling/bare_barn Ikke noen faglige "henvisninger" der, men bare si fra, så skal jeg skaffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå