Gå til innhold

noen som kan se hit litt?ang hjemme etter endt perm tid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig i permisjon i august. da er snupp 10 mnd... i praksis skal jeg da starte i jobb, men det frister overhode ikke!

Er det noen som har vært hjemme og for en periode kun levd på kontantstøtte og barnetrydg? (samt sambos inntekt?)

Jeg tenkte som så at det er rundt 4300kr. Hvis jeg da jobber 2 dager i uka annenhver uke tilsvarer det 30 timer i mnd... altså tett under 3000 kr. Sambo jobber sent 2 x annenhver uke..

det blir da 7300! Syns det er helt OK egentlig... iallefall frem til januar... da er han litt større!

 

Noen som har gjort lignende, eller som har tips til meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gjort det hvis jeg var deg... Skulle så gjerne vært leeeeenge hjemme med tulla, men har ikke råd til å gå hjemme. Jeg er ferdig i slutten av mai, og da må jeg ut å finne meg arbeid (blir arbeidsledig). Så nyt tiden hjemme så lenge du har råd og mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig lyst da...

har vært student nå en god stund og hatt 7000 i mnd.. ikke mye, men vi har klart oss bra! Sambo tjener godt heldigvis...

Men en vil jo selvsagt tjene mer, skal starte i ny jobb fra august... men kjenner jeg heller har lyst til å være hjemme med snuppen!

 

Noen andre som har formening=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg også kunne tenke meg å være hjemme lenger, meningen å begynne i jobb i sept (tar litt "ferie" i juli) men har ialfall bestemt at jeg ikke skal ut i full jobb. Og kommer bare til å jobbe kvelder, sånn at han slipper barnehage, og vi får full kontantstøtte... Permisjon skulle vært myye lenger syns jeg,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig om du kan få til det!!! Det er ikke snakk om å kunne være hjemme på kontantstøtte og barnetrygd her....det holder ikke til et halvt lån engang :-) Skal ut i jobb i september og har ingen muligheter for skift eller mindre prosent. Jeg bare håper og krysser alle fingre og tær for at vi får barnehage, ellers så går dette rett vest :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt den tanken. Har veldig, veldig lyst til det, men vi har også veldig, veldig lyst til å få kjøpt hus snart. Og begge deler går ikke, dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Bare husk at man ikke får kontantstøtte før barnet har fyllt ett år. Vi skal heller ikke ha barnehage, men så jobber vi begge to skift så da ordner det seg vel på et vis. Blir vel bare vi to som ikke ser hverandre så mye. Lykke til ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvor mye kontantstøtten er på egentlig?..

er litt bekymret for barnehageplass.. skal ut i jobb i midten av september, sambo tar siste del av permen.. men om vi ikke får barnehage-plass må vi finne på noe lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke noe lyst til å begynne i jobb igjen,nesten så jeg håper vi ikke får barnehageplass,så jeg bare er nødt å bli hjemme;) o'store lottogevinst,hvor blir du av?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...