piano♫ Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 En drøm som er gått i oppfyllelse. Gubben som (inntil tirsdag) har vært matpakkeminister prøvde seg på at nå kunne jo han sove 20 min lenger om morgenen ;-). Men tenk så mye mat vi slipper å kaste, da! Hvordan er det i deres barnehager? Hva betaler dere i mnd og hva får dere?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 bruker han 20 min på og smøre matpakke?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 det var lang pakketid:) Vi betaler 150,- i mnd i mat og turpenger. Er lunch med brødmat og melk, og et varmt måltid i uken.
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 vi betaler 250 kr i mnd i kostpenger. juli er betalingsfri, men barnehagen er åpen hele sommeren, og det er jo barn der hver dag da.. og de får samme mat som resten av året.. vi har med matpakke til frokost, også får de melk og vann å drikke. så får de lunsj hver dag, og de har varm-mat 2 dager i uka, da er det en ansatt som er utdannet kokk som jobber på kjøkkenet og lager skikkelig mat til dem. Det har vært alt fra lasagne, lapskaus, gryter, div grøter, supper o.l... alt laget helt fra bunnen av! de har også et fruktmåltid på ettermiddagen. da får de knekkebrød med ost og frukt etterpå. synes dette er helt greit jeg =)
☆Gudlo☆ Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Vi har med brød/gryn/knekkebrød selv, så får de alt pålegg i barnehagen. Syns det er grådig greit, og matpakken smaker jo desto bedre for lillefrøken med ferskt pålegg på Det er desverre bare 2 varmmåltider i mnd, det syns jeg er litt dumt. Vi betaler 150 kr i mnd i matpenger.
piano♫ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 Ja, han er fryyyyktelig treig. Neida, dette var bare en fleip. Og han står selvfølgelig opp sammen med oss ;-)
Gjest irismor Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Vi smører matpakke til snuppa. Tar vel under 5 minutter tror jeg. I snuppa sin barnehage må de ha med matpakke til kl 8.30 og 14.30. Måltidet som er kl 11.30 er så kalt smørelunsj. Da er det barnehagen som holder maten, men barna får tilbud om havregrøt til 8.30 måltidet og frukt og grønt utover dagen. Vi betaler kr 200.- i mnd i kostpenger.
blåbæret Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Vi betaler 300,- i kostpenger. Da får han varmmat 2 dager i uka, brødmat og frukt hver dag. Har med matpakke til det siste måltidet.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Vi får lunch og frukt hver dag.. de som ikke spiser frokost hjemme må ha med frokost-pakke. Noen dager i uka er det varm-lunch.
piano♫ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2008 Skrev ikke i hovedinnlegget at vi nå betaler 200 kr/mnd. Da får de frokost og lunsj, frukt, melk og innimellom varmlunsj. I tillegg er barnehagen med i Fiskesprell-prosjektet, de har mye fokus på fisk og sjømat, og lager masse morsom fiskemat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå