Gå til innhold

Er dette vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått prikker på magen, på siden av magen og på ryggen. De er små og røde, noen av de er hvite i midten, ligner litt på kviser. Han klør litt på de. Han har ingen i ansiktet...har hørt at det først intreffer i ansiktet, men der har han altså ingen. Han har ikke feber og har helt fin allmenn tilstand. Oppdaget prikkene i går morges, og de har spredd seg litt siden det. Lurte også på om det kunne være lopper etter vi var på hytta, men verken jeg eller kjæresten min har fått det, og vi har sovet i samme seng som han hele påsken....noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva det kan være, men de høres ikke ut som de ligner på vannkopper. Mine så ut som små vannblemmer, så ingen prikker før blemmene var der. Jeg fikk den første midt mellom puppene :-) og så kom det i løpet av natta flere på magen og armene, så de begynte ikke i ansiktet. De klødde ikke så mye i begynnelsen, men i løpet av et par dager klødde de vanvittig! (Var voksen når jeg hadde vannkopper, derfor jeg husker så godt hvordan det var;-) )

Skrevet

Mollusker.

Virus som er i slekt med vorter, vanlig hos småbarn. Lett smittsomt ved kontakt. Ikke farlig, men litt ekkelt/stygt, og vanskelig å bli kvitt.

Skrevet

Takk for svar.

mollusker altså? hm....har aldri hørt om, kan det smitte meg også da? noe jeg kanskje burde gå til lege med?

Skrevet

Veldig sjelden at voksne får det, trulig immunisert fra før. Treng ikkje gå til lege, men hvis de blir eit stort problem kan lege skrape dei vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...