Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Uff, har aldri sjekket før, men sjekket nå. 17,3 hadde jeg. sykelig undervekt liksom? Jeg føler det ikke slik i det hele tatt! Vet selvfølgelig at jeg er tyn osv, men spiser jo masse, og (desverre) heller ikke så veldig sundt... Skulle gjerne lagt på meg noen kg ja...
shimonie Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 min var på litt over 25 sist jeg sjekka. har 11 kg igjen til der jeg vil være, og 5.5 fra der jeg var da jeg ble gravid. man er visst undervektig under 18. men er jo forskjellig fra person til person. kjæresten min er ifølge BMI overvektig om han hadde veid 10 kg mindre enn nå, og da syns jeg han er veldig tynn... så ikke heeelt til å stole på i alle tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html men da er jo du på normal vekt du da? Nei jeg syns det var for gale, føler meg ikke akkuratt undervektig selv om jeg er tynn. 171 cm og 51 kg. HI
shimonie Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 så lenge du føler deg vel, så spiller ikke vekt noen rolle=) jeg føler meg ikke vel ennå, men om jeg finner ut at jeg ikke trenger å gå ned mer enn kanskje 8 kg, så stopper jeg der... men føler at jeg burde under 60... mamma veide forøvrig 40 kg da ho ble gravid med meg.. ho er 161 cm... det er jo nokså tynt. men syns ikke ho så så forferdelig tynn ut på bildene! er mange som veier det som du gjør da! er man naturlig tynn, og alltid vært det, tror jeg ikke man ser undervektig ut i forhold til de som slanker seg masse. jeg kan jo ta feil da heeh men du ville legge på deg litt? går jo an å snakke med legen din da, så kanskje du får en "diett" som passer for deg?
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 25,5. 2 kg til ned nå så er jeg på normalvekt
shimonie Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 har forresten pleid å ligge på ca 22 før jeg ble gravid da
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Ja sant nok, har alltid vært tynn. Men nå er jeg tynnere enn jeg har vært før, utenom når jeg var gravid i 4 mnd (ekstrem svangeskaps kvalme). Hadde en BMI på 21 før jeg ble gravid, 16 i 4 mnd av svangerskapet og 17,3 nå, 1 år etter jeg har født.. Litt artig å sjekke egentlig:) Ja, tror jeg må det, for nå blir det bare til at jeg spiser mye usundt for å gå opp i vekt, så funker jo ikke det heller:(
Kanutten83 Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Fikk opp bmi på 17 jeg:o( Men regna nesten med det...
shimonie Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 du har nok veldig høy forbrenning. man kan jo ikke klage på det heller:P men det kan bli for mye og da. å spise usunt er nok ikke tingen, brått begynner forbrenninga å gå saktere, og så kanskje du går opp mer enn du vil. er ikke så veldig inni hvilke matvarer du bør spise mye av for å gå opp i vekt, men spis variert og sunt, så tror jeg nok det går seg til=) du lå jo på en normal vekt før, så det burde jo være mulig å komme dit igjen! du beveger deg vel sikkert en del med barnet og, så der går det en del kalorier vekk! tror at man forbrenner over 400 kalorier ved å gå med barnevogn i halvannen time! det tilsvarer over et normalt måltid hehe. for min del er det jo veldig bra da=)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 *Lettelse* Hehe;) Godt det er flere her inne:D HI
Sommerfugl78 Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 22 Men litt skjevfordelt. Skulle gjerne hatt litt mindre over baken og litt mer i puppene :-P
Anquor Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 16.83, men føler meg heilt flott! Liten og Petit som eg alltid har vore
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 Min er også på 19 Er glad for å ha kommet over den undervekts greia jeg! Takket være et svangerskap! Har slitt hele livet for å legge på meg slik som HI tydeligvis har problemer med. ENDELIG veier jeg det jeg har lyst til å veie!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #19 Skrevet 26. mars 2008 Så bra da! Veldig kjekt å høre! Misunner virkelig dem som er fornøyde med seg selv, og har det akkuratt slik kropslig som de vil:) Skulle gjerne gått opp 9 kg jeg. Helst alle plasser utenom på magen! Desverre har jeg altfor god forbrenning ja...:( HI
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #20 Skrevet 26. mars 2008 Vi sliter med samme problemet HI! Jeg sliter virkelig for å holde meg på vekta der jeg er nå. Kan leve på sjokolade og alikevel gå ned i vekt! På en måte er jeg glad for at jeg har skikkelig forbrenning, men samtidig er det noe dritt når man virklig vil opp noen kg. Mamma sa at magen min var nesten borte dagen etter jeg hadde født... Noe som jeg ser på bilder at ikke stemmer helt, men mye var borte.. Det er ikke lett når man prøver alt for å gå opp, men ingenting hjelper. Om du trenger noen å "snakke" med kan du sende meg en PM om du vil
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #21 Skrevet 26. mars 2008 Igrunn godt å høre at det er andre her som har samme problemet, samtidig som jeg selvfølgelig ikke unner noen dette. Er ikke så gøy å føle seg utilpass fordi man er blitt for tynn. Noen ganger bemerker folk det, og da føler man seg jævli. Utenom det går det igrunn greit. Det var det samme med meg, hadde ikke mage når jeg kom ut fra sykehuset etter 2 dager. var på minus 1 kg fra start vekt den dagen jeg fødte, og hadde tatt av 9 kg på 2 dager etter fødselen selv om barnet mitt bare veide litt over 2 kg. Litt rart hvordan ting fungerer og hvor forskjellige mennesker er! Kanskje jeg sender deg en PM, takk skal du ha;)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #22 Skrevet 26. mars 2008 Du ble kanskje beskyldt for å ha spiseforstyrrelser av jordmor du også? Jordmora mi som jeg hadde i kommunen satt og påstod at jeg løy for henne når jeg sa at jeg ikke har hatt spiseforstyrrelser. Helsesøstra som jobber på hs har kjent familien min og meg siden jeg var lita, og kunne avkrefte dette. Jeg har hele tiden blitt mobbet for at jeg har vært tynn, noe du helt sikkert ikke er ukjent med! Det er ingen hyggelig opplevelse for de som sliter med å gå opp i vekt. I Norge skal man gjøre alt for å hjelpe de som sliter med og gå ned i vekt, men de som sliter med å gå opp har de desverre ikke noe tilbud til..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #23 Skrevet 27. mars 2008 16 her. Er ikke så lett å gå opp nei, jeg spiser alt jeg kommer over. Er veldig glad i mat, men barnet tar tydeligvis mye av næringen. Retter seg nok når en slutter å amme, det har ihvertfall mange sagt til meg =)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. mars 2008 #24 Skrevet 27. mars 2008 23,8...det laveste jeg har vært siden 8. klasse. Hadde jeg hatt 17,3 i BMI så hadde jeg nok blit innlagt for å få opp vekta, men nå er jo alle kropper forskjellige, og jeg hadde sett ut som et skjellett. Aner jo ikke åssen du ser ut...f.eks. har jeg vært overvektig lenge, men i de rette klærne så så man det jo ikke. Om du hadde lagt på deg helt til du fikk 23,8 så hadde du kanskje sett veldig overvektig ut...hvem vet. Håper du og dere andre her som vil gå opp får til det. Jeg har faktisk forståelse for at dette er et like stort problem som å bli kvitt vekt, ja, kanskje et større problem fordi det er liten hjelp å få, og man blir stempla som en med spiseforstyrrelse. Vi hører jo om at gjennomsnittsvekta stadig går opp, men visste dere at det samtidig blir flere og flere folk som sliter med undervekt? Dessverre blir det ikke fokusert så mye på dette: http://www.siste.no/Innenriks/helse/article3032380.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå